دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

افتاب خواهد دمید

افتاب خواهد دمید

مردم. ایران و طبیعت ایران در خطرند

. فراموش نکنیم کورش نماد آغاز تاریخ واقعی ایران در مقابل تاریخ جعلی آخوند و مذهب ساخته است. کورش نماد هویت واقعی ایرانی در دور دست تاریخ است. گرامی اش داریم.بیاد داشته باشیم و هرگز فراموش نکنیم :در شرایط بسیار خطیر کنونی در گام نخست و در حکومت ملایان و مذهب مجموع جامعه انسانی ایران،تمامیت ارضی ایران،و طبیعت ایران در سراسر ایران در تهاجم و نکبت حکومت آخوندها در خطر است. اختلافات را به کناری بگذاریم، نیروهایمان را در نخستین گام در راستای نجات این سه مجموعه هم جهت کنیم و به خطر اصلی بیندیشیم .

این است جهان ما در این لحظه

این است جهان ما در این لحظه
روی تابلو کلیک کنید

کرونا وزمین ما

کرونا وزمین ما
روی تصویر کلیک منید

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی
تاریخ دوران باستانی ایران

۱۴۰۰ اسفند ۷, شنبه

چه اشی حضرت پوتین برای جهان دارد تهیه میکند. سخنان سخنگوی وزارت امور خارجه اش

 

۴ نظر:

مسعودعالمزاده پاريس گفت...

۸ اسفند ۲۵۸۰ ايرانى ۲۷ فوریه ۲۰۲۲ مسعود عالمزاده پاريس / ۱

شامورتی بازی پوتین

۱. حمله به اوکرایین از سالهاوسالها پیش برنامه ریزی شده بوده و قرار بوده یک ماه پیش انجام بشه. بنابر گفته اخبار در جریان مسابقات المپیک پکن که ۲۲ فوریه پایان یافت و از طرف کشورهای غربی تحریم شد، پوتین آنجا بود.شی جی پینگ از پوتین خواسته بوده که این را تا پایان مسابقات المپیک به تعویق بیاندازه و همین هم شد.

۲. به عکسی که در همین سایت گذاشته شده نگاه کنید. آرم دولت روسیه با عقاب دوسر که برگرفته از دوران تزاری است پشت سر این زن سخنگو ست. این آرم را روی انترنت نگاه کنید. یا عقاب به رنگ زرد طلایی است در متن سرخ، یا سیاه است در متن زرد. اگر هم روی پرچم باشه در متن آبی پر رنگه سفید بالا و قرمز پایین. هله جا رعایت پروتکل ها جدی است. اینجا رنگ زرد طلایی رو کمی کم رنگ کرده در زمینه ی آبی آسمانی که میشه ... پرچم اوکرایین. در ضمن سخنگو هم زنه تا موضوع رو تلطیف کنه.

۳. پوتین المپیک سوچی را بهانه کرد برای سرکیسه کردن و سازماندهی ارتش روسیه. این المپیک قرار بود ۲ میلیارد دلار هزینه داشته باشه، صورتحساب شد ۳۵ میلیارد برای ساخت تاسیسات زیرزمینی وسیع سوچی. امروز مقر فرماندهی کل ارتش روسیه در سوچی است.

۴. این که اوکرایین همیشه مال روسیه بوده حرف مفته. سالها پیش دوست فرانسوی ای داشتم لهستانی الاصل که روسی و اوکرایینی را هم بلد بود. می گفت ... اوکرایین ... واژه ای است از ریشه لهستانی به معنای مرز دوردست یا کرانه (confins). کرانه ی کجا ؟ روسیه ؟ نه، مرز دوردست امپراتوری بزرگ لهستان.

