دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

افتاب خواهد دمید

افتاب خواهد دمید

مردم. ایران و طبیعت ایران در خطرند

. فراموش نکنیم کورش نماد آغاز تاریخ واقعی ایران در مقابل تاریخ جعلی آخوند و مذهب ساخته است. کورش نماد هویت واقعی ایرانی در دور دست تاریخ است. گرامی اش داریم.بیاد داشته باشیم و هرگز فراموش نکنیم :در شرایط بسیار خطیر کنونی در گام نخست و در حکومت ملایان و مذهب مجموع جامعه انسانی ایران،تمامیت ارضی ایران،و طبیعت ایران در سراسر ایران در تهاجم و نکبت حکومت آخوندها در خطر است. اختلافات را به کناری بگذاریم، نیروهایمان را در نخستین گام در راستای نجات این سه مجموعه هم جهت کنیم و به خطر اصلی بیندیشیم .

این است جهان ما در این لحظه

این است جهان ما در این لحظه
روی تابلو کلیک کنید

کرونا وزمین ما

کرونا وزمین ما
روی تصویر کلیک منید

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی
تاریخ دوران باستانی ایران

۱۳۹۴ دی ۲۰, یکشنبه

بیانیه

۶ نظر:

jahandid گفت...

با درود،
در اين وانفساى نبود يك الترناتيو مردمى مطرح كردن يك چنين ائتلافى شايد كه نورى باشد در انتهاى تونل. ولى سؤالى كه به ذهن ميزند اين است كه در اين حكومت ضد ازادى اخوندى اصلا ً امكان مطرح شدن چنين چيزى كارى از پيش ميبرد در جايى كه خيلى واضح است اين وحشى (رژيم اخوندى) هرگز در راه منافع مردم كوچكترين فرجه اى نخواهد داد. در يك كلام هر گونه تلاشى در چارچوب اين رژيم و با بودن اين رژيم راه به جايى بجز زندان و كشتار نخواهد برد. اين بيانيه با يك تعبير ازادانه بسيار خوب و ايده ال است و هر انسان ازاديخواهى انرا تأييد خواهد كرد و به ان ميپيوندد ولى در چه ظرف مكانى و در كدام تضمين اجرايى؟ پر واضح است كه در صورت عملى شدن همين بيانييه، كه در چارچوب همان قوانينى هستند كه رژيم اخوندى روى كاغذ دارد، در صورت عملى شدنش، شروع پايان اين رژيم اخوندى خواهد بود! و اين بهترين شيوه براى برقرارى يك حكومت مردم سالار و سكولار خواهد بود و هيچ ازاديخواهى هم با ان مخالفتى نخواهد كرد. به اميد روزى كه يك چنين قدمى در راه رهايى از اين همه تاريكى عملى شود.

آذر گفت...

متاسفانه من این اطلاعیه را به مثابه پذیرش و مشروعیت بخشیدن به رژیم ضد مردمی و خونخوار و دجال میبینم. باید برخلاف نظر خامنه ای عمل کرد یعنی انتخابات را باید تحریم کرد و به جهانیان نشان داد که این رژیم هیچ پایه مردمی ندارد چون بهرحال از صندوق همان درمیاید که میخواهند و همه شرکت کنندکان سیاهی لشکر بیمزد و مواجب خامنه ای میشوند و آخر این راه از همین الان روشن است که به کجا میرسد و کم کم بنظر میرسد سازهای سازمان مجاهدین تهی و بیمعنا نیست .

ناشناس گفت...

صرفنظر از اینکه جناحهای مختلف رژیم راهکارهای حکومتی خودشون رو دارن و تضادهای طبقاتی درون بستر جامعه خودشون رو در جناح بندیهای داخل حکومت نشون میدن؛ اما آیا واقعاً این رژیم در تمامیتش اصلاح پذیره؟ که ما واسه شرکت در انتخاباتش بیانیه بدیم؟

برای شرکت در بازی انتخابات رژیم ما باید؛ ... اعتقاد و التزام عملی به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران... و ‌ به قانون اساسی و اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه داشته باشیم! بخش زیادی از مخالفت ما با رژیم خونخواران حاکم و تشکیلات رجوی رذل بخاطر وجود همین ولی فقیه/رهبرعقیدنی/رهبرخاص الخاص و اینجور جفنگیاته. پس چی شد ،مگه ما به ولایت فقیه/رهبرعقیدتی اعتقاد و الترام داریم؟! از این گذشته و برفرض محال بقدرت رسیدن، حتی اگه مترقیترین نیازهای جامعه روهم این گروه تبدیل به قانون کنه؛ مگه ولی فقیه/رهبرعقیدتی با حکم حکومتی خودش ملغی نمی کنه؟

