دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

افتاب خواهد دمید

افتاب خواهد دمید

مردم. ایران و طبیعت ایران در خطرند

. فراموش نکنیم کورش نماد آغاز تاریخ واقعی ایران در مقابل تاریخ جعلی آخوند و مذهب ساخته است. کورش نماد هویت واقعی ایرانی در دور دست تاریخ است. گرامی اش داریم.بیاد داشته باشیم و هرگز فراموش نکنیم :در شرایط بسیار خطیر کنونی در گام نخست و در حکومت ملایان و مذهب مجموع جامعه انسانی ایران،تمامیت ارضی ایران،و طبیعت ایران در سراسر ایران در تهاجم و نکبت حکومت آخوندها در خطر است. اختلافات را به کناری بگذاریم، نیروهایمان را در نخستین گام در راستای نجات این سه مجموعه هم جهت کنیم و به خطر اصلی بیندیشیم .

این است جهان ما در این لحظه

این است جهان ما در این لحظه
روی تابلو کلیک کنید

کرونا وزمین ما

کرونا وزمین ما
روی تصویر کلیک منید

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی
تاریخ دوران باستانی ایران

۱۳۹۵ فروردین ۲۲, یکشنبه

*داستان غم‌انگیز دوتن از جداشدگان مجاهدین به روایت خودشان(فیلم) و چند مطلب و اطلاعیه



اطلّاعیه شماره ۲
بنا به درخواست عدّه ای از دوستان وهموطنان گرامی که جهت کمک مالی مستقیم به سه هموطن گرفتار در آذربایجان درخواست یک حساب بانکی را داده بودند،ابلاغ می شود که علاوه بر شیوه ارسال از طریق WESTERN UNION BANK که در اطّلاعیه قبلی به آدرس زیر اعلام شده بود.
http://darichehzard.blogspot.ch/2016/03/blog-post_99.html#more
اعلام می گردد که شماره حساب باز شده این هموطنان جهت دریافت کمکهای مالی مستقیم شما به قرار زیر است :با سپاس فراوان از همیاری شما .
برای ادامه روی ادامه مطالب در زیر کلیک کنید






BENEFICIARY :                  IBRAHIMXALILOV    RUFAT  NIZAMADDIN  OGLU

ACC  N                                381100120144924i56

IBAN                                   AZ65JBBK00381100120144924i56


BENEFICIARY  BANK :

"Bank of Baku  "OJS

S.W.I.F.T                   JBBKAZ22

Baku,Azerbaijan

Tel                     145 Melumat Merkezi
Fax                    (994 12) 437 23 00


INTERMEDLARY BANK :

Raiffaisen Bank international. Vienna, Austria

USD  Account number:     070-55.062.160/001

SWIFT:         RZBAATWW

Viena,  Austria


DETAILS OF PAYMENT :










اطلاعیه برای رساندن کمک مالی به سه هموطن گرفتار در آذربایجان
به کلیه افرادی که قصد کمک مالی به این ۳ هموطن گرفتار شده در آذربایجان را دارند ابلاغ می شود که کمک های مالی خویش را می توانند از طریق WESTERN UNION BANK به شکل زیر به دست این عزیزان برسانند.
1- ابتدا از
طریق WESTERN UNION BANK که در اکثر کیوسک ها وروزنامه فروشان موجود است مبلغ مورد نظر خویش را به اسم فردی به نام ALISHANOV YUSIF در کشور آذرباییجان واریز کنند .

2- پس از واریز کردن مبلغ مورد نظر خویش ودریافت کد ، شماره کد دریافت شده+مقدار مبلغ واریز شده را از طریق ۲ شماره تلفن زیر(تماس تلفتی مستقیم و یا ارسال SMS یا همان پیامک) ویا آدرس ایمیلی که در زیر ضمیمه شده است را به این دوستان مستقر در آذرباییجان ابلاغ کنند.
با سپاس از همه انسا ن های خرد مند و نیکوکار .
شماره تلفن ها وایمیل جهت اعلام مبلغ" کمکی و کد "ارسالی به قرار زیر است :
00994557151376
00994506412479

آدرس ایمیل : nikbakht.mamed@gmail.com
برای خواندن تمام مطالب روی لینک زیر کلیک کنید
_______________________________________________
. دو نوشته از شکر الله متحمل (جدید)
*همدردی با عزیزانی است که نگاه واقع گرانه به مسائل و تحولات اجتماعی ایران دارند
-----------------------------------
آی آدمها که بر ساحل نشسته شاد و خندانید 
یکنفر در آب دارد میسپارد جان
نیما یوشیج
دوستان عزیز روی لینک زیر کلیک کنید. با کلیک روی لینک زیر میتوانید حرفهای سه انسان دور افتاده و گرفتار را بشنوید. آنها تقاضای کمک کرده اند .میتوانید در زیر فیلم یوتیوب آنها از آنها بپرسید چگونه و از چه راهی میشود به آنها کمک کرد و مشکل اصلی شان چیست؟ بدون شک بسیار کسان از سرنوشت اینان متاثر شده اند ولی در گام نخست باید خود آنها رد و نشان و راهی برای علاقمندان به کمک رسانی ارائه کنند.
دوستان! من و ما را به اینکه سیاستبازان و سیاستکاران روز ندای مظلومی را بشنود امیدی نیست اما به حرمت فرهنگ و هنر انسانی میهنمان و بپاس کلام نیما در یاری رساندن بکوشیم و بخصوص با تکثیر و گذاشتن فیلم کمک خواهی آنان در رسانه های شخصی یا عمومی وبلاگها ، فیس بوک و.. موجب شویم صدای کمک خواهی اینان هرچه گسترده تر شنیده شود با تشکر
*داستان غم‌انگیز دوتن از جداشدگان مجاهدین به روایت خودشان(فیلم)
آی آدمها   از نیما یوشیج و با صدی احمد شاملو

۵۷ نظر:

ناشناس گفت...

اسماعيل عزيز
فيلم را ديدم. كار بسيارخوبي كردي كه ان را نشر دادي. كاري بايد كرد اين يكي از آن چه بايد كرد هاست . قلما قدما ودرما. شخصا براي هرگونه كمكي أماده ام . اما فكر مي كنم بايد كمك كرد تا اين دوستان به مكان أمن ومناسب تري در اروپا منتقل شوند .مي توان يك راه حل موقت نظير كمك مالي در نظر گرفت ويك راه حل أساسي. يعني انتقال از وضعيت كنوتي
به نظر من بايد فراخواني بدهيد.
تكرار مي كنم. شخصا براي كمك كه وظيفه اي اخلاقي ،انساني است در خدمتم
م. س. شريف

ناشناس گفت...

از ما گذشته، ما دیگر عادت کردیم به شنیدن و دیدن اینگونه ویدیوها. قصه هایی پُرغصه . ا ما و صد اما، خدا به داد انهایی برسد که برای اولین بارنظارگره این غصه ها هستند. یادم است اولین بار که پای درد دل یکی از جداشدگان از سازمان "قاعدین " " کنونی نشستم، حرفهای او را باور نکردم ، برایم قابل قبول نبود. غلوی در بیان بدی. بعدها فهمیدم که حقیقت است.
در ضمن از انهایی که در "رهبریت برادر" ذوب شدند قویا درخواست می کنم این ویدیو را ببینند، مشاهده کنند که " ماموران وزارت اطلاعات " چگونه زندگی می کنند.
..
اما ایا واقعا نمی توان کاری برای انها کرد؟ اگر کسی هم بخواهد کمکی کند، چگونه این مهم باید انجام پذیرد؟ ایا می توان تلفنی ، ادرسی در اختیار انهایی که قصد کمک دارند گذاشت.
Neema

ناشناس گفت...

چطوری میتونیم کمک مالی بکنیم؟
کربلایی صفدر از آمریکا

ناشناس گفت...

یک قدری از مخارج زندگی آنجا بنویسید. صنفی کرایه خانه و غیره.
از حضرات که نمیشود انتظار داشت.

ناشناس گفت...

من فیلم را دیدم و واقعا ناراحت شدم اینها واقعا قربانی هستند و بطرف رزیم کثیف ملاها هم نرفته اند خیلی خوبست که اینها یک فیلم یوتیوب درست کنند و شخصا توضیح بدهند چطور میشود به آنها کمک کرد میگویم یک فیلم تا هر نوع شک و شبههای از بین برود و افراد مطمئن شوند با خود اینها در تماس اند واقعا خیلی رنجبار است و ای لعنت بر آخوند و آخوند صفت
غلام . م

ناشناس گفت...

سلام
فكر مي كنم يكي دو تا سه نفر يك جمع يا باصطلاح كميته كوچكي تشكيل دهند. وماؤها را به ترتيب. پيش ببرند
به نظر من

. گام اول مي تواند يك حساب مخصوص ومشترك باشد براي جمع اوري كمك ها. گام دوم از طريق افرادي نظير اقايان متين دفتري و لاهيچي كسب اطلاع و كارهاي حمايتي حقوقي گام سوم مي تواند. اعزام يك يا دو نفر به محل براي ارزيابي. چگونگي وبروسيا راه هاي انتقال وووووووو
مهم اين است كه از جايي بايد شروع كرد و با جمع شدن كمك ها مالي ميتوان گامهاي بعدي را برداشت
اين كار مي تواند تجربه اي براي كمك به أفراد در ليبرتي هم بشود
دوستان همت كنيد
م.س.شريف

jahandid گفت...

با درود،
براى بهتر حس كردن وضع اين انسانهاى شريف بايد ادمى خودش را جاى انها بگذارد تا ان وقت بفهمد كه چه انتظارى از ديگران ميشود داشت. افسوس و هزاران افسوس كه اين پاكان نسل اگاهى در چنين ادمى اسير گشته اند نميدانم كه چرا اينقدر جان انسانهايى كه براى ازادى گام در راه مبارزه گذاشتند، براى انهاييكه از اين راه و از اين انسانها بهره ها برده اند، بى ارزش است؟!!! واقعن چرا كمكى به اين انسانهاى شريف نميكنند؟ براى انها كه كارى نداره هزينه كردن براى جان به در بردن كسانى كه رو ى شانه هايشان راه رفته اند و قد بر افراشته اند. شير كدامين مادر را خورده اند كه اين چنين جان ديگران و عمر ديگران برايشان حنا به اندازه يك شام و ضيافت نمى ارزد؟!!! حدس من اين است كه به خدايى كه ادعاى انرا دارند مطلقن اعتقادى ندارند. و اگر حساب و كتابى در اين دنيا و در ان دنياى ناديده باشد، كه بايد باشد، دفتر اعمال سياهى در پيش رو دارند.
و هزاران بار افسوس از اين همه اعتماد و بذل عشق و صادقت كه فقط وقتى مردى ازت "قدر شناسى" بكنند. چون مرگ را مهرى بر پايان تهديدات برانگيختن مخالفتها ميداند. و چه زشت رفتارى ست!

بایرام گفت...

حرف اقای شریف کاملا درست است ولی این دو تن که گرفتارند اگر دسترسی به اینترنت دارند در زیر همان فیلم یوتیوب خودشان توضیح بدهند چطور میشود به آنها کمک کرد و چه کمکی نیاز دارند در حال حاضر هیچ کس نمیداند چطور بادی با انها ارتباطی گرفت

ناشناس گفت...
این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.
ناشناس گفت...




اسماعیل گرامی،
خانم ها عاطفه اقبال، منیژه حبشی و...
آقایان همنشین بهار، کریم قصیم ، ایرج مصداقی، حنیف حیدر نژاد، و...
و کلا تمام محترمانی که عکس هایتان زینت بخش نوشته هایتان است

شما که در جستجوی "چه باید کرد؟" و شاید هم چه نباید کرد هستید
دوستان ! قصد جسارت ندارم، اما یار در خانه و ما گرد جهان می گردیم.
نوشتن از محیط زیست و از ماموت تا فیس بوک ، سرودن برای بهار و عشق و زیبایی ونیز بسیاری روشنگری های علیه ارتجاع و استبداد و استثمار،فی المثل افشای جنایات 67 و شکنجه در زندان های جمهوری اسلامی و رجوی و.... البته که کارهای بسیار نیکو و ستوده ای است . بر منکرش لعنت.
اما دوستان!
"یک نفر در آب دارد می سپارد جان
یک نفر دارد که دست و پای دائم می زند
روی این دریای تند و تیره و سنگین که می دانید
می زند فریاد و امید کمک دارد "
و در این مورد مشخص سه نفر دارند می سپارند جان
چرا نشسته ایم و کاری نمی کنیم؟ نوروز در چند قدمی است. حداقل برای نوروزشان کاری کنیم. کارهای بزرگ و بزرگنر بماند برای بعد تر.
اسماعیل گرامی !
شما که این ویدئو را روس سایتت گذاشته ای ، مسئول تری. یا نمی گذاشتی و ما نمی دیدیم و نمی دانستیم و در نتیجه مسئولیت انسانی و اخلاقی در این مورد نداشتیم .ولی حالا که می دانیم و می دانید باید کاری کرد. بزرگی گفته است "|پیمودن مسیر های طولانی همیشه با قدم های کوچک آغاز می شود"
دوستانی کامنت نوشته اند که بله اینها به طرف رژیم و رجوی نرفته اند ووووو . من عرض می کنم این گونه نگاه انحرافی است
کمک خواسته اند. از ما کمک خواسته اند. اگر بتوانیم ما وظیفه مند کمک به آنان ایم هرکه باشند و بعدا هرکجا بروند. به همین سادگی. نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر!
اسماعیل شما که این ویدئو را گذاشته ای، امیدوارم که ردی از این افراد داشته باشی . در غیر این صورت بهتر نیست مطلب را بالای صفحه سایت بگذاری به عنوان امری عاجل و ضروری تقاضای رد و تماس بکنید؟
وسپس همگی تلاش کنیم بر زخم های شان حداقل اندکی مرهم نهیم. و روزگار سخت شان را در دیار غربت کمی و تنها کمی راحت تر کنیم
پیگیری کارهایشان که پیش از گفته ام بجای خود ، می توانیم با اعلام یک شماره حساب و جمع اوری مبالغی ، هدیه ای نوروزی برایشان بفرستیم
شاد باشید
و نوروز همگی با شادی و شادکامی همراه باشد
م. س. شریف

esmail گفت...

م. س. شریف گرامی
سلام
من این مطلب را از روی سایت پژواک برداشته و در دریچه گذاشتم این یک کمک رسانه ای بود که من میتوانستم به کمک وبسایت انجام دهم و بس
ردی از این دوستان در دست من نیست. این دوستان بجاست با یک ویدئوی دیگر روشن کنند که چه کمکی میخواهند و چگونه میتوان به آنها کمک نمود.من فکر میکنم آنها به اینترنت دسترسی دارند و متوجه شده اند در ظرف چند روز تعداد بینندگان از 200 به 900 رسیده است. این گام اول بود
دوست عزیز در مورد گذاشتن یا نگذاشتن ویدئو بنده گناهکار نیستم کاری بود که میتوانستم انجام دهم بیش از این را نمی توانستم و این گناه نیست و امکانات اطلاع یابی و تماس بنده هم به همان اندازه شما و دیگران است. در مورد پیشنهاد شما من فکر میکنم باید خود این گرفتاران بگویند چه میتوانیم بکنیم تا اهل کمک یاری رسان شوند. منجمله من پیشنهاد میکنم دوستان بروند و زیر فیلم یوتیوب کامنت بگذارند و از آنها بپرسند چه میتوان کرد تا ببینیم همه ما چه میتوانیم بکنیم با درود

ناشناس گفت...

اسماعيل گرامي
با سلام و شادباش سال نو
عزيز برادر من كي شما را "گناهكار" دانستم. شما را مسئول تر دانستم. با توضيح شما بخشي از مطلب روشن شد. در صورت امكان لينك يؤ تيوب را به صورت ادرس لينك اضافه. كنيد
با توضيحات شما ظاهرا تنها راه همان يؤ تيوب است وسؤال از خو ددوستان
ايام بكام
م. س. شريف

esmail گفت...

م. س. شریف گرامی
حتما این کار را خواهم کرد امیدوارم این گرفتاران مظلوم بتوانند نظرات را ببینند و بطور روشن همه مشتاقان کمک را راهنمائی کنند که چه بکنیم. مشکل اصلی تر چیست و چطور میشود در راه حل این مشکل کمکشان کرد. باور کنید من هم مثل شما وقتی میفهمم که دو نفر انسان شریف چهارده سال است مثل تکه سنگی به گوشه ای پرتاب شده اند رنج میبرم و گاه از ناتوانی در کمک از خود بیزار میشوم ولی مطمئنا اگر راه حلی برای ارتباط پیدا شود انسانیت نمرده است ویاریها خواهد شد با تشکر از هشدار شما و پوزش اگر از کامنت من برداشت پرخاشگرانهای دیدی

بایرام گفت...

من مطمئن هستم اگر یک نشانه یا راهی خود اینها بنویسند که چطور میشود کمک کرد حتما راههای مختلف پیدا میشود هم برای کمکهای انسانی و هم در نهایت راهی پیدا میشود که اینها با پانزده سال تحمل فشار از انجا نجات پیدا کنند چون واقعا بسیار ناراحت کننده است

ناشناس گفت...

جناب یغمائی من یک سئوال از این گرفتاران دارم! چرا زیر فیلم نوشته اند کمک برای نجات از سازمان مجاهدین . اینها ظاهرا چهارده سال است که از میان مجاهدین رفته اند ودر آذربایجان گرفتار مشکلند یعنی دیگر زیر فرمان مجاهدین نیستند یعنی از دست مجاهدین نجات پیدا کرده اند حالا چرا این تیتر را زیر فیلمشان گذاشته اند خودش یک سئوال است البته من هم معتقدم باید کمک کرد ولی از این تیتر خوشم نمی اید چون واقعی نیست
محمود الف

حمید ع گفت...

دوستان عزیز نمیدانم چرا اب در چشمه و ما تشنه لبان میگردیم!. در زیر فیلم یوتیوب دو شماره تلفون برای تماس گذاشته شده. من اینجا شماره ها را میگذارم . بهتر است یک نفر با تجربه و شناخته شده با انها تماس بگیرد تا جلو سواستفاده رژیم و یا بد خواهان گرفته شود و به انها ازاری از این طریق نرسد، و نتیجه تماس نوع و برنامه کمک به اطلاع کمک کنندگان برسد.
از نظر حقوقی تماس با وکیل امور پناهندگی و راهنمائی انها و ایجاد برنامه کمک با نظر و توافق خودشان برای رسیدن به اروپای غربی بسیار مهم است.
we are waiting your helps..contact number of Aliakbar and Shokrollah
00994557151376 - 00994506412479

ترجمه بالا : ما منظر کمک شما هستیم ، شمارهای تماس علی اکبر و شکرالله 00994506412479 , 00994557151376

حمید ع گفت...

در جواب به محمود الف، اشتباه میفرمایید اینها ننوشتند کمک برای نجات از سازمان مجاهدین، اینها نوشتند کمک برای نجات از چاه که در لثر ایدیولوژی سازمان سالها در ان گرفتا شدن نجات دهید.
هزاران نفر تا به حال در این چاه ایدیولوژی رجوی نابود شدند، رجوی نسلها، خانوادها، را در توهمات خود بزرگ بینی و خود پرستی که حتی خودش و زنش حاضر به ریسک از جان خودش در راه ان نبود به نابودی کشاند.

حمید ع گفت...

محمود الف ، البته در تیتر مینویسند کمک برای رهایی از «سازمان مجاهدین خلق ایران» ولی در توضیح زیر ان از نجات از چاهی که در ان گرفتار شدن اشاره میکند. به هر حال موضوع روشن هست و مسئول این گرفتاری ها هم روشن!

آذر گفت...

شاید کسی یا کسانی باشند که از نظر توانایی مالی و سنی طبق حقوق قضائی اروپایی بتوانند این جوان را به فرزند خواندگی بپذیرند،که در اینصورت مشگلش اساسی حل شود و در دو نفر آقایان دیگر باید اول مسئله مدارک قانونی حل شود .از نظر کمک مالی در حد توان کمک میکنم.

م.د. فرهاد گفت...

نوشتند که نوشتند مگر جز این است آخر چرا اینها را فرستادند باکو یا اینها مجبور شدند بروند اینها اگر به ترکیه هم چارده سال قبل رفته بودند الان در این وضعیت نبودند تف به شرف کسانی که خودشان راحت دارند زندگی میکنند و فرزندان مردم را اینطور به بدبختی میاندازند بیشرافتی یعنی همین نامردی یعنی همین اخر اینه چه گناهی کردند که باید به این روز بیفتند نمیدانم در کجا باید فریاد بکنیم

ناشناس گفت...

ایا اینها اسکایپ دارند؟

ماشالله گفت...

بروند و بمیرند آنهائی که بچه های مردم را به دلیل اینکه آنها را قبول نداشتند بعد از جدا کردن زن و شوهرشان به این روز انداختند بروند بمیرند و اینقدر از آزادی و دموکراسی و انسانیت دم نزنند خاک بر سرتان نامردها شما چی از آن خمینی و خامنه ای بیشرف کم دارید جدا خاک بر سرتان و بر آن دهانهای مزخرف گویتان

ناشناس گفت...

دوستان خواهشا فعلا فوش و بد و بیراه ندین و راهرا کج نکنین الان وقته که فقط به اینا کمکی بشه اینکه کی اینارو به این روز انداخته ولش کنین
مانی ابراهیمی

ستاره شناس گفت...

یک برگ درخشان از کارنامه رهبر عقیدتی و بانو که باید با خط طلا بر کتاب تاریخ نوشت براستی که دموکراتتر و انسانتر و انسان دوستر از اینها کسی ندیده است

ناشناس گفت...

دوستان خواهشا راه را کج نکنین مقصود همه از این وضعیت کمک است امیدوارم راهی پیدا بشود و اینها کمک بکنند و بتوانند راحت بشوند همچنین ایکاشکه خود سازمان مجاهدین که بنظر من شاید شما قبول نکنید مهمترین نیرو در مبارزه با ملای بیشرف است یک همتی میکرد و این افراد را کمک میکرد نجات پیدا کنند و نشان میداد در هر حال با هر چیز که اتفاق افتاده به انسانها که دارند رنج میکشند و طرف ملای بیشرف نرفنه احترام میگذارد اخر هرکس که برید که نباید اینطور بشود خدا را خوش نمیاید اینطور سه نفر بخصوص یک نوجوان اینطور رنج بکشد و سرنوشت نداشته باشد
مانی ابراهیمی

jahandid گفت...

