دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

افتاب خواهد دمید

افتاب خواهد دمید

مردم. ایران و طبیعت ایران در خطرند

. فراموش نکنیم کورش نماد آغاز تاریخ واقعی ایران در مقابل تاریخ جعلی آخوند و مذهب ساخته است. کورش نماد هویت واقعی ایرانی در دور دست تاریخ است. گرامی اش داریم.بیاد داشته باشیم و هرگز فراموش نکنیم :در شرایط بسیار خطیر کنونی در گام نخست و در حکومت ملایان و مذهب مجموع جامعه انسانی ایران،تمامیت ارضی ایران،و طبیعت ایران در سراسر ایران در تهاجم و نکبت حکومت آخوندها در خطر است. اختلافات را به کناری بگذاریم، نیروهایمان را در نخستین گام در راستای نجات این سه مجموعه هم جهت کنیم و به خطر اصلی بیندیشیم .

این است جهان ما در این لحظه

این است جهان ما در این لحظه
روی تابلو کلیک کنید

کرونا وزمین ما

کرونا وزمین ما
روی تصویر کلیک منید

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی
تاریخ دوران باستانی ایران

۱۴۰۱ شهریور ۸, سه‌شنبه

من باب اطلاع. 11 محرم فوت زنده یاد حضرت آدم جد اصلی ما!

 



قد جد بزرگوار ما بیست و هفت و نیم متر بود و نهصد و سی سال عمر کرد و وقتی فوت فرمود حدود چهل هزار نوه و نتیجه و نبیره داشت.هفتهزار و سیصد و چهل و هفت سال از خلقت آدم میگذرد و اولین انسان اندیشه ورزبر اساس تحقیقات صد هزار سال قبل پدید آمده است

رحلت حضرت آدم (ع) به دستور خداى متعال حضرت آدم علیه‌السلام پسرش شیث را وصى خود قرار داد و اسرار نبوت را به او سپرد، سپس فرمود: (پس از مرگ) مرا غسل بده و کفن کن و بر من نماز گذار و بدنم را در تابوتی بگذار و تو نیز هنگام مرگ آنچه آموختى به بهترین فرزندانت بسپار
گویند: حضرت آدم علیه‌السلام در 930 سالگى وفات نمود. شیث او را در تابوتى نهاد و در کوه ابوقبیس دفن کرد تا وقتى که حضرت نوح علیه‌السلام در زمان طوفان آمد و آن تابوت را برداشت و در کشتى نهاد و به کوفه برده، در شهر نجف اشرف به خاک

سپرد. قبر آدم و نوح نزدیک قبر مولا امیرالمومنین علیه‌السلام است.

منبع: حوادث الایام، سید مهدى مرعشى نجفى، صفحه 38. 

- حضرت آدم (ع) در روز اول ذی القعده از بهشت بیرون آمد.

- توبه حضرت آدم (ع) مابین در خانه ی کعبه و حجر الاسود قبول شد.

- پدر مردم بعد از حضرت آدم (ع) حضرت شیث بن آدم (ع)است.

- از عمر حضرت آدم 325 سال می گذشت که حضرت شیث (ع) به دنیا آمد.

- حضرت شیث (ع) 912 سال عمر کرد.

- سومین فرزند پسری حضرت آدم (ع) هبه الله بود که شیث لقب داست.

- هنگام مرگ حضرت آدم (ع) حدود چهل هزار نفر از فرزندان و نوه های او بر روی زمین بودند.

- سید بن طاووس می گوید: حضرت آدم (ع) ده روز در دنیا به تب مبتلا گشت و در روز جمعه یازدهم محرم وفات کرد.
- یک سال پس از وفات حضرت آدم حضرت حوا با ابتلا به یک بیماری طی پانزده روز رحلت کرد و در کنار حضرت آدم (ع) در غار کوه ابوقبیس دفن شد.

- طبق روایتی که شیعه و سنی از رسول خدا خلق کرده اند خداوند 10 کتاب بر حضرت آدم نازل کرد.