۵. روسیه کشور بسیار گنده ای است، در واقع گنده ترین کشور دنیاست (از دید مساحت)، با سیصد میلیون جمعیت. کشوری به این گندگی، اقتصادش درحد ایالت مکزیک آمریکا یا اسپانیاست با یک پنجم جمعیت و سی بار کوچکتر. این که می بینید که پوتین با جلال و جبروت از دری بیرون میاد که ده متر ارتفاعشه و همه جاش طلاکاریه، برای پوشاندن اینه که روسیه به نسبت جمعیت از فقیرترین کشورهای دنیاست. برگ برنده ی روسیه نفته که تا ده سال دیگه از اعتبار امروزی می افته.

۶. اوکرایین پس از جداشدن از روسیه قدرتی اتمی بود. زرادخانه اتمی اش را پس داد و درقبالش قول گرفت که استقلال ارزی اش به رسمیت شناخته خواهد شد. کسی که به قول روس اطمینان کنه آخر و عاقبتش میشه همین.

۷. اوکرایین انبارغله و انبار نیروی متخصص شوروی بود. قدرت سیاسی اصلی در شوروی و کادرهای اصلی حزب کمونیست بیشتر اوکرایینی بودند از جمله برژنف و خروشچف.تیم دینامو کیف هم که یادتان میاد. همین الان روسها چیزی ندارند بخورند بیست سال دیگه قحطی در انتظارشونه. قدرت فرهنگی، اقتصادی و تخصصی اوکرایین روی روسیه سایه می اندازه.

مسعودعالمزاده پاريس گفت...

۸ اسفند ۲۵۸۰ ايرانى ۲۷ فوریه ۲۰۲۲ مسعود عالمزاده پاريس / ۲

۸.وقتی قدرت دردست جمع و درزمان و میزان قدرت محدود باشه، اخلاقیات یک فرد هرچقدر هم مهم باشه آنچنان خطرناک نیست. این تضاد در بسیاری جاها دیده شده بویژه در چین و روسیه و کشورهایی که با نظامی خودکامه اداره میشه. حرکتی اجتماعی رخ میده، انقلاب یا اکثرا کودتا با شعار بالا کشیدن فرودستان. فرودستها خودشان را در جامعه بالا می کشند و ... از رهبران جلو میزنند و میروند تا جایگزین رهبران شوند. چون سیستم برمبنای انتخاب نیست و قدرت دادنی نیست بلکه باید آمد و گرفت، بالایی ها با قدرت و شبکه جاسوسی ای که دارند یکی یکی سر اینها را می کنند زیرآب. به همین راحتی. جریان انقلاب فرهنگی چین چه بود ؟ تصفیه های استالین همین بود. تو کوبا، ویتنام، کامبوج، بلغارستان و ... همین شد. استالین آدمی بود بسیار کم مایه، بشدت حسود و از خودش بالاتر رو نمیتونست ببینه. همه کسانی که یه جو شعور داشتند رو کشت. آخرکار چنین جامعه ای میشه پوتین متولد ۱۹۵۲ یک سال پیش از مرگ استالین که بجز یک مشت کاسه لیس دریوزه کسی رو زنده نگداشت. مونده بود کی ؟ یه مشت مهندس مثل میکویان که میگ بسازه. استالین از اوکرایینی ها بدش میامد و بدترین قتل عامهای دوران استالین از اوکرایینی ها بود. اوکرایینی ها این یادشان نرفته.

