دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

افتاب خواهد دمید

افتاب خواهد دمید

مردم. ایران و طبیعت ایران در خطرند

. فراموش نکنیم کورش نماد آغاز تاریخ واقعی ایران در مقابل تاریخ جعلی آخوند و مذهب ساخته است. کورش نماد هویت واقعی ایرانی در دور دست تاریخ است. گرامی اش داریم.بیاد داشته باشیم و هرگز فراموش نکنیم :در شرایط بسیار خطیر کنونی در گام نخست و در حکومت ملایان و مذهب مجموع جامعه انسانی ایران،تمامیت ارضی ایران،و طبیعت ایران در سراسر ایران در تهاجم و نکبت حکومت آخوندها در خطر است. اختلافات را به کناری بگذاریم، نیروهایمان را در نخستین گام در راستای نجات این سه مجموعه هم جهت کنیم و به خطر اصلی بیندیشیم .

این است جهان ما در این لحظه

این است جهان ما در این لحظه
روی تابلو کلیک کنید

کرونا وزمین ما

کرونا وزمین ما
روی تصویر کلیک منید

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی
تاریخ دوران باستانی ایران

۱۴۰۱ خرداد ۲۴, سه‌شنبه

کیفرخواستی علیه واپس گرائی. رضا مولائی نژاد

:
:کیفرخواستی علیه واپس گرائی

این سخن از گاندی ست که می گفت:دلم می خواهد پنجره های اطاقم را باز بگذارم تا از نسیم فرهنگ های متفاوت که بوی گلهای رنگارنگ را از دیگر نقاط جهان به خانه من می آورد،لذت ببرم،اما اگرنسیم به توفانی تبدیل شود واگر نخواهد مرا از جا بکند پنجره ها را خواهم بست......

آری راز رشد فکری جامعه جوان ما در باز بودن پنجره ها در این دهکده جهانی برای یاد گیری از فرهنگ های متفاوت و ارزشمند است.کسانی که بدین اصل باور ندارند هنوز در پشت پنجره، روزگار می گذاراند.

در جامعه نیش خورده ما که زهر خرافات مذهبی به جانشان سرایت کرده هنوز هستند کسانی که برای حل مشکلات گوناگون بجای تفکر عاقلانه سر در چاه می کنند و لیست تقدیم می دارند که جامعه رااز مسیر تعقل منحرف و آن را در بیغوله ها و سرداب های خرافات مذهبی زندانی کنند و ما را مانند خفاش های نورستیز در ظلمت جهل و بی خردی زمین گیر سازند و آنچه را که به آن نمی اندیشند این حقیقت است که همه چیز را همگان دانند.در این میان اسماعیل وفا که تا دیروز تاریخی زندان را بجان خریده بود و سالها در دستگاه تبلیغاتی و نشریه شعر و سرود و.....گذراند بودامروزباین جا رسیده که بقول فردوسی«زما باد بر جان آنکس درود...که داد و خرد باشدش تار و پود»چنان مورد عتاب وناسزا قرار می گیردکه آنهم نه از موضع ترقی خواهی ،بلکه از زاویه نان خواهی و تملق برای یافتن اعتباری بیشتردر تشکیلاتی باسابقه بیش از پنجاه خشک اندیشی و واپس گرائی فکری علیرغم زرق وبرق ظاهری که می خواهد مخالفان فکری خود را از سر راه بردارد.اسماعیل وفا در راهی قدم گذشته و نگران نسلی است که جمهوری اسلامی سال هاست که می کوشد با افکار جامد مذهبی آنها را  به موجوداتی ضد انسان بدل کند و بجای قلب پاره سنگی در سینه آنها جای دهد. نویسنده جزوه«شمه ای از خروارـ در باره خوکچه ای که به جهنم سلام گفت!  »متوجه نیست جهان امروز ما در گیر ودار دگر گشت فکری و تغیر است و درون پیله بویناک دین و رهبری قدر قدرت ماندن یعنی پوسیدن،که جزخفگی فکری برای انسان دست آوردی نداشته و نخواهد داشت.در پایان به نویسنده محترم لازم به یادآوری است که هیچ ماموری معذور نیست اگر خود دارای استقلال مادی ودرنتیجه فکری باشد.رضا مولائی نژاد



۲ نظر:

مسعودعالمزاده پاريس گفت...