برای روشن شدن جواب به این تاریخها توجه کنید :
اخذ میثاق 100 سال بعد از هبوط ؛ بنای کعبه برای اولین بار 100 سال بعد ؛ ولادت قابیل 125 سال بعد ؛ ولادت شیث 130 سال بعد ؛ ولادت ادریس 830 سال بعد ؛ وفات حضرت ادم 930 سال بعد ؛ ولادت حضرت نوح 1640 سال بعد ؛ طوفان نوح 2242 سال بعد ؛ جلوس هوشنگ در ایران 2349 سال بعد ؛ جلوس جمشید در ایران 2419 بعد ؛ وفات حضرت نوح 2590 سال بعد ؛ بنای سد مآرب در یمن 3254 سال بعد ؛ ولادت حضرت ابراهیم علیه السلام 3323 بعد ؛ ولادت حضرت اسماعیل 3418 سال بعد ؛ هلاکت قوم لوط 3422 سال بعد ؛ بنای خانه کعبه به دست حضرت ابراهیم 3429 سال بعد ؛ وفات هاجر مادر حضرت اسماعیل 3433 سال بعد ؛ بنای سد ذوالقرنین 3460 سال بعد ؛ وفات حضرت ابراهیم 3508 سال بعد ؛ وفات حضرت یعقوب 3630 سال بعد ؛ وفات حضرت یوسف 3666 سال بعد ؛ ولادت حضرت موسی 3748 سال بعد ؛ وفات حضرت موسی 3868 سال بعد ؛ وفات حضرت سلیمان 4442 سال بعد ؛ ظهور زرتشت حکیم 5023 سال بعد؛ ظهور قریش 5282 سال بعد ؛ ولادت حضرت مریم 5572 سال بعد ؛ ولادت حضرت یحیی 5585 سال بعد ( ناسخ التواریخ جلد هبوط )
پیامبر اکرم در سال 571 میلادی و 6163 سال پس از هبوط آدم به دنیا آمده است(برای اطلاع بیشتر رجوع کنید به: نگرشی مختصر بر زندگان چهارده معصوم،سید محمد علوی، ص 31؛ بحار ج 11 ص 97 به بعد و ج 15 ص 248 به بعد؛ راهنمای تاریخ انبیاء، احمد امیری پور) اکنون سال 1433هجری قمری است و پیامبر در53 سالگی هجرت کرد . پس می توان گفت که حدود 7647 سال از هبوط حضرت آدم می گذرد.

سئوال

اگر از ما بپرسند که ((((مگر شما نمیگویید که ازدواج با خواهر خود حرام است و فرزندان آنان حرامزاده اند؟پس قابیل فرزند حضرت آدم که با خواهر خود ازدواج کرده کار حرامی انجام داده پس همه ی نسل یشر حرام زاده اند. و چرا خداوند برای این موضوع راه حل دیگری را پیش روی انسان ها قرار نداده است.)))) ما چه جواب منطقی ای باید به آنها بدهیم

جواب

. در این باره در میان دانشمندان اسلامى دو نظر وجود دارد :1- در آن زمان هنوز قانون تحریم ازدواج خواهر و برادر از طرف خداوند قرار داده نشده بود و چون راهى براى بقاى نسل بشر غیر از این راه نبوده، ازدواج آنان با یکدیگر صورت گرفته است. ناگفته پیدا است که دستگاه قانون گذارى از آن خداست: «ان الحکم الاللّه ؛ هر گونه حکم راجع به خداست»، (سوره یوسف ، آیه 40).چه اشکال دارد که به طور موقت و از راه ضرورت، براى عده اى این گونه ازدواج در آن زمان بلا مانع و مباح باشد و براى دیگران عموما تحریم ابدى شود؟ طرفداران این نظریه از ظواهر قرآن براى خود دلیل مى آورند که خداوند عالم در «سوره نساء ، آیه 1» چنین مى فرماید: «وبث منهما رجالاً کثیرا و نساءا ؛ از آن دو (آدم و حوا) مردان و زنان فراوانى در روى زمین منتشر ساخت». ظاهر این آیه مى گوید که نسل بشر فقط به وسیله این دو تن به وجود آمده است، و اگر غیر از این دو در بقاى نسل او دخالت داشتند، باید بفرماید «وبث منهما و من غیرهما به وسیله این دو و غیر آنان... ».افزون بر آن مرحوم طبرسى حدیثى از امام سجاد (ع) چنین نقل مى کند که آن حضرت در ضمن گفتارى که به مردى قریشى بیان داشت جریان ازدواج هابیل را با بلوزا خواهر همزاد (دوقلو) قابیل همچنین ازدواج قابیل را با قلیما خواهر همزاد هابیل شرح مى داد به او فرمود: این مطلب را انکار مکن چه آنکه روش الهى بر این جارى شده است مگر نه این است که خداوند زوجه آدم را از خود او آفرید و سپس براى او حلالش کرد... (بحار، ج 11، باب 5، ص 225، حدیث 4).
علامه طباطبایى در توجیه این نظریه مى گوید: حکم ازدواج، یک حکم تشریعى و تابع مصالح و مفاسد است و حکم تکوینى نیست که قابل تغییر نباشد. ازاین رو ممکن است که در ابتداى خلقت به خاطر ضرورت بقاى نسل در جامعه محدود آن روز که فقط دو برادر و دو خواهر بودند، از جانب خدا حلال گردد و بعد که ضرورت برطرف شد حکم حرمت بیاید به جهت این که ادامه جواز ازدواج با توجه به گسترش نسل و ازدیاد برادران و خواهران موجب اشاعه فحشاء و از بین رفتن غریزه عفت شود.

قد آدم چقدر بود؟

آدم در حدیث

در حدیث صحیح اهل سنت به روایت ابوهریره آمده است که قد آدم 60 ذراع آفریده شد و مردم بهشت ​​شبیه آدم خواهند بود: پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمود: خداوند آدم را آفرید و او را 60 (27.4 متر/91.4 فوت) کرد.

۵ نظر:

مسعودعالمزاده پاريس گفت...

۱۱ شهریور ۲۵۸۱ شاهنشاهی ۲ سپتامبر ۲۰۲۲ مسعود عالمزاده پاريس / ۱

به یمن اسلام که ترکیبی است از توحید، نبوت و معاد هر روز سوات مون زیات تر میشه. البته به یمن شیعه اثناحشری عدل و امامت هم اضافه شده که نورعلی نوره (با ... نوره .. به معنای واجبی اشتباه نشه، یعنی نور علی نور است).
چنانکه افتد و دانی، مسایل و موارد ایدیولوژیک (Idiot Logique) ما به ازاء عینی دارند :
توحید یعنی رهبری جامعه به یک نقطه وصل میشه. مثه این مشرکین نیست که هرکی هرکاری دوست داشت بکنه. همه باید از یک کسی تقلید میمون وار بکنند، هرکسی یه مسئولی داره، مسئولش هم مسئولی داره، مسئول مسئول هم مسئولی داره و درنهایت یک کسی اون بالا هست که ولی فقیه و رهبر ایدیولوژیکه. مسئول این یکی خدا و خلقه، از طرف کسی هم تعیین نمیشه، رای و رای کشی هم در کار نیست چون ضد توحیدیه. خودش خودش رو تعیین میکنه و مردم وظیفه دارند او را کشف کنند. هرکی هم شک کنه یا از طرف دژمنانان ماموریت داره یا مامور وزارت اطلاعاته.و چون دموکراسی بر مبنای پلورالیسم بنا شده و پلورالیسم هم از ریشه ی چند خدایی است پس نمود شرکه.حکم مشرک هم که نیاز به توضیح نداره : ضربوا، قتلوا، قطعوا، هدموا، اعداموا، شکنجوا، تیربارانوا !