۹. اینجاست که مستقل از نظام سیاسی ولو خودکامه،فرهنگ نقش تعیین کننده پیدا میکنه. این فرهنگ خودش رو در استراتژی های بلند مدت نشان میده. برای نمونه تفاوت چین و شوروی روسیه همین جاست. ما نباید احساسات مان را در تحلیل محوری کنیم. اینکه چینی ها دارند ایران را می چاپند بیشتر به رژیم برمیگرده تا اونها. اگر حاکمیتی مردمی در ایران بود که چنین اجازه ای را بهشان نمیداد و اونها دست و پایشان را جمع میکردند. اگر خمینی نبود که بین ایران و عراق جنگ نمیشد. تفاوت فرهنگ چینی و روسی در یک خط اینه استراتژی روسی : نابودی دیگران،استراتژی چینی : ساختن خود. درجریان جنگ تریاک اروپاییها به چین حمله کردند و چنان تحقیری را به ملت چین اعمال کردند که باورکردنی نیست. چینی ها بجای انتقام کشی، تمام ... تمام یعنی ۱۰۰% نیرویشان را بسیج کردند و خودشان را برکشیدند. این از تاریخ چین بیرون میاد که در تمام طول تاریخ چین هیچگاه هیچ کشوری را اشغال نکرد. بجای حمله به مغولها و اشغال مغولستان، دیوار چین را ساختند. برعکس استراتژی روسها اشغال نظامی کشورهای دیگر و نابودی (درواقع .... ســـعـــی ... در) نابودی دیگران و بویژه کشورهای غربی بوده. همه جا هم پوزه شان به خاک مالیده شد. روسها به هیچ جا نخواهند رسید. در اقتصاد هرچه سطح کاربالاتر بره، اعتبار و وجهه از سرمایه مهم تر میشه. دیگر کسی به پوتین اعتباری نخواهد داد و اعتمادی نخواهد کرد. پوتین آخرین دوزاری اعتبارش را در این جریان خرج کرد. نخست وزیر سابق فرانسه فیون که اخیرا به استخدام یک گروه نفتی روسی درآمد، شده بی آبرو و مضحکه ی جمع.

۱۰.آقای ژان پیر رافارن نخست وزیر پیشین فرانسه بود که بباور من از افتخارات زنده فرانسوی هاست. این از اون آدمهایی است که آینده را تا حد بالایی می بینه و این اصلی ترین شاخصه ی یک عنصر سیاسی است وگرنه رتق و فتق امور روزمره را میشود داد بدست مدیران شایسته.وقتی نخست وزیر بود بازیهای کامپیوتری را ... بخش اقتصادی استراتژیک ... اعلام کرد. چه زمانی ؟ آن وقتی که همه میگفتند این مال بچه هاست. ماه پیش کتابی نوشت بنام .. یک رهبر انتخاب کنید ... (تنهایی کار کردن راه بجایی نمی بره). درمعرفی این کتاب این نکته را گفت (نقل به مضمون)
... درتضاد با دیکتاتوری ها، دموکراسی ها باید بیشتر با هم همکاری کنند...
و این راداریم می بینیم : پوتین با بهره گیری از اختلاف منافع و شکاف بین دموکراسی هاست که هر غلطی دلش میخواد میکنه. پوزه پوتین به خاک مالیده خواهد شد، اما این کارش جرقه ایجاد نهادهای نوینی را بدنبال خواهد داشت.ناتو، سازمان ملل و اتحادیه اروپا نیاز به سازماندهی دوباره ای دارد. رابطه بین اروپا، آمریکا و ژابن دچار خانه تکانی خواهد شد. پشت همه اینها هم سارکوزی خواهد بودکه داشت اینکار رو میکرد. امانوئل ماکرون هم اراده اش را داره هم به ضرورتش پی برده.

مسعودعالمزاده پاريس گفت...

۸ اسفند ۲۵۸۰ ايرانى ۲۷ فوریه ۲۰۲۲ مسعود عالمزاده پاريس / ۳

۱۱. پیوند اقدام به اشغال اوکرایین با ما.
چندسال پیش در کامنتی در همین سایت نوشتم که .... اشغال ایران هنوز و همچنان روی میز رهبر کرملین است. با احترام به شرف مردم افغانستان، این کشور ارزش این را نداشت که شوروی چنین بهای سنگینی را برای اشغال آن بپردازد، هدف اشغال ایران بود....
در کامنت دیگری روی این تاکید کردم که روسها سه فروند کشتی نیروبر عظیم از فرانسویها خریداری کرده بودند برای دریای خزر که فرانسوی ها آنرا فسخ کردند و فروختندشان به هند...
و نیز اینکه .... جزیره ای در دریای خزر کنار جزیره آبسکون هست بنام آشوراده که در سلهای ۱۸۳۷ بمدت چند دهه تحت اشغال روسها بود اما .... خانه سفیر روس هنوز آنجا سرپاست ... تازه به بهانه ی بالا آمدن آب جزیره را تخلیه کرده اند.