۲۵ خرداد ۲۵۸۱ شاهنشاهی ۱۵ ژوئن ۲۰۲۲ مسعود عالمزاده پاريس / ۱

با درودی به هم میهن گرامی،
نقطه مثبت و منفی دنیای امروز ـــ کلی گویی نمی کنم، امروز یعنی همین ۲۰۲۲ ـــ نقطه مثبت و منفی دنیای امروز اینه که ما بدون اینکه متوجه اش بشیم در یک نقطه عطف تاریخی قرار داریم که از پیدایش انسان تا به امروز سابقه نداشته. و چون سابقه نداشته باور کردنش سخته چون مغز بشر در طول فرگشت با نمونه های گذشته کوک شده. برای نمونه تمام جانداران کنتراست یا تفاوت رنگ یا شکل در یک محیط سریع می گیرند چون این نشانه خطرودر پیوند با تنازع بقاست. قبایل بدوی به خودشان گل میمالند، تکه استخوانی به دماغشان فرومی کنند، خالکوبی می کنند و ... خلاصه هرکاری از دست شان برمیاد می کنند تا ... دیگری ... را درنگاه اول نشان کنند. برای اینکه این ها در مغزیک جاندار دوباره ... برنامه ریزی ... بشه دست کم ده بیست هزار سال یا دویست سیصد نسل وقت لازم داره. چون این بشر دوپا از بقیه بالاتره و خیرسرش اشرف مخلوقاته،با ارفاق ده نسل لازم داره تا تغییر رفتار بده.
اما .... وقتی در کمتر از یک نسل هفت هشت انقلاب پایه ای رخ میده، اینجاست که شدت تغییرات سرگیجه میده و کل بشریت سر گیجه میگیره. من درسه سالگی چند ماهی تو پشت جوادیه تهران بودم و هنوز بوق درشکه ها تو گوشمه. کمتر از چهارده سال بعد پشت پیشرفته ترین کامپیوترهای دنیا کار میکردم. بعد انقلاب تلویزیون رنگی بود، بعد انقلاب ارتباط ماهواره ای، بعد تلفن ماهواره ای، بعد تلفن دستی ابتدایی، بعد مدلهای پیشرفته تر، همزمان کامپیوترهای فردی، بحد لپ تاپ،اسمارت فون، سیستم های کامپیوتری پیشرفته، هوش مصنوعی، پهباد و ...
برطبق آخرین برآوردها، از امروز تا دست بالا پانزده سال آینده بیش از ۸۵ درصد پست های کاری امروز از بین خواهند رفت و جایشان را به شغلهای جدیدی خواهند داد که کسی نمیداند چه خواهد بود. هرکس در طی زندگی حرفه ای باید پنج یا شش بار نه پست کاری و شرکت و اداره، بلکه ... شغل ... عوض کنه. گذشت اون دورانی که کسی ده سال میگذاشت تا حرفه ای رو یاد بگیره وتمام عمرش با آن زندگی کنه. تموم شد.
این تازه برمیگرده به حرفه، صنعت، شغل و کار. سطح بالاترش سازماندهی کاری است، بالاترش باورها، اعتقادات و دست آخر ایدئولوژی است و بدترازهمه مذهب. این مذهب بد مصب !
چنین گیج گیجی از یک نسل به نسل دیگه ایجاد درگیری بین نسل ها میکنه. وقتی هشت انقلاب در یک نسل رخ بده، آدمها تلوتلو میخورند. پنجاه سال پیش یک نسل را کم و بیش ۲۵ سال تعریف میکردند، امروز رسیده به ۶ سال. یعنی پدرومادر پنجاه سال پیش پیوندی نزدیک با فرزندانشان داشتند، امروز اگر خودشان را با آنها کوک نکنند، فاتحه خونده است​.
جالب تر از همه اینه که امروز دیدگاهها، ایدئولوژی ها، مذاهب و تفکرات رفته زیر ضرب. تفاوت امروز با حتا چهل سال پیش اینه که میشد دروغ گفت و تا دست طرف رو بشه وقت داشت کلاه کلاه کنه ووقتی دستش روبشه که دیگه زنده نیست. امروزهنوز طرف پشت تلویزیون حرفش تموم نشده که صد هزارتا پیامک جاروش کرده. تا چهل سال پیش تو تاریکی کورمال کورمال میامدی جلو، امروز نور چشمت رو میزنه.
زمان حضرت رسول خاتم النبیین صل الله علیه و اله وسلم (تریلی بیار بار کن) میشد مباهله و مباهته کرد، چندتایی رو کشت، چندتایی رو سربه نیست کرد، به چندتایی وصله چسبوند و خر مروطه رو از پل گدروند. میشد کاری کرد که مردم از زیرقرآن ردبشن، ببندندش به افسار الاغشون تا چپ نشه تو دره بی آنکه بخونیش. امروز شاگرد مدرسه ها دارند از تو قرآن گاف درمیارن. حدیث و قال الصادق و قال الباقروبی قر شده جوک مردم.
سال های ۵۰ هجری شمسی میشد سازمان چریکی راه انداخت و چون اینها طول عمرشان دست بالا سه تا چهارماه بیشتر نبود، میشد هر مزخرفی رو به خوردشون داد. تموم شد.
این جماعت میرزا قشم شم تو ابتدای این پیچ شروع کردند، فکرمیکردند که تا بقیه بفهمن ..خود.. شون رو از پل رد شده.
ز ز ز ز ر شششششششــــــک !

مسعودعالمزاده پاريس گفت...

۲۵ خرداد ۲۵۸۱ شاهنشاهی ۱۵ ژوئن ۲۰۲۲ مسعود عالمزاده پاريس / ۲

اینکه این بابا رفته تو سوراخ موش از ترس نیست.فکر میکرد که تا بگه وفا یغمایی و ایرج مصداقی مامور رژیم اند یخ کارش میگیره، خودش رو از پل رد میکنه ! امروزشاگرد مدرسه ها هم به مزخرفات کتاب تبیین جهانش می خندند.
میشه نا آگاه بود،دید اشتباهی داشت و ترمیمش کرد.بدبختی اینا اینه که اگه بیان بگن که امام زمانی نبوده و نیست، نه خدایی هست نه امامی نه پیغمبری و اینها همه شیادی بوده،تو دکون بقالی شون نه جنسی میمونه، نه سرقفلی ای.
نه اینکه چیزی برای گفتن ندارند، ..... چــــیــــزی بــــرای گــــفــــتــــن نــــیــــســــت.
نه جنبش چریکی جایی جواب داده، نه اسلام سیاسی نه جنگ مسلحانه. ایدئولوژی کشک، استراتژی کشک، رهبری کشک.
کشک اندرکشک اندرکشک.
البته راه حل ساده است منتها این رهبران آنقدر ارواح شکمشون پی چی ده ن که نمی تونن.
یعنی بیان راستش رو بگن ؟ .... نه بابا، اینا ... آبرو.... دارن !
یعنی این بار مثه سال ۶۰ استخاره کنند و جنگ مسلحانه راه بیاندازند ؟
نه. از روشهای علمی استفاده کن .... شیر یا خط بنداز یا پشک بیار. یا میشه یا نمیشه. اگه شد که قربون خودم. اگه نشد بندازش کول وفا تغمایی و ایرج مصداقی​.
آره جونم. ساده نباش، پی چی ده باش ! پی چی ده !