با درود به مانى ابراهيمى عزيز،
دقيقن من نيز همين ديد را دارم كه اين انسانهاى با وجدان و شريف كه مرز خودشان را با اخوندهاى وحشى با پرداخت بهاى سنگين ١٤ سال زندگى به هدر رفته، نشان داده اند، جا دارد كرد كه به اين ايستادگى به اتم وجه از طرف سازمانى كه به خاطر ان و با همراه ان و با ارزوهاى مردمى كه ان سازمان نيز از انها خيلى خيلى خيلى بهره ها برده است، دست از برخوردهاى به واقع دشمن شاد بردارند و دست يارانى كه با حفظ شرف نياز به يارى دارند را بگيرند و انها را در جايى امن به حال خود رها كنند. شايد كه اين تغيير در روش و مرام بتواند كمكى به احياى ارزشهاى از دست رفته بكند.
از نوشتن بد و بى راه هاى زشت و غير مسئولانه بايد خوددارى كرد و انكسانى كه توان كمك را حتمن دارند نگاهى غير خصمانه به اين نوع موارد بكنند، شايد كه رستگار شويم.

jahandid گفت...

با درود به مانى ابراهيمى عزيز،
دقيقن من نيز همين ديد را دارم كه اين انسانهاى با وجدان و شريف كه مرز خودشان را با اخوندهاى وحشى با پرداخت بهاى سنگين ١٤ سال زندگى به هدر رفته، نشان داده اند، جا دارد كرد كه به اين ايستادگى به اتم وجه از طرف سازمانى كه به خاطر ان و با همراه ان و با ارزوهاى مردمى كه ان سازمان نيز از انها خيلى خيلى خيلى بهره ها برده است، دست از برخوردهاى به واقع دشمن شاد بردارند و دست يارانى كه با حفظ شرف نياز به يارى دارند را بگيرند و انها را در جايى امن به حال خود رها كنند. شايد كه اين تغيير در روش و مرام بتواند كمكى به احياى ارزشهاى از دست رفته بكند.
از نوشتن بد و بى راه هاى زشت و غير مسئولانه بايد خوددارى كرد و انكسانى كه توان كمك را حتمن دارند نگاهى غير خصمانه به اين نوع موارد بكنند، شايد كه رستگار شويم. نميدانم كه اين نمونه بتواند رگى را بجنباند يا نه. البته در مثال مناقشه نيست! حتمن بارها در خاورميانه شاهد اين خبر بوده ايم كه چگونه دولت اسرائيل براى بازپس گرفتن حتا جسد سربازان خودش حاضر به پرداخت بهايى سنگين ميشود. دقيقن به خاطر ندارم كه براى پس گرفتن جسد خلبانش بيش ٢٣٠ زندانى فلسطينى را پس داد و ان جسد را گرفت و با احترامات ويژه به خاك سپرد. در اينجا بهيچوجه نميشود بحث اينكه اسرائيل داراى امكانات و پول هست را مطرح، ميشود بحثى مطلقن انحرافى! بحث بر سر اصول و ارزشگذارى ها ست. در انديشه انها يك نفر تا چه حد ارزش دارد كه حتا براى جسد ان هم وارد مذاكره ميشوند و با ان بها انرا پس ميگيرند. حال انديشه اى كه در ظاهر امر براى انسان مقام بسيار بالايى را در نظر ميگيرد، بايد كه بتواند سه تن از انها را دست كمكى بدهد. در اينجا بايد گفت "ميتوان و بايد".

sofya گفت...

doroud bar agay ebrahimy va jahandid keh kaily dorost fekr mikonand

Aliakbar Shokrollah گفت...
این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.
حمید ع گفت...

بعضی از دوستان هنوز با وجود این همه سند و شاهد و مدارک و خاطرات..... سازمان مجاهدین یعنی رجوی را نشناختن و احتمال میدهند که سازمان به کسانی که خود عمداً در بوجود اوردن گرفتاری و مشکلاتشان نقش اصلی داشته بخاطر انسانیت کمک کند.! من تا همین چند سال پیش این احتمالات را میدادم که شاید در این سازمان به اندازه ارزنی انسانیت باقی مانده است ولی نیست. البته در هر موردی احتمال کمک که هیچ بلکه بسیج وسیع نیرو و امکانات هست ولی نه برای انسانیت و ارزشها و حق و حقیقت ، بلکه باید سازمان سودی در ان از نظرتبلیقاتی و یا منافع مادی بعدی داشته باشد. رجوی که خود سازمان را تبدیل به شعبه استخدامی وزارت اطلاعات کرده و با نگاهی به سایتهای سازمان میبینید که صدها مزدور رژیم تولید کرده هیچ وقت بخاطر جلوگیری از سقوط یک فرد به سمت رژیم به دلیل رسیدن به بن بست کمک نخواهد کرد.
از دید سازمان کسی که هوادار سازمان شده اگر بعد از مدتی نظرش عوض شد و از سازمان جدا شد همان بهتر که مزدور رژیم شود، چرا که در غیر این صورت از سازمان طلبکار خواهد شد و با زیاد شدن این افراد مشگل بزرگی موجودیت سازمان را تهدید خواهد کرد. چراکه قصر ایدیولوژیک رجوی پوشالی و دروغ است و خطر ان هست که پردها بیفتد و همه چی رو شود.
پس چه بهتر که جدا شده مزدور شود و دلیلی برای اثبات این موضع رجوی که هر که از ما دور شد به رژیم نزدیک میشه، چون در این صحنه فقط ما و رزیم هستیم و راه دیگری نیست !؟
سازمان حتی افرادی را به زور از عراق بطرف رژیم فرستاد و سالها از این موضوع استفاده تبلیقاتی کرد و ما هم باور کردیم!!! بعد با این چوب همه جدا شده ها را زد مگر انها که در کنار سازمان باقی ماندن. و وقتی کمدی شد که بعضی جدا شده های بد بخت برای اینکه از تهمت مزدوری در امان باشند خودشان به خودشان بریده از مبارزه و نکشیده و دنبال زندگی وهمسر رفته میگویند و در کنار سازمان با حمایت از تبلیقات ومواضع ضد انقلابی و ضد انسانی رجوی به زندگی حقارت بار و خائنانه راضی شدن.
هدف حقیقت و انسانیت و ارزشها نیست برای رجوی فقط ترازوی سود و زیان معیار و انگیزه انتخاب است. و برای همین هم اگر مجاهد مزدورشده ای ، حتی اگر همکار سعید امامی ، به طرف رجوی بیاد با اغوش باز داخل میشود و میشه سر صف اشرف نشانان و خنده دار که در حداقل یک مورد فردی چند بار زیکزاک وار بین سازمان و رژیم پاس کاری میشه و هر بار هم جزوه ها و نامه های تبلیقاتی به سازمان ملل و مقامات سیاسی سرازیر میشه!
سازمان بارها اطلاعیه داده و کسانی که سی سال، چهل سال با سازمان بودن و بعضی در ردهای بالای سازمانی و یا شورا بودن را میگه یک شبه مزدور شدن و ماشین تبلیقاتی سازمان شروع به پرونده سازی میکند. سازمان یعنی رجوی ترجیح میدهد اینها مزدور شوند و اگر هم نشدند با دروغ و تبلیقات اینطور قلمداد کند، چرا که منافع رجوی در خطر است.
برای رجوی خطر نه زیاد شدن تعداد مزدوران رژیم و یا ضربه زدن و کشتار رزیم (که رجوی برای استفاده تبلیقاتی از ان استقبال میکند) بلکه افشا شدن قصر دروغ و پوشالی ایدیولوزی رجوی و سقوط و فساد اخلاقی و انسانی او هست.
اگر درون پوشالی رجوی افشا شود سنگ روی سنگ بند نخواهد شد ، چه برسه به اینکه کسی برای او خودسوزی بکند! میبینید درخیلی از ضمینه ها چقدر رجوی و خامنه ای شبیه به هم هستند!!
پس انتظار نداشته باشید به کسانی که خود رجوی انها را متلاشی و نابود کرده کمکی کند مگر اینکه اول بتوانید امکان استفاده تبلیقاتی ان را برای او فراهم کنید و نشانش بدهید!

esmail گفت...

a.sگرامی یاداشتت رسید. ممنون از توضیحاتت به همین طریق میتوانی بنویسی به امید روزهای روشن

مهرداد خراسانی گفت...