ما به ازاء مادی نبوت یعنی بجز کسانی که از طرف رهبری تعیین میشن هرکسی بخواد برای خودش حزبی، جمعیتی و خلاصه دارودسته ای درست کنه، این در مقابل رهبری قرار میگیره و بر او آن رود که بر کسانی چون مـُسـَیـلَمـه رفت. بعد از اینکه رسول بزرگوار اسلام ناب محمدی سوره قمر را نازل فرمود ... اقتربت الساعهٔ و انشق القمر (زمانش رسید و ماه دو پاره شد) ...، مسیلمه این جمله را برداشت و شعری ساخت با این مطلع .. دَنَّت الساعهٔ و انشق القمر.. که به همان معنا بود منتها .. دنت ... از اقتربت ... هم کوچکتر است، هم آهنگین تر. کافیست این دوجمله را بخوانید. حتا کسی که از عربی هیچ نمیدونه متوجه میشه که این دومی موزون تره. و نیز ... اشاره ی مسیلمه به ماه آسمان نبود، به چهره ی یارش بود و روبنده ای که نیمی از چهره ی زنان را می پوشاند. که ... یارم آمد و روبنده را گذاشت و برداشت و روی ماه اش دوپاره شد و یکی شد و استعاره های شاعرانه ی بسیار زیبا. خلاصه مسیلمه کافر ملحد زد رودست قرآن و محمد. اینجا بود که چون افراد شروع کردند به مسئله دار شدن، رسول بزرگوار اسلام ناب ناب ناب ناب ناب ناب ناب محمدی و توحیدی به صیغه سوم شخص جمع دستور فرمودند تا مومنین بروند و شکم مسیلمه را بدرند تا کسی جرئت نکنه جلو رهبری منم بزنه. آخه ناسلامتی تو پنجاه سال گذشته تو این کشورهای کافروملحد و مشرک پنجاه نفر ریاست رو به عهده گرفته اند و هرکسی یک فکر تازه ای به جامعه اضافه کرده. اما در نظام های توحیدی از قبیل اسلامی و کره شمالی و روسیه دست بالا یکی دونفر بیشتر نبودند و برای همین است که در گند و کثافت و توحید دارند دست و پا میزنند.

و اما معاد هم در همین دنیا مابه ازاء مادی و ماتریالیستی داره : تو نه تنها مسئول کارهای خودتی، بلکه با امر به معروف و نهی از منکر مسئول حقنه کردن توحید به دیگرانی. همانطور که امام راحل گجستک فرمود : ... جاسوسی کنید ... زمان لنین هم می گفتند که یک کمونیست خوب یک جاسوس خوب است.
حالا انگار که با همین سه تا تا اینجامون فرو رفت کافی نیست که تشیع سرخ اثناحشری دوتا اصل گشنیز و جعفری هم بهش اضافه کرد : عدل و امامت.

مسعودعالمزاده پاريس گفت...

۱۱ شهریور ۲۵۸۱ شاهنشاهی ۲ سپتامبر ۲۰۲۲ مسعود عالمزاده پاريس / ۲

عدل ؟ آره، عجب ! آب از چک و چونه ات راه افتاد که آره بابا تشیع هم طرفدار عدالت و برابری است ؟ زرشک ! خوابشو ببینی ! این عدل اونی نیست که تو فکر کردی. علی شب ها بطور کاملا ناشناس کیسه خرما ونان میگذاشت کولش تا به ... بیوه زن... ها رسیدگی کنه (بیوه مردان گلیم شون رو از آب بکشند، علی نون و هسته خرما برای بیوه زنها میذاره رو کولش نه برای مردها). انقدرم ناشناس بوده که در تمام تواریخ به تواتر نوشته اند. علی یه لاقبا که در ینبع با حقوق روزانه چارتا دانه خرما بیل میزد شد سوپر میلیاردری که سی و سه بچه، ده تازن و هفده تا کنیز داشت. راکفلر زیر خرجش میزاد. از کجا اینها رو آورد ؟ اختراعی کرد، اکتشافی ثبت داد ؟ نه ! اینها از غارت کشورهای دیگر و مشخصا از ایران میامد. علی اینها رو با دیگران قسمت کرد ؟ این ... عدل ... شیعی یعنی خدا برحقه، من رو گذاشته اینجا حاکم و اگه جیک بزنی با اراده ی خدا در افتادی و برتو آن رود که بر مسیلمه رفت !

و ما به ازاء مادی امامت ؟ فکرکردی چون رسول مرد از قید آزاد شدی ؟ خوابشو ببینی ! فکر کردی چون محمد گفته خاتم النبیین بوده بعدش تموم شد ؟ آره ارواح دلت ! با امامت، مفت خوری و توسری ادامه داره. بعد از یازده امام و آقا مهدی ته چاه چی ؟ خیالت تخت. فکر اینجاش رو هم کردیم. ... اطیعوا الله و اطیعوا الرسول و ... اولوالامر منکم.
........ راهت ادامه دارد ! یک تفسیر دوخطی زدیم بیخش، چهل سال شد سه قرن، بعدش رسید تا امروز و امام خمینی، امام خامنه ای و بزودی امام مجتبی !

خلاصه، این جریان با آدم ابوالبشر ۲۷ متر و نیمی شروع شد رسید به مجتبی یه وجبی که بیست و شش متر و ۸۵ سانتیمترش زیر زمینه و میره تا مسکو ! ایشون ریش گرو گذاشته. گرو ؟ GRU

این یکی دیگه نعلین زرد پاش نیست، پوتینه !

بنا بر آخرین تحقیقات ... جهال ... حوزه های جهلیه، آدم در ابتدا آخوند بوده. از این ۹۳۰ سال ۹۰۰ سالش آخوند بود، بعد آدم شد !

مسعودعالمزاده پاريس گفت...

۱۱ شهریور ۲۵۸۱ شاهنشاهی ۲ سپتامبر ۲۰۲۲ مسعود عالمزاده پاريس / ۳

توحیدی ترین شعاری که در اروپای ۸۰ سال پیش دیده شد این شعار بود :

Ein Volk, ein Reich, ein Führer

یک خلق، یک حاکمیت، یک رهبر.
به فارسی میشه : حزب فقط حزب الله، رهبر فقط روح الله ! تازه هیتلر ... مردم و آلمان ... را به ظاهر قبول داشت، اینها که فاتحه ایران و مردم رو خوندند.

این شعار کی بود ؟ شعار نازیها برای آیت الله العظمی هیتلر. یخ این شعار گرفت چون کاربرد عملی داشت. مردم آلمان در گرفتاریهای سنگینی بودند و نیاز به یک ناجی داشتند. هیتلر هم مسایل روزمره مردم را تاحدی به سامان برد. دلیل این کارآیی هم ساده است : دیکتاتوری در کوتاه مدت کارآیی بیشتری داره. نکته بعدی نظامهای نخبه گراست که در ابتدا سامان و قوام بیشتری دارند اما پس از چندی نخبه ها تشکیل طبقه حاکمی را میدهند که از جاکندنی نیست. نظامهای دیکتاتوری ... توحیدی ... اند : تمرکز حداکثری در چند گروه اجتماعی و در نهایت یک فرد : رهبر. نظامهای دموکراتیک آن قوام و صلابت ظاهری دیکتاتوری ها را ندارند. نخبه ها در راس امور هستند اما چون توده های وسیع مردم اند که اینها را به قدرت میرسانند، امکان ایجاد هسته صلب قدرت کمتر است و قدرت تا حد ممکن پخش میشه و رهبر هم ندارند. رییس جمهور رهبر نیست، کارمند بسیار باتوان و والامقامی است که برای چندی استخدام میشه و هرکی میخواد باشه (ولو چرچیل و دوگل و آیزنهاور) بعد از این مدت باید جا خالی کنه.
اشکال دیگر نظامهای دیکتاتوری تجمع دانش و توانمندیهای در یک بخش کوچک جامعه است که با آن هسته صلب قدرت در زدوبند اند : یک سری نخبه بسیار باسواد و معلومات در تمام زمینه ها بویژه سیاسی و توده های وسیعی که فقط آچارکش اند. دردسر اصلی درهنگام تغییرات پیش میاد. نخبه ها به کناری رانده میشوند و چون مردم در کل توان درک پیچیدگی و کنترل جامعه را ندارند نتیجه سقوط آزاد است و افتادن در چاه دیکتاتوری ای بدتر از پیش.
آلمان کشوری بود بسیار پیشرفته،با مردمی فرهیخته و در برخی زمینه ها پیشروترین در دنیا و با توزیع دانش و آگاهی ای کم و بیش متعادل. دوران سلطه نازیها خوشبختانه آنقدر کافی نبود تا این تعادل را به هم بزند. روسیه کشوری بود عقب مانده با یک سری نخبه هنری و ادبی سرآمد دنیا. وقتی کمونیستها به قدرت رسیدند، با قتل عام وسیع در بین نخبه ها این تعادل را آنچنان نامتعادل کردند که وقتی گورباچف آمد و سیستم را از بیخ و بن به هم ریخت هیچ کاری نتوانست بکند. قدرت بنیادین کشورهایی چون آلمان، فرانسه، انگلستان، سوئد و دانمارک در ارتش و بمب اتمی شان نیست. درهمین توزیع متعادل دانسته هاست. به ظاهر اینها از بام تا شام مشغول جنگ و جدل و انتخابات و انتقادند، اما به وقتش که رسید همین توزیع درک و فهم، یادگرفتن انتقاد بدون متلاشی کردن کل سیستم، با اینهاست که درنهایت گلیم شان را از آب بیرون می کشند. همین آدمهای ساده کارمندوبقال و رفتگروپاسبان وکامیوندار راه حل هایی پیدا می کنند که به عقل جن هم نمیرسه.
نمونه جالبش اتحاد جماهیر روسیه شوروی سوسیالیستی که شد روسیه سوسولیستی. پس از فروپاشی دیوار برلن، خبرنگارها ریختند تو روسیه و عکس و خبر و مقاله. صحنه ای تو تلویزیون نشان دادن که تراژدی و کمدی با هم بود. کارگرها جمع شده بودن رو به خبرنگار که "... روسیه دیگه عوض شده، دموکراسی شده. شما {غربی ها} به ما پول و سرمایه بدین، ما هرچی بخواهین تولید می کنیم ! ...
مونده بودم بخندم یا گریه کنم. ببین سطح درک یک کارگر تا چه حد نه پایین، که زیر صفره. اینها ۷۳ سال با سرمایه داری مبارزه کردند، مخ سیصد میلیون نفر رو ۲۴ ساعته با خزعبلات پرکردند، بعد این همه سال یک کارگر معمولی دوزاریش جا نیافتاده که موضوع افتصاد در یک جامعه سرمایه داری ... نیروی کار ... نیست، ... ســـــر مـــــا یـــــه .... است. داداش اون بالاخونه رو ارزون اجاره دادی. به این میگن کاپیتالیسم، سرمایه داری.
به زبان فارسی سره میشه ... داداش، ... سرمایه ... داری ؟ اگه ... سرمایه ... داری، پس ... سرمایه دار ... ی. اگر هم نداری، این که نشد سرمایه داری.
تو میخوای من به تو سرمایه بدم تا بری تولید کنی ؟ اگه من سرمایه رو بدم دست تو که همه چیز رو دادم. من خودم اومدم اینجا پول تو رو بکشم بزنم به تولید نه اینکه گربه رو بدم دست گوشت، طوطی رو بذارم دهن قند.
درک فلسفی و جهان بینی یک سرمایه است که رویش میشود حتا در ارزیابی های افتصادی حساب باز کرد.
همین جا بود که وقتی شاه رفت، با ۱۴ قرن خزعبل اسلامی، سطح درک (فلسفی و جهان بینی) مردم چنان پایین بود که روشنفکرهای ما حتا درک و معادل درستی از واژه ها نداشتند.
(évolution/evolution) شد تکامل، (anarchisme) شد هرج و مرج طلب، (nihilisme) شد پوچ گرا و صدها واژه ی دیگر.

مسعودعالمزاده پاريس گفت...

۱۱ شهریور ۲۵۸۱ شاهنشاهی ۲ سپتامبر ۲۰۲۲ مسعود عالمزاده پاريس / ۴

ترجمه ها ۱۰۰% توده ای است. توده ای ها تنها در ضدیت با آمریکاوغرب نیست که با حزب اللهی ها تو یه خط اند، کمونیسم تفکری است توحیدی. کشتن و سربه نیست کردن کوچکترین صدای مخالف هم توحیدی است هم کمونیستی !