اگه هم این بیانیه فقط یه تاکتیک فشار باشه انوقت مجبوره به سوالهایی از سری پایین جواب بده!
صرفنظر از وابستگان جبهه ملی و گروه طبرزدی که پیشترها می گفتن خاوری پولهایی رو که دزدیده بیاره بده اپوزیسیون؟! اگه ما نفوذی رجوی بودیم چه ضربه بزرگتر از اینی میتونستیم به مخالفین رژیم جنایتکاران حاکم و ارتجاع در تبعید رجوی رذل بزنیم؟! اگه هم نفوذی کسی نباشیم؛
خب آزموده رو دوباره آزمودن چرا؟!
خب تو چشم مردم خاک پاشیدن چرا؟!
...
...
بابا دست مریزاد!

مخلص همه جانهای شیفته آزادی و برابری،
بر و بچه های اسیر لیبرتی یادتون نره!

رفیق سائل.

jahandid گفت...

خانم اذر با درود،
البته كه شكى در اين نيست كه رژيم اخوندى هرگز توان پذيرش اين شرايطى كه در اين بيانييه امده را ندارد. به فرض محال هم اگر اين كار را بكند از دو حال خارج نيست، يا بايد خواب نما شده باشد و يا اينكه روز قبل از پذيرش اين شرايط سرنگون شده باشد. هر دو حالت ان صد در صد به نفع مردم خواهد بود ولى اينكه چنين اتفاقى رخ بدهد مسلمن ارزوى همه ما هست، تا چه حد محتمل باشد در گرو اراده مردم و وجود الترناتيوى كه بتواند اين اراده را در مردم بيدار كند و انقدر محبوب باشد كه مردم خواهانش باشند و به ان اعتماد بكنند. شما، اذر خانوم، چنين الترناتيوى سراغ داريد؟ فعلا ً كه در حد يك ارزو ميباشد. علت باقى ماندن وحوش اخوندى فقط و فقط در همين كمبود است والا كه اين ديكتاتورى به واقع فقط به يك باد بند ميباشد. سركوب و كشتار ديگر خيلى وقت است كه تأثير خودشان را از دست داده اند. اعتراضات مردم و مشكلات لاعلاج جامعه گواه اين واقعييت هستند. نمونه هاى اين اعتراضات و ديگر فشارهاى انفجار أميز در اخبار فراوانند، در دنياى ارتباطات مردمى و انعكاسات ان در دنياى مجازى.
حال اگه اين نوع حركتهاى ضد رژيم باعث شوند كه مردم اميدوار بشوند و بحركت در بيايند، شايد كه دوباره ١٣٨٨ تكرار بشود و با داشتن تجربه ان ديگر مردم كسى را كه از رژيم و از درون رژيم بوده را مجبور نباشند كه جلو بياندازند بلكه كسى يا كسانى باشند كه از درون خود ميهن بتوانند ان حركت را بجايى برسانند كه ديگر برگشت ناپذير بشود و تا ته قضيه پيش برود. به اميد ان روز، روز شمارى ميكنيم.

ناشناس گفت...

دوستان
دوران مسائل را سياه/سفيد ديدن به سر امده. كافى است سالهاى ٤٢-٥٧ را مرور كنيد تا ببينيد كه يك مقصر يا يك محق وجود ندارد. دنيا بيش از انچه تصور ميكرديم خاكسترى است.
بهتر است مسائل را بدون احساسات، به صورت علمى و از ديد مردم داخل ايران بررسى كنيم.

رضا

ناشناس گفت...

دوباره این رفیق سائل رذل قاطی‌ کرده. این رذل نمیدونه که هر کسی به یک شکل از مبارزه معتقده. جنابان نوریزادها و امثالهم یک نوع مبارزأه را دنبال میکنند و این رفیق سائل رذل با چپ نمایی سعی‌ داره که مبارزه اونا را مسئله دار جلوه بده، همون دم خروسی که تو کامنت‌های قبلیش هم به وضوح دیده میشد. این رذالت پیشه فکر میکنه که می‌تونه با چپ نمایی مقاصد از پیش تعیین شده خودش را به پیش ببره غافل از اینکه آن سبو بشکست و آن پیمانه ریخت.


اسماعیل اما نه اسماعیل وفا یغمایی