حاج حمید ع تو اصلا کی هستی که اینطور حکم میکنی؟ اصلا از کجا معلوم که با این همه نفرت از لشکریان امام غایب نباشی. هرکس در میان مجاهدین بوده خیلی خوب میداند نود درصد بریده گان را خود مجاهدین فرستادند کشورهای مختلف بروند زندگی کنند ولی سازمان مجاهدین که درست نشده امور افراد بریده را رتق و فتق کند بخصوص این ده پانزده سال اخیر مجاهدین در گرداب انواع خطرات اگر نیروئی داشته باشند باید برای نیروی پابرجا بگذارند نه اینکه شرکت حمل و نقل برای بریدگان درست کنند خلاصه مطلب خیلی پرتی حاج حمید بردار کامنت خودت را بخوان ببین چقدر مثل کسی که زنجیر پاره کرده همینطور چرت و پرت نوشته ای و به همه توهین کرده ای انصاف هم چیز خوبی است

َAliakbar Shokrollah گفت...

هموطنان بابصیرت واگاه وعزیزم بعدازخواندن کامنت های مختلف به تبعیت ازقلبهای پاک شما تصمیم گرفتم توضیح بیشتری دربحث اصلی این فیلم بصورت نوسشتار بدهم به بیانی دقیق ترکسانیکه از حکومت کزدم ها وازتورتنیده شده عنکبوتیان وساحران چون ملخک جسته اند یعنی اشخاصی که خودرا عامل تقیردهنده در محیط های سرسخت اجتمایئ میدانستند وبعداز مدتها متوجه میشوند ادرس را اشتباهی رفته اند ونه تنهاازاوبعنوان غریق نجات استفاده نخواهند کرد بلکه به مقصد ومقصود خود غریق برنامه ریزی شده تا بعد ازمراسم دفن و کفن دست افشان و پا کوبان بگویند کارخانه شهید سازی ما به همت سیاستها و استراتزی غلط به تولید انبوه رسیده


مراتب تقدیروتشکرخودمان راازدوستانیکه صمیمانه ابرازلطف فرمودندرا اعلام میداریم ضمنا خواهش میکنیم کسانیکه قصدکمک مالی وحقوقی را به ما دارندازطریق استادگرامی اقای اسماعیل وفا یغمایئ ویا بااقای ایرج مصداقی هماهنگی نمایند ضمناشماره تلفن بنده 00994557151376 وادرس فیسبوک shokro mote وشماره تلفن اقای علی اکبرنیک بخت سروستانی 00994506412479
با احترام:شکرالله-علی اکبر-محمد

Aliakbar Shokrolla گفت...

هموطنان عزیزم،ما بیش از 15 سال است که در آذربایجان باکو بسر میبریم و این در حالی است که قراردادهای امنیتی ما بین دولت ایران و آذربایجان منعقد است،وطبعا منافع ملی هر کشور و یا هر حاکمیتی اجازه نمی دهد اعلی رغم تعهد ات بین المللی که در قبال پناهجویان دارند،بخواهند تسحیلاتی را برای ما فراهم بیاورند،از سوئی بدنبال درگذشت شادروان عباس محمد رحیمی و عرض تسلیت گفتن به خانواده محترم ایشان و مادر بزرگواره داغدیده،طایفه از ما بهتران را نه تنها خوش نیامد بلکه با ناجوانمردی با انگ و تهمت زدن به ما در رسانه های خود در نوشته ای در سایت آفتابکاران چهره و باطن ضد انسانی خود را نشان دادند و ما هم آگاهانه معادلهای باب طبع آقای سازمان فراهم نیاوردیم،و خوشحالیم از اینکه توانستیم در دفع آفت اولین قدم را برداریم، از اینرو از شما تقاضای کمک مینمائیم .....با احترام:شکرالله متحمل

esmail گفت...

یازده کامنت دشنام امیز چه خطاب به دوستان گرفتار در غربت و چه خطاب به رهبر عقیدتی و پیرامونیان قابل انتشار نبود.دوستان کامنتهای دشنام امیز و ازار دهنده چیزی را حل نمی کند و جای نقد و بررسی کسانی که م.جب این گرفتاریها شده اند جایش اینجا نیست و گرنه من نقد درست را رد نمی کنم و خود اینکار را کرده ام. مساله روی میز مشکلات سه انسان گرفتار است که پانزده سال است در رنجند و امکانات اندک یا بسیار کسانی که گرمای انسانیت در وجودشان زنده است. لطفا به این مساله توجه کنید و سماله اصلی را دریابید. با تشکر از توجه شما

jahandid گفت...

با درود،
شايد اين بتواند شروع خوبى را سبب شود تا ما بتوانيم انچه را كه بؤ واقع با عشق و فداكارى براى مردممان ميخواهيم را در ابعاد ممكن ان به بار نشانيم. در كشورهاى اروپايى احداث سازمان هاى خيره كه به همين منظورها ايجاد ميشوند، مورد حمايت دولتى نيز قرار ميگيرند و بودجه نيز به انها داده ميشود. كسانى كه از نظر وقت و فن كار داراى چنين توانى هستند ميتوانند وارد كار شوند و با برقرارى چنين بنيادى راه كمك به اين گونه افراد ازاده و نيازمند را هموار سازند. با مراجعه به ادارات ذى ربط ميشود پيش شرطهاى مورد نياز براى برقرارى اين نوع سازمان خيره را گرفت و دست بكار گرديد. لازم به تأكيد است كه اين كارى ست تمام وقت و نياز به اداره و مديريت مشخص و پاسخگو دارد. اين براى جلوگيرى از سوء استفاده هاى بى حدى است كه از نوع سازمان هاى خيره بيرون زده است. اين ميتواند يك پرژه اى باشد در راستاى همان سؤال پايه "چه بايد كرد" تا با يارى و همبستگى ياران ازادمنش و ازاديخواه سنت پهلوانان را زنده كنيم و از زن ومرد در گرفتن دست ديگر ياران توان مادى لازم را داشته باشيم و احساس ناتوانى در اين گونه موارد نكنيم. ولى تا برقرارى چنين امكانى، در حال حاضر براى اين انسانهاى شريف سرعت عمل لازم است و با دادن نشانى و راهى زودتر به انها كمك برسد البته شايد سازمان مطبوع انها از زودتر أقدام كند و اين معضل را بخواهد با پيش دستى نسبت به همه خودش حل بكند. به نظر من اين ايده الترين راه حل است چون امكانات انها خيلى خيلى زياد است و ميتوان و بايد را هم معنى اش را خوب ميدانند. باور كنيد كه هيچ كس هم چنين اتهامى به انها نميزند كه دارن نقش شركت مسافرتى را بازى ميكنند! نه اين چيزى نيست جز اعقاد به انچه كه تا به حال خيلى خيلى خيلى از ان حرف زده شده ودر خيلى مواقع امكان عمل به ان بوده كه ...
شايد كه رستگار شويم!

ناشناس گفت...