آنارشیسم خوب یا بد، هرج و مرج طلبی نیست : انتقال حداکثری قدرت به مردم است و نفی .... دیالکتیکی ... حاکمیت و حذف حداکثری بوروکراسی. شعار بنیادین آنارشیست ها اینه : نه خدا، نه آقا بالاسر ! (No God, no masters/Ni Dieu, ni maître). شما دیدین که بقالی بگه ماست من ترشه. آقا قدرت رو بدین دست ما، ما همه چیز رو به هرج و مرج می کشیم. خنده تون نمیگیره که روشنفکر ها از این مزخرفات بگن ؟
نیهیلیسم (nihilisme) شد پوچ گرایی. نیهیلیسم پایه فلسفی آنارشیسم است که برای تفکر توده ای و انقلابی تمرکز گرا حکم ابلیس لعین رو داره. نیهیلیسم یعنی ... در این دنیا هیچ مطلقی نیست، همه چیز نسبی است و قابل شک و تغییر... پوچ گرایی یعنی این ؟ نیچه و آلبرکامو پوچ گرا بودند ؟
هدف تفکر آنارشیستی (خوب یا بد) همانی است که گفتم : پخش حداکثری توانمندی ها در جامعه بجای تمرکزگرایی. آنارشیستها از نخستین لاییک های مدرن بودند و در خط نخست مبارزه با خرافات و قدرت کلیسا و مذهب در حاکمیت. در نخستین بندهای قانون اساسی فرانسه نوشته که جمهوری فرانسه با پذیرش آزادی عقاید، هیچ مذهبی را به رسمیت نمی شناسد و سازماندهی جمهوری فرانسه ... غیر متمرکز ... است. فرانسه آنارشیستی و نیهیلیستی است ؟ خودشو بیار، اسمشو نیار !
حالا آنهایی که دنبال این بودند که قدرت کلیسا بیش از آنچه از دست رفته به پوچ و هیچ نگراید، آنهایی که نمی خواستند که دانش و آگاهی بدست طبقات فرودست بیفتد و اشراف بتوانند به یمن توانمندی هایشان همچنان در قدرت بمانند، این رو تو بوق می کنند که نیهیلیسم یعنی پوچ گرایی، آنارشیسم هم یعنی هرج و مرج طلبی.
در زمان جنگ جهانی دوم، کسانی که به نهضت مقاومت فرانسه می پیوستند، حرفشان این بود که ... ما حاضریم جان خودمان را بدهیم اما به شرط اینکه نسل پس از ما جامعه ای داشته باشد متعادل تر و عادلانه تر. نوشتند و امضا کردند و بعد رفتند جلو گلوله تا کسی بعدش مثل ایران ... خدعَه ... نکند. هنوز مرکب امضای تسلیم آلمان خشک نشده بود، هنوز سربازان آلمانی فرانسه را ترک نکرده بودند که .... آموزش رایگان و بهداشت رایگان ... تصویب و اعلام شد.
اونها حواس شون جمع بود، نه پوچ گرا بودند نه هرج و مرج طلب.
ما تو هپروت جامعه بی طبقه توحیدی، جامعه صلواتی، سوسیالیسم ظفرمند جهانی، و هدفداری خلقت بودیم. پوچ گرایی یعنی این.
هرج و مرج ایران اسلامی رو می بینید ؟ تمرکز قدرت و پول رو می بینید ؟ نبود کنترل روی حاکمان رو می بینید ؟ اینها آنارشیستی نیست.

نه خدا، نه آقا بالاسر !

مسعودعالمزاده پاريس گفت...

۱۲ شهریور ۲۵۸۱ شاهنشاهی ۳ سپتامبر ۲۰۲۲ مسعود عالمزاده پاريس

تصحیح :

آیاتی که مسیلمه دست انداخت این بود : القارعه، ما القارعه، و ما ادریک ما القارعه
مسیلمه گفت : الفیل، ماالفیل، له ذنب و خرطوم طویل
و نیز چند آیه دیگر قرآن
منبع : پرتوی از قرآن طالقانی (نقل به مضمون)
شعر ... دَنَّت الساعهٔ و انشق القمر ... از قرار معلوم از امروالقیس است.