دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

افتاب خواهد دمید

افتاب خواهد دمید

مردم. ایران و طبیعت ایران در خطرند

. فراموش نکنیم کورش نماد آغاز تاریخ واقعی ایران در مقابل تاریخ جعلی آخوند و مذهب ساخته است. کورش نماد هویت واقعی ایرانی در دور دست تاریخ است. گرامی اش داریم.بیاد داشته باشیم و هرگز فراموش نکنیم :در شرایط بسیار خطیر کنونی در گام نخست و در حکومت ملایان و مذهب مجموع جامعه انسانی ایران،تمامیت ارضی ایران،و طبیعت ایران در سراسر ایران در تهاجم و نکبت حکومت آخوندها در خطر است. اختلافات را به کناری بگذاریم، نیروهایمان را در نخستین گام در راستای نجات این سه مجموعه هم جهت کنیم و به خطر اصلی بیندیشیم .

این است جهان ما در این لحظه

این است جهان ما در این لحظه
روی تابلو کلیک کنید

کرونا وزمین ما

کرونا وزمین ما
روی تصویر کلیک منید

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی
تاریخ دوران باستانی ایران

۱۴۰۲ شهریور ۳, جمعه

ابراهیم گلستان در صد و یکسالگی به سفر رفت

نقدی درباره‌ مصاحبه‌ی ایران اینترنشنال با ابراهیم گلستان
انتشار نامه‌های عاشقانه فروغ؛ 'کاسبی' یا روایت تاریخ؟
درباره گفتگوی پرگار با ابراهیم گلستان، عباس میلانی
واکنشها به گفتگوی جنجالی ابراهیم گلستان درباره فروغ
ابراهیم گلستان و « اخلاق گفت و گو »(بخش نخست)
ابراهیم گلستان و اخلاق گفت وگو- ( بخش پایانی)

۳ نظر:

ناشناس گفت...

روشنفکری که که تاریخ کشورش بخصوص تاریخ معاصرش را نمی داند و در مسیر خوشبختی و سربلندی مردم آن قدم نمی زند روشنفکر نبست که هیچ بل عقب مانده و در سطح آخونده های جاهل و ضد ملی ست که سعی در تحمیق مردم با ژست روشنفکری کند. دریغا که ملت و مملکتی در آتش خریت و ابلهی این گروه ضدملی سوختند. ب. فراهانی

ناشناس گفت...

این آقا با سقوط سلطنت تمامن مرد و سقوط کرد او بعد رفتن شاه به تفاله تبدیل شد. او براهنی و شاملو و ابتهاج و کدکنی و امثالهم فقط دیوار شاه را کوتاه دیده بودند و عرعر میکردن و بعد از جمهوری اسلامه خفه خون گرفته بودن تا گوربگور شدن. و حقش هم بود. خود کرده بود و کارما پس داد.. امثال او کاش بدنیا نیامده بودن. اولین کسی بود که بعد از ۴۲ خرداد عکس خمینی را در فیلمش تبلیغ کرد و به مردم معرفی کرد. این الدنگ علنی از خمینی در مصاحبه ش با یکی از رسانه های ایرانی معلوم الحال تعریف و تمجید کرد و گفت که به دیدار خمینی هم رفته بود. او در آخر عمری به غلط کردن افتاده بود که بله ما به شاه بد کردیم. تف بر این قماش. روشعنفکر. اصلن معلوم نیست این تحفه و امثال اوچرا ایران تحت خمینی و خانه ای را ترک کردن و به آغوش امپریالیسم و آنهم کشور سلطنتی انگلیس پناه آورد. مرتیکه میرفتی پیش پوتین و پدرو مادر ایدئولوژیک کمونیست و ت در چین و روسیه. پست فطرت های نمک نشناس. روحت ناآرام. یادت فراموش خیانتکار . علی رفیعی

ناشناس گفت...

56kg99wpr
آقای رفیعی، ریشه قسمتی از بازی به نزدیکان به شاه نیز برمی‌گردد که فرح دیبا و رضا قطبی که خود چپی بود و مدیر تلوزیون شده بود نیز مهمترین آنها بودند. رضا قطبی بخاطر رابطه فامیلی یی که با فرح دیبا داشت، با حمایت خانم فرح دیبا پای شاعران و نویسندگان توده ای را علیرغم مخالفت شاه و افرادی چون علم و ثابتی و نصیری به رادیو تلوزیون باز کردند. شاه بارها و ثابتی و علم و نصیری مخالف حضور افراد چپی مثل شاملو و ابتهاج و کسرایی و اینگونه افراد در تلویزیون بود ولی فرح دیبا عاشق روشنفکربازی بود و دل در گروی شعرهای شاملو داشت و رضا قطبی از ساواک و شاه حرف شنوایی نداشت. صدای شاه وقتی بیشتر بلند شد که تشییع جنازه تختی از تلویزیون پخش شد و باقی ماجرا......