دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

افتاب خواهد دمید

افتاب خواهد دمید

مردم. ایران و طبیعت ایران در خطرند

. فراموش نکنیم کورش نماد آغاز تاریخ واقعی ایران در مقابل تاریخ جعلی آخوند و مذهب ساخته است. کورش نماد هویت واقعی ایرانی در دور دست تاریخ است. گرامی اش داریم.بیاد داشته باشیم و هرگز فراموش نکنیم :در شرایط بسیار خطیر کنونی در گام نخست و در حکومت ملایان و مذهب مجموع جامعه انسانی ایران،تمامیت ارضی ایران،و طبیعت ایران در سراسر ایران در تهاجم و نکبت حکومت آخوندها در خطر است. اختلافات را به کناری بگذاریم، نیروهایمان را در نخستین گام در راستای نجات این سه مجموعه هم جهت کنیم و به خطر اصلی بیندیشیم .

این است جهان ما در این لحظه

این است جهان ما در این لحظه
روی تابلو کلیک کنید

کرونا وزمین ما

کرونا وزمین ما
روی تصویر کلیک منید

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی
تاریخ دوران باستانی ایران

۱۳۹۳ اسفند ۲۲, جمعه

گوگل کروم و مشکل یوتیوب همنشین بهار

گوگل کروم و مشکل یوتیوب   همنشین بهار.گوی و میدان آماده‌ است. آماده برای همه کسانی که خود کاری نمی‌کنند اما وقتی دیگران کاری کنند به جلد «خرمگس معرکه» رفته، آزرده می‌شوند. در افسانه «ازوپ» می‌خوانیم: لاف‌رنان مدعى بودند در «جزیره رودُس» Rhodes پُرشى عظیم کرده‌اند. سنگ بزرگ البته برای نزدن است. جزیره رودس همین جا است. همین جا است که باید جهید. در پیشگفتار کتاب «هجدهم برومر لویٔی بناپارت» مارکس با اشاره‌ به موضوع فوق نوشته‌بود:  ادامه‌ی مطلب...

۷ نظر:

ناشناس گفت...

آقای همنشین من سطور پائین رو زیر گفتگوی شما با آقای مولایی نژاد نوشتم اما در پیش صحنه به تیر سانسور گرفتار شد و در پس صحنه هم که هر اتفاقی میتونه افتاده باشه!

"واسه اینکه چندبار از یه سوراخ گزیده نشیم.
این آقای همنشین در گذشته نه چندان دور وقایع رو به سود رجوی سمت میداد یا سعی میکرد اثر افشاگریها رو کم کنه. برای مثال به چند نمونه زیر نگاه کنین.

- مقالات روزنامه های خارجی در مورد روابط داخلی گروه رجوی رو بدلخواه خودش ترجمه میکرد و مثلاً از ترجمه کلمه فرقه از بیخ و بن فاکتور میگرفت (کل کلمه فرقه رو حذف میکرد!)، تا اثر افشاگری رو از بین ببره؟!

- در مورد انقلاب ایدئولوژیک رجوی که عملاً کپی کامل انقلاب ایدئولوژیک تقی شهرام بود هم نه تنها در تمام این سالها سکوت میکرد بلکه مثلاً در سایت اعتراض من رو که میگفتم انقلاب ایدئولوژیک رجوی کپی و خیانتی به بزرگی خیانت تقی شهرام به مجاهدینه، سعی میکرد رو در روی مارکسیستها قرار بده تا کسی به مطلب من توجهی نکنه!

- در دعوای بین زندانیان سیاسی آزاد شده با رجوی ایشون طرف رجوی رو میگرفت و مثلا حسین ..... رو به شعار نویسی به سود رژیم در زندان متهم میکرد؟!

- از افشاگریها سال 92 به بعد در مورد رجوی هم میگفت هنوز هم "خواستار برپا موندن چادر {خیانت و رذالت} رجویه!

واسه اینکه مطمئن بشیم ایشون مثل گذشته سر بزنگاه ها همه چیز رو به سود رجوی مصادره نمیکنه، بهتره اول ازش بخواهیم با یه انتقاد از خود مشخص تکلیفش با گذشته رو معلوم کنه و بعد به ترجمه های جدید و مصاحبه های جدیدتر بپردازه!"


از حرفهای من در بالا گذشته اگه مقاله حاضر انتقاد ازخوده که باریکلا به شما، آفتاب اومد دلیل آفتاب. شما اولاً تیتری انتخاب کردی که کمترین (کمترین) خواننده ای پیدا می کنه!!!!!! دیگه اینکه شما در تعریف و تمجید از رجوی مثلاً در سری " ... خانه زندگان" بی دلیل و با دلیل از خوبیها و برجستگیهای رجوی! داد سخن میدید، اما اگه به همین متن مثلاً انتقادی نیگا کنیم شما به انتقاد از رجوی و کارهاش که میرسین طبق معمول سنواتی اسم رجوی رو اصلاً و ابداً به میون نمیارین و یه جوری وسط میشینین که هرکسی از ظن خود شد یار تو! اما در فرصتها و مقالات ی بعدی همه سرمایه ای رو که مثلا از بابت ً این مقاله نقد کردین با زبان پدر بزرگها خرج پیشبرد خط و خطوط رذالتهای رجوی می کنین.

اگه من اشتباه می کنم و این متن انتقاد از خود شما نیست و ربطی هم به انتقادهای شما از رجوی نداره لطفاً بدون سرکوفت زدن و ... رایج یه متن انتقاد ازخود با ذکر موارد مشخص بنویسن تا من و دیگران ببینند و..... بتونن برادریشون رو با شما محک بزنند. نوشتن این متن هم ربطی به خواست من نوعی نداره این وظیفه (وظیفه) مبرم کسی مثل شما که در عرصه عمومی اینهمه نوار و نوشته و .... تولید کرده هس.

مخلص همه جانهای شیفته آزادی و برابری،
رفیق سائل.

همنشین بهار گفت...

با سلام به کاربران ارجمندی که با نظرات غریب روبرو می‌شوند، توضیح کوتاه زیر را می‌نویسم.

۱- من مقاله‌ای از روزنامه های خارجی در مورد روابط داخلی هیچ گروه و سازمانی ترجمه نکرد‌ه‌ام که این یا آن واژه را از آن سانسور کنم یا فاکتور بگیرم.

۲- سایت اعتراض (که اشاره شده) را اصلاً نمی‌شناسم.

۳- کار من این نیست که کسی را رودرروی کسی قرار دهم و در زندان هم هیچکس (هیچ حسن یا حسین‌ی) از طرف من متهم به شعارنویسی به سود رژیم نشده‌است.

- این بحث را همین جا خاتمه می‌دهم.
با کمال احترام: همنشین بهار

حميد ع گفت...

با سلام به همنشين بسيار عزيز که از زحماتش همه ما استفاده ميکنيم.
من برای گذشتن فيلم در يو تويب و فيسبوک پس از آمده شدن از AVS Vidio Converter استفاده ميکنم که
هم فرمت و هم حجم ان را برای اينها مناسب ميکند.
صفحات کمک خود يو تويب هم هست ولی شايد اينها را ديديد.
https://support.google.com/youtube/troubleshooter/2888402?hl=en&ref_topic=2888648

https://support.google.com/youtube/answer/1722171



حميد ع گفت...

ببخشيد لينک AVS Video converter را فراموش کردم.

http://www.avsmedia.com/AVS-Video-Converter.aspx


جهانگیر گفت...

خدا رفتگان همه را بیامرزد. یک فامیل ساواکی داشتیم که تا آخر عمر از من دلخور بود چرا علیرغم نفرت از خمینی و پشیمانی از وقایع انقلاب و سال‌های 57 و 58 و کلاً دهه 60 صداقت نشان نمی‌دهم و اعتراف نمی‌کنم که ساواک چیز خوبی بود و شاه یک پدر مهربان بود که برای ملت زحمت ‌کشید. این رفیق سائل من راه یاد آن خدابیامرز می‌اندازد! چند وقت پیش هم یقه ایرج را گرفته بود که تو سابقاً این جوری گفتی یا این‌جوری کردی در حالی که من از اول از این رجوی بد می‌نوشتم. این بابا یا جز اینترلینکی هاست و یا از کمونیست‌های فرانکفورت و لیختن‌اشتاین است که عکس چاپ می‌کردند و می‌نوشتند که این ایرج مصداقی همان است که در سال 67 در کشتارهای دسته‌جمعی فرمانده جوخه آتش بوده.

به قولی:
هنر بی عیب حرمان نیست لیکن--- "از این بابا" محرومتر کی سائلی بود.

همنشین جان،با آنکه خیلی کارکشته نیستم، می‌دانم این مشکل فنی دلایل متعددی می‌تواند داشته باشد، ولی قابل حل است. برای تو ایمیل خواهم زد و توضیح خواهم داد، شاید به کار آید.

ناشناس گفت...

یکبار دیگه واسه اینکه چندبار از یه سوراخ گزیده نشیم.

در مورد جنگ و دعوای بین "زندانیان سیاسی آزاد شده" و رجوی آقای همنشین که مو رو از ماست میکشه داستان رو تبدیل کرده به دعوای داخل زندان با "حسن و حسین" در حالی که من نگفته ام دعوا در زندان اتفاق افتاده و طرف دعوا هم مشخصاً حسین بوده. در مورد ترجمه مقاله هم اگرچه من نوشته بودم مقاله اما در واقع چند مقاله بوده و نه یک مقاله که البته ایشون از بیخ و بن منکر شده و همینطور هم در مورد سایت اعتراض.

اما محک تجربه عینی بهترین راه حله. حرفهای من و جوابهای همنشین جلوی چشم همه ما هست. ایشون نه تنها یک انتقاد مشخص از خود نکرده بلکه در مقابل بقیه حرفهای من هم سکوت کرده. میتونیم بگیم سکوت علامت موافقت و رضاست ولی درستش اینه که ایشون بازهم بین دو صندلی نشستن رو برگزیده. نه آره گفته و نه نه! و باز گذاشتن عامدانه راه تفسیر هر کسی از ظن خود شد یار ایشون رو که من ادعا کرده بودم ایشون در عمل ثابت کرده.

برای برو بچه هایی که با تشکیلات رجوی کار کرده اند اینها تاکتیکهای خیلی آشنایی باید باشه. یادتونه "جریان سرنگونی سه ماهه و شش ماهه و انکار بعدی قضیه". یادتونه تاکتیک سازمان خودش میدونه واسه همین سکوت میکنه که به نفع رژیم تموم نشه و حرفهای اینچنینی" ....

با این وصف برای هر کی که اهل فکر و تامل باشه میشه گفت تو خود حدیث مفصل بخون از این مجمل. البته فراموش نکنیم حرف من همیشه این بوده که پس از رژیم، رجوی رذل مقصر اصلی به هرز و هدر رفتن همه خون و رنج و شکنج نسل حنیف و نسل جانهای شیفته آزادی و برابری مجاهد بوده و هست. بقیه متاسفانه و تا زمانیکه با گذشته خودشون از طریق انتقاد مشخص از خود تصفیه حساب نکنن یه جمشید تفرشی یا نفوذیهای دیگه ای هستند که همه ما چندتایی از اونها رو میشناسیم.

مخلص همه جانهای شیفته آزادی و برابری،
رفیق سائل.

ناشناس گفت...

همنشین بهار حافظه فوق العاده قوی و از نوع که فتوگرافیک گفته می شود دارد و هوش زیاد، کارهایی هم کرده است که می تواند به در زمینه«تحقیق تاریخ» مفید باشد و مورد استفاده قرار بگیرد ولی متاسفانه کمی پراکنده کاری می کند و گویی می خواهد به خوانندگان خود بگویید که در مورد همه چیز اطلاعات دارد و حتی زبانهای عبری و یونانی و روسی و... را هم خوب می داند.گاهی هم البته مراجع مورد استفاده خود را معرفی نمی کند و مثلا کسی کتابی متون قدیمی را خوانده و در مورد موضوعی(مثلا مربوط به شعر فردوسی» مقاله ای نوشته است،و به آن متن قدیمی اشاره کرده است، همنشین بهار نمی گویدکه این موضوعی را مورد استناد قرار داده در فلان مقاله خوانده است دوست دارد خواننده گمان کند که خود او اصل آن کتاب را خوانده است. دیگر این که بیش از اندازه به دریافت خودش و اطمینان دارد و این در امر تحقیق خیلی مثبت نیست. ایشان هم ممکن است برداشت غلطی از مسائل داشته باشد و یا اطلاعاتش ناقص یا نا درست باشد. به هرحال همنشین بهار که به نظر می رسد بیشتر به تاریخ علاقمند است و تاریخ هم رویدادهای گذشته است،و نظریه پردازی در مورد آینده نیست که ممکن است با حوادث پیش بینی نشده همراه باشد و ضریب خطا در حد بالا در آن خیلی عجیب نباشد(مثلا مثل نظریات اقتصادی بعضی اقتصاد دانان) باید به این این احتمال را بدهد در موضوعی ممکن است به همه زوایا توجه نکرده یا به مطالب و اطلاعات لازم دسترسی نداشته است. به هرحال با دنیایی که با سرعت سرسام آوری در حال دگرگونی است، چندان نباید به ماندگاری با دوام کارهای تحقیقی و کارهای نظری فکر کرد. برگ سبزی تحفه درویش باید غنیمت باشد. همه ما احتیاج داریم با خودمان خلوت کنیم و خودمان را و انگیزه هایمان ارزیابی کنیم و باخودمان رو راست باشیم و از گمنامی و فراموش شدن هم نباید هراس داشت.
جوجه زمستانی