نقشه را نگاه کنید. اتحاد جماهیر روسیه سوسولیستی با تمام کشورهای حوزه دریای خزر یا مرز خاکی داره یا نیری نظامی حاضر در محل یا در مرز خاکی. در سالهای اخیر روسها بشدت ناوگان نظامی شان را در این منطقه تقویت کرده اند. از چه کسی می ترسند ؟ ما قراره بهشان حمله کنیم آن هم از طریق دریای خزر یا آذربایجان و ترکمنستان ؟ استعداد نظامی در پیوند با احتمال خطر تنظیم میشه و نه سرخود. ناتو که آن دوروبرها نیست. این کشتی های نفربرنظامی که بعد دوباره فراهم کردند برای چیه ؟ چرا با هزینه سرسام آور راه آبی ای کشیدند برای وصل دریای سیاه به خزر ؟ کدام مراکز صنعتی عظیمی هست که برای صدور کالا نیاز به چنین سرمایه گذاری داشته باشه ؟ راه ابریشم نوین چین هم که باید از ایران میگذشت و با بلاهت رژیم منتقل شد به روسیه هزار کیلومتر بالای خزره.


اشغال اوکرایین اگر صورت بگیره، وجهه ای قانونی به اشغال ایران خواهد داد. روسها جرئت دست درازی به ترکیه که عضو ناتوست را ندارند اما اگر ایران را اشغال کنند با بی آبرویی ای که این رژیم نکبت سرما آورده، همه خواهند گفت ... اوف راحت شدیم. عربها، اسراییلی ها، همه و همه تکه ای از ایران را برخواهند داشت. روسها به شمال ایران قناعت خواهند کرد وتاخلیج فارس نخواهند رفت دست کم در ابتدا. چرا ؟ جریان نفت شامل چه بود ؟ مهم ترین مسئله در نفت شمال خود نفت نیست، رگه نفت اش است. جاههای نفت شمال آرتزین است و از زیر وصل است به رگه نفتی قفقاز، باکو و بالاتر. اگر اینجا شروع به استخراج نفت کند، سر سی سال نفت روسهاوباکو خالی خواهد شد. تا روسها اینجا رانگیرند خواب آسوده ندارند.

آخوندها ایران را آشغال کردند تا زمینه ای بشه برای اشغال.

.... بــــعــــد ا ز ا و کــــر ا یــــیــــن نــــو بــــت مــــا ســــت ....

مسعودعالمزاده پاريس گفت...

۹ اسفند ۲۵۸۰ ايرانى ۲۸ فوریه ۲۰۲۲ مسعود عالمزاده پاريس

تصحیح : تمامیت ارضی ونه ارزی. با پوزش از سعدی وملک الشعرا بهار.
----------------------------
دیروز اولاف شولتز صدراعظم جدید آلمان سخنرانی بسیار شدیدو محکمی کرد.مرکل هم آمد حمایتش.امروز شولتز بودجه ارتش آلمان را سه برابر کرد. طرحهای همکاریهای نظامی بین آلمان و فرانسه و بقیه اروپایی ها کلید خورد.
معادل ۴۵۰ میلیون دلار سلاح ضدتانک و موشک زمین به هوا برای نوازش تانک وهلیکوپترهای پوتین هم روانه شد.
امروز یکشنبه است و بقالی ها هم تعطیل. از فردا ناتو میاد پشت خط، تو طول هفته آمریکا بعد هم یکی یکی بقیه. وقتی تعداد کافی شد، پس لرزه هاش میره سازمان ملل. جناب ولادیمیر دستور آماده باش داده به زرادخانه اتمی اش. بقول مشهدی ها یَره جمع کن اون چُل موش هاتو !

پوتین نوش جونت، تحویل بگیر !