آقا اسماعیل
لطفا توضیح دهید که چگونه می توانیم کمی کمک مالی به دست این دوستان برسانیم
با تشکر

در رابطه با چگونه کمک رسانی گفت...

دوست عزیز ناشناس که میخواهید کمک کنید. عجالتا تا راه متمرکز و درستی پیدا شود هیچ چاره ای نیست جز اینکه با شماره های تلفن انان که خود در اختیار گذاشته اند تماس بگیرید و چگونگی رساندن کمک به انان را دقیق از خود انان بپرسید. امیدوارم در اینده راهی پیدا شود و امکاناتی که بشود به شیوه ای دستر و اسانتر و نیز متمرکز به آنان کمک کرد.با تشکر از پاسخ انسانی شما به این هوطنان گرفتار در تنگنای غربت و رنج

شماره اقای علی اکبر شکراللهی 00994557151376
شماره تلفن اقای علی اکبرنیک بخت سروستانی 00994506412479

ط. ماهرخ گفت...

راستش من فکر میکنم حس انسانیت در خیلی از ماهاایرانی های خارج کشور مرده.نگاه بکنیم اقای اسماعیل یغمائی در نوشته خودش از ایرانیها خواسته این یوتیوب مربوط به این سه تا هموطن ما را در فیس و وب های خودشون تکثیر کنند ولی چند نفر اینکا ر را کردند بجز پژواک و دریچه و دو سه نفر دیگر هیچکس نکرد این واقعا باعث شرم و خجالته خیلی از ماها خودمان را جای اینها بکذاریم داریم در گوشه و کنار دنیا زندگی مان را میکنیم ولی حتی حاضر نیستیم صدای اینها را انکاس بدیم واقعا باعث خجالته

Aliakbar Shokrolla گفت...

سلام استاد گرامی جناب آقای وفا یغمایئ،جهت اطلاع هر چه بشتر مطالبی نوشته خدمت شریفتان ارسال مینمایئم آقای علی اکبر نیک بخت سروستانی در این مدت 2بار دچار سکته قلبی شده و یکبار جراحی قلب انجام داده و از بیماری شدید واریس بسیار رنج میبرد به همین دلیل رگهای پایش را هم بالا اجبار به تیغ جراحی سپرده با این حال رنج میبرد و درد میکشد و برای گذران زندگی گاهی به کمک یک مغازه دار بصورت کمک میرود و بنده هم در طی این سالها در بخش های مختلف کارگری انبارداری و ساختمان سازی مشغول به کار بوده ام و این متاسفانه همیشگی نبوده و همچنین دوستان آذربایجانی که میشناسند گاهی در مجالس ختم و ترحیم میروم ضمن قرائت قران صحبت میکنم و این هم هر چند از نقطه نظر دولت آذربایجان پسندیده نیست و ممکن است به راحتی انگ بزنند چاره ای جز این کارها نداشتم..حتی یکبار مسئول سازمان پرسید موضوع را گفتم....بلافاصله گفت آی خدا خمینی را لعنت کند.....گفتم چرا کمک نمیکنید از این ابرقو بیرون بیایئم؟ گفت برادر شما هی میگویئد کمکمان کنید...مگر در اروپا چه خبر هست که اسرار مینمایئد؟گفتم خواهر سهیلا من تا قبل از اینکه وارد این داستانها شوم هرگز بفکرم نمی رسید که زمانی مجبور به فرار و ترک کشور شوم..گفتم من کوچه پس کوچه های یاخچی آباد و نازی آباد و جوادیه را به آن خیابان شانزه لیزه که شما در آن زندگی میکنید ترجیح میدهم....استاد گرامی اگر با نوشته ها سردرد عارض کردم عذر میخواهم با تشکر شکرالله متحمل علی اکبر نیک بخت سروستانی محمد نیک بخت سروستانی

Aliakbar Shokrolla گفت...

من شکرالله متحمل فرزند محمد متولد 1336صادره از شهرری هستم،در یک خانواده طبقه کارگر بدنیا آمدم و سعی کردم پروسه آدم شدن را طی کنم و در این مسیرسخت وشداید و زندان وشکنجه ها با پایبندی به روح و محتوای یکتاپرستی واعتمادواطمینان به فریادبی گناه محرومان ومظلومان در اقصی نقاط دنیاعمرم را سپری کرده ام وسعی کردم عامل تغیردهنده درمحیط های سرسخت اجتمایئ باشم اما چون سعی ام براین اساس بوده که درجهت تعادل قدم بردارم از نگاه دگماتیزم همواره بدور بوده وهستم،بنده درمناطق شهرری،سیمان ری،نازی آباد شوش،شهبازجنوبی و میدان ژاله رشد کردم ودرحین خدمت سربازی در نیروی دریایئ سیرجان،به دلیل گرایشات فکری از خدمت شاهنشاهی فرار کردم وبالااجبار به زندگی مخفی رو آوردم و به خیال خودخواهان استقرار آزادی ودموکراسی در ایران عزیز شدم،بعداز 3 ماه 22 بهمن 1357 بوقوع پیوست،از دوران جوانی فریب شعارهای سازمان را که برقراری یک اسلام دموکراتیک و اعتقاد به برقراری عدالت وتوحیدونفی بهرکشی و به برابری ورهایئ از هرگونه تعبیض و اسارت بظاهر معتعقد بود،جذب تشکیلات سازمان شدم...بنده یکی ازطعمه های سازمان،که فریب شیوه های عوام فریبانه وشیادانه و پرطمطراق رندان بی ایمان را خورده ام همان کسانیکه از خون پاک امام حسین(ع) هم جهت پیشبرد اهداف شوم و عقده های ناگشوده خود همواره سوء استفاده کرده اند،کیفر خواست امثال مسعودرجوی و مریم قاجار در پیشگاه خداوند و یا دردادگاه وجدان بس سنگین است،این سازمان آشوب ودنیای فتنه ها،اتفاقا"ضد فدا و ضد صداقت است و دارای افکار بس ارتجائی و فاشیستی و به مراتب بدتر از خیلی از دیکتاتورها

Aliakbar Shokrolla گفت...

اغلب مسئولین اتباع الهوا و خودپرست و خود کامه هستند.من معتعقدم که اگر بنیانگذاران سازمان منجمله شهید سعید محسن،سراز خاک بر میاوردو می دید سیاست و استراژی این مصوران به اصطلاح انقلاب ایدئولوژیک را بی گمان فریاد بر میاورد،که ای منادیان دروغین ابولهبی،شرمتان باد از این همه خیانت وجنایت ودنائت و وطن فروشی،لعن خدا ونفرین پدرومادرهای رنجورخلق خدا بر شما باد،شمایئ که بدسیرت هستید و خوشبختی خود را در بیچارگی دیگران جستجو می کنید،شمائیکه از پاکی و پاکبازی و شجاعت جوانان ایران زمین سوء استفاده کرده و میکنید و با بوق و کرنا کردن قهرمانان آزادی و پیشگامان رهایئ خلق ها از جان و مال و خانمان دست شسته اند و با آغوش باز رنج اسارت و داغ شکنجه و اعدام را پذیرفته اند،جوانان فهیم اما ساده دل را با ترفند پپسی کولایئ و رنگ آمیزی با پیستوله به دام می اندازید و خود سرمست و خوشحال از غم و درد آنان میشوید،آقای سازمان در این عصر مبایل و آرمان خراشهای جهنمی،چرا با روح و روان مجاهدان بازی کردی و آنها را وادار به سینه زنی زیر پرچم بعضی کشورها نمودی؟آیا فکر کردی برای بیرون آمدن از شرایط خاص و سخت حتما تبعیت از مسعود جان راهگشا خواهد بود،حتما میخواهید بگوئید با در نظر گرفتن رجحان قوانین بین المللی سرتعظیم فرود آورده اید،آقا مسعود شما هرگز شعله مقدس عشق و تعهد در دل نداشته و ندارید و علت دل دردتان پرخوری است،آقای سازمان شما با چه رویئ ادعا میکنید پایگذار یک زندگی خوب و شیرین برای انسانها خواهید بود؟شما تمامی استعدادها که از روی صداقت جذب ایدئولوژی بنیانگذاران سازمان و بعد جذب افکار و ذهنیت های یکشبه شما شده بودند را به منجلاب کشاندید و عده ای را تا پرتگاه هدایت کردید و توازن روحی و معنوی آنها را هم بر هم زدید، و پاکان را با بی عدالتی قربانی اهداف پلیدوشوم خود،کردید،شما همواره سوار بر گرده های ضعیف و زانوان بی رمق زندانیان سیاسی شده اید و شما نالایق،بی رحم و بی عاطفه و ضد انسانیت هستید،شما تنها الفاظ و جملات اصیل و با وقار را به یدک میکشید و با سیستهای غلط و فاشیستی خود پاک ترین و بهترینهای نسل ایران زمین را نابود کرده اید،خداوند به ما مشعل اندیشه عطا کند و ظرفیت انتقاد پذیری ما را بالا ببرد تا ابراز نظرات دیگران را بشنویم و خود را مجاب به تفهیم اتهامات و قبول واقعیتها نمایئم تا زنگار روح و قلبمان پاک شود و سبک شویم و در جهت حیثیت و شرف و انسانیتی که از آن سخن میگویئم قدم برداریم، آقا مسعود عاقلانه تر فکر کن و دست از ویراژ دادن در پشت پرده بردار حالا دیگه دنیا عوض شده و حتی مارمو لکهای بلند پرواز هم دوست ندارند ادای داینوسارهارا در بیاورند،راستی خبر داری بیخبران،استغفرالله ربی و...تو را امام زمان به تمسخر خطاب میکنند، و حتی برات در این زمینه هم فیلم تهیه کرده اند..که ای امام زمان کجایئ؟ نمیدانم از خنده بترکم یا از غصه دق کنم، خواهران،وبرادران و همو طنان گرامی که در واقع اتفاقا امواج بیقرار و چون امواج کف آلود خشمگین هستید ،انسان های با بصیرت و آگاه و عزیزان آزاده هدف از نوشتارم اظهار همدردی با عزیزانی است که نگاه واقع گرانه به مسائل و تحولات اجتمایئ ایران دارند، از اینرو درود میفرستم به تمامی کسانیکه در رابطه با به اصطلاح سازمان مجاهدین خلق ایران دچار خسران و گرفتار طوفانها وموج های متعدد دست ساز سازمان شده اند،درود بر شما شکرالله متحمل ـ علی اکبر نیک بخت سروستانی ـمحمد نیک بخت سروستانی

سیما. فرانسه گفت...

واقعا تعجب دارد کسانی که زنگ میزنند و انتظار دارند این افراد که در باکو هستند امضایشان را از زیر بیانیه اقای محمد رحیمی بردارند چرا به انها کمک نمیکنند و ولشان کرده اند تا در باکو عمرشان تمام شود ولی انتظار دارند خط تشکیلات را بروند این واقعا دیگر یک پر روئی خیلی جالب است

بوف کور گفت...

در خیابانهای اروپا هیچ خبری نیست!!!!!!!!!!! برای همین است رهبران دارند در آنحا با بدبختی و فشار زندگی میکنند!!!!!!! و تا خبری می شود حاجی حاجی مکه!!!!!!! بابا بروید خجالت بکشید

ناشناس گفت...

من به این دوستان تاکید میکنم کمکها البته خیلی مهم است ولی این دوستان فراموش نکنند همت و کوشش خودشان و داشتن جسارت برای تغییر زندگیشان از مهمترین چیزهاست از پانزده سال قبل صدها نفر در شرایط این دوستان قرار داشته اند و موفق شده اند خودشان را به کشورهائی برسانند که در آنجا بتوانند قانونی زندگی کنند این دوستان نیز لازم است به این مساله هم فکر کنند چون با هر کمکی کم یا زیاد نهایت کار خودشان باید این نیرو را در خودشان ایجاد کنند البته در کشورهای اروپائی کسانی که راهها یا افرادی را میشناسند که میتوانند به این دوستان با کمک گرفتن از مراکز مربوطه دولتی یا غیر دولتی کمک کنند حتما اقدام کنندولی تجربه سالیان نشان میدهد که تلاش و نیروی فرد گرفتار شده مهمترین است با آرزوی نجات هر سه تن این دوستان
یک همدرد نجات یافته

ناشناس گفت...

خداوند به همه بی پناهان کمک کند انشالله
سیف الله

Aliakbar Shokrolla گفت...

جهت اطلاع هر چه بیشتر این فیلم بعد از اعتراض ما در مقابل دفتر یوان که علی اکبر لبش را دوخته بود و من هم با توجه به اخطاری که پیشاپیش دولت آذربایجان به من داده بود و گفته بود خبر داریم تو میخواهی همراه علی اکبر بروید جلوی یوان.....اگر بخواهی بر علیه ما صحبتی کنی ما ترا دیپورت خواهیم کرد..گفت اینجا ترکیه نیست که بخواهی عصیان کنی...گفتم من نه با ایران کار دارم نه با آذربایجان اما دوستم بیماری قلبی دارد من در کنارش خواهم بود

esmail گفت...

اقایان علی اکبر و شکرالله
با سلام و آرزوی سلامیت
چند کامنت اخیر شما رسید ممنون از اطلاعات در باره خودتان
نکته مهم
به نظر من چون نباید در صورت پیدا شدن راهی برای نجات شما هیچ نکته منفی ای در رابطه با کشوری که در ان حضور دارید موجب اشکال بشود من اگر اجازه بدهید اطلاعات کامنتها را در یک مطلب ارائه کنم

تلاش برای کمک رساندن بهش ما در حد امکاناتی که پیرامون وجود دارد ادامه دارد و امیدواریم که راهی برای نجات شما باز شود
کمک توسط سازمانهای حقوق بشری
و نیز
کمک رسانی مالی البته مهم است
ولی فراموش نکنید روحیه و اراده و امید شما مهمترین عنصر است که میتواند شرایط را تغییر دهد روی این تاکید میکنم
می توانید روی این میل دریچه
esmailvafa99@yahoo.ca
برای من مطالبی را که کامنت نیست بفرستید نت بتوان باشما راحت تر تماس داشت
البته نظرات خود را در بخش کامنتها می توانید بنویسید
با درود و آرزوی رهائی شما

Aliakbar Shokrolla گفت...

سلام استاد بزرگوار آقای اسماعیل وفا یغمایئ،تشکر میکنیم از خلوص و اظهار همدردی و راهنمایئ و تمهیدات مبتکرانه هموطنان عزیزمان،خطاب و درخواست کمک ما از انسانهایئ است که موهبتی ویژه به آنها عطا شده،آنهایئ که به اخلاق وسنخیت انسانی معتقد و با این باورها زندگی میکنند ، آن انسانهایئ که از توانایئ ,حقوقی،مادی،معنوی،رسانه یئ برخوردار هستند....مراتب تقدیر و تشکر خودمان را اعلام میداریم با احترام: شکرالله،علی اکبر،محمدرضا

Aliakbar Shokrolla گفت...

نوشتم،گاهی دوستان میگویند شما دلتنگ خانواده،همسر،و فرزندانتان نمیشوید؟میگویئم ما هم انسان هستیم اما در مسیر زندگی و مبارزه خودمان را همواره همچون مسافری میپنداریم که نه از سختی و محنت دلتنگ میشویم و نه از فتنه ها و بلاها....درود به انسانهای والایئ که عشق و محبت را تنها در قالب حرف خلاصه نمی کنند،و صمیمانه در عمل آنرا نشان میدهند با تشکر:شکرالله

حمید ع گفت...

در جواب به برادر! مهرداد خراسانی : به جان حاج مسعود و حاجیه خانم ، رهبر عقیدتی و همسر همیشه در مهمانی و جشن! که خرج یک دست لباسهاش میتونه یک خانواده پناهنده اواره و فراری از رژیم را نجات بده!، من مکه نرفتم تا بحال و حاجی نیستم و از وقتی هم که به ماهیت رجوی و سازمانش پی بردم از هر چه بو مذهب و بخصوص اسلام میده همچون بوی چاه فاضلاب فرار میکنم، پس در اینده هم احتمال حاجی شدن من نیست. ولی دیدی اقای رهبر چه با شکوه رفت حاجی شد! یادت هست مرتب فیلماش را پخش می کردن که ببینید رجوی چقدر مهم است که مثل سران کشورها ازش پذیرایی کردن! برادر از اول هم عقده مهم بودن و رهبر بودن داشت. تازه پاش به فرانسه رسیده بود در سفر تاریخیساز! بعد از دستور شروع جنگ مسلحانه و فرار از ایران!، که در حالی که روزانه صدتا صدتا رژیم هواداران بی پناه را که قافلگیر شده بودن و در مدارس یا سرکار و یا دربدری شکار پاسدارا می شدن، اعدام میکرد و سازمان در نشریه روزانه اخبار عملیات مسلحانه را چاپ میکرد، رجوی دستور داده بود او را کاندید دریافت جایزه صلح نوبل بکنند! و کلی انرزی صرف شده که براش پشتیبانی جمع کنن و کلی دیدار نمایندگان و نامه نگاری و خرج!!. یعنی اقا در کمال بی خردی و با ریسک جان هزاران مجاهد دستور شروع جنگ مسلحانه میده خودش فرار میکنه و بعد میخواد بهش جایزه صلح!!!! نوبل بدن!
چرا هیچ کس در این تشکیلات به سالم بودن عقل و روان رجوی شک نکرد؟

میفهمم دلخوریت از توصیف من از وضعیت بریده ها که کنار سازمان ماندن هست و برای همین من را مزدور ژیم خطاب کردی! ولی به جان بریدت قسم که اگر در من نفرتی هست از حاکمان جنایتکار و قاتلان در قدرت و چپاولگران ثروت مردم فقیر در ایران هست، نه از انسانهایی که همه چی را فدای توهمات و خودپرستی رهبری مطلق رجوی کردن و هزار هزار جان دادن و شکنجه شدن و یا اواره! ولی الان سالها گذشته و حقایق رو شده و ماهیت رجوی و تشکیلات باقی مانده روشن است. اگر ما پاسداران، بسیجی ها و همه کسانی که از رژیم جنایتکار حاکم در ایران حمایت میکنند را مسئول میدانیم و به نسبت شریک در جرم و جنایت ملاها، همینطور هم کسانی که برایشان ماهیت رجوی و سازمان روشن شده و به همین دلیل خودشان جدا شدن و بیرون امدن ولی حالا از سیاستهای رجوی حمایت میکنند را باید شریک جنایات و خیانتهای رجوی بدانیم.
انها که در درون هستند و زیر فشار روحی روانی تشکیلاتی و دسترسی به دنیای ازاد ندارند وضعیت معلوم هست، ولی بریدها چرا؟ کسی که خودش از جهنم تشکیلات رجوی بریده ولی حالا اسرار به ماندن بقیه در ان جهنم عراق و مرگ بیهوده برای استفاده تبلیغات رجوی دارد چه باید نامید؟
پرسیدی تو کی هستی که نظر میدی!؟ میبینی چطور تشکیلات از تو یک فاشیست ساخته! تو وقتی طرف سازمان بودی ارمان ازادیخواهی داشتی ولی رجوی از تو یک فاشیست ضد ازادی ساخته! پس ازادی بیلن یعنی چی؟ در تشکیلات یعنی به به و مجیز رهبری را گفتن ولی اگر نه مجیزگو نباشه و انتقاد کنه میشه محفل ، شعبه پاسداران، مزدور رژیم! اخر برادر بریده!! ازادی بیان یعنی من حق نظر و ابراز نظر دارم. حقوق بشر که رهبری ادعا میکنه طرفدارش هست یکیش یعنی ازادی بیان.

esmail گفت...

دوستان گرامی
عجالتا تنها راه یاری رساندن مالی به این هموطنان گرفتار در شرایط سخت همانی است که اعلام شده. تلاشها برای اینکه کمکهای احتمالی افراد متمرکز شود عجالتا کار ساز نیست . خودتان به همان طریقی که توضیح داده شده کمکهایتان را ارسال کنید. این کمکها همطنان اسیر ما را هرچند کوچک هم باشد یاری خواهد کرد تاکمتر فشار احساس کنند و به کمک کنندگان این احساس را خواهد داد که شمع انسانیت در وجودشان روشن است به امید اینکه با باز شدن راهی درست مساله انتقال قانونی این پناهندگان در رنج حل شود
با درود

دریچه زرد گفت...

اطلاعیه برای رساندن کمک مالی به سه هموطن گرفتار در آذربایجان
به کلیه افرادی که قصد کمک مالی به این ۳ هموطن گرفتار شده در آذربایجان را دارند ابلاغ می شود که کمک های مالی خویش را می توانند از طریق WESTERN UNION BANK به شکل زیر به دست این عزیزان برسانند.
1- ابتدا از طریق WESTERN UNION BANK که در اکثر کیوسک ها وروزنامه فروشان موجود است مبلغ مورد نظر خویش را به اسم فردی به نام ALISHANOV YUSIF در کشور آذرباییجان واریز کنند .

2- پس از واریز کردن مبلغ مورد نظر خویش ودریافت کد ، شماره کد دریافت شده+مقدار مبلغ واریز شده را از طریق ۲ شماره تلفن زیر(تماس تلفتی مستقیم و یا ارسال SMS یا همان پیامک) ویا آدرس ایمیلی که در زیر ضمیمه شده است را به این دوستان مستقر در آذرباییجان ابلاغ کنند.
با سپاس از همه انسا ن های خرد مند و نیکوکار .
شماره تلفن ها وایمیل جهت اعلام مبلغ" کمکی و کد "ارسالی به قرار زیر است :
00994557151376
00994506412479
آدرس ایمیل : nikbakht.mamed@gmail.com

حمید ع گفت...

اقای یقمائی شماره حساب بانکی داده نشده، ایا برای فرستادن پول به شماره حساب بانکی یا کد بانکی نیازی نیست؟
اگر چند نفر با این اسم حساب داشتن مشگل ایجاد نمیشه؟

اگر به دلایل حقوقی خودشان نمتوانند شماره حساب بانکی داشته باشند، چرا حساب بانکی اینترنتی باز نمیکنند؟ که خیلی ساده هست و مستقیم به دست خودشان میرسد.
مثلا یک حساب در paypal باز کنند. برای فرستادن پول به حساب paypal حتی فقط دانستن شماره تلفن موبایل کافی هست و میشه پول فرستاد. و ساده هم هست چون لازم نیست به بانک بری و از خانه کنار کامپیوتر و یا با تلفن همراه ، از طریق سایت paypal به شماره تلفن انها در چند ثانیه پول منتقل میشه.

esmail گفت...

دوست عزیز
ممنون از توجهتان
در این زمینه فعلا تنها راