دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

افتاب خواهد دمید

افتاب خواهد دمید

مردم. ایران و طبیعت ایران در خطرند

. فراموش نکنیم کورش نماد آغاز تاریخ واقعی ایران در مقابل تاریخ جعلی آخوند و مذهب ساخته است. کورش نماد هویت واقعی ایرانی در دور دست تاریخ است. گرامی اش داریم.بیاد داشته باشیم و هرگز فراموش نکنیم :در شرایط بسیار خطیر کنونی در گام نخست و در حکومت ملایان و مذهب مجموع جامعه انسانی ایران،تمامیت ارضی ایران،و طبیعت ایران در سراسر ایران در تهاجم و نکبت حکومت آخوندها در خطر است. اختلافات را به کناری بگذاریم، نیروهایمان را در نخستین گام در راستای نجات این سه مجموعه هم جهت کنیم و به خطر اصلی بیندیشیم .

این است جهان ما در این لحظه

این است جهان ما در این لحظه
روی تابلو کلیک کنید

کرونا وزمین ما

کرونا وزمین ما
روی تصویر کلیک منید

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی
تاریخ دوران باستانی ایران

۱۳۹۴ اردیبهشت ۱۶, چهارشنبه

*شجریان: اجازه ندارم برای مردم خودم و در مملکت خودم بخوانم . غزلی از گذشته ها برای استاد عزیز. اسماعیل وفا یغمائی

*شجریان: اجازه ندارم برای مردم خودم و در مملکت خودم بخوانم
***
چنان مستم-شجريان

از نغمه‌ي جادوئي پرموج سياووش
درياي كف‌آلوده زند در دل من جوش

 اين بانگ غماواز خزر نغمه ی عمان
اين شكوه‌ي البرز مه آلوده‌ي خاموش
اين زمزمه جنگل پر شبنم گيلان
در دمدمه‌صبح پر از راز سيه پوش
با خويش چه نالد كه از آن خون چكد از دل
در خويش چه دارد كه مرا برده ز ير هوش
من در نفست اي همه فرياد سپارم
بر شكوه‌ي ايران بلا دبده‌ي خود گوش
اين خاك كه رخشنده بد از شعشعه ي نور
در زمزمه ي حافظ شوريده پرندوش
اين خاك كه اينك شده جولانگه سيلاب
در خون هزار عاشق و بسيار سياووش
با حافظ شيراز بگوي اي همه فرياد
ديگر اثري زآن بت سيمينه بنا گوش
برجاي نمانده‌ست و تهي مانده معابر
از لعل لب و پرتو آن عاج بر و دوش
در جام اگر بيني جز خون جگر نيست
آميخته با اشك اگر كس كندش نوش
اي زمزمه خاك بلا ديده‌ي ايران
خاموش ممان يكدم و سودا زده بخروش
تا ان سحر روشن و فرخنده كه حافظ
در زمزمه ات داد بشارت به شب دوش
سال 1366

هیچ نظری موجود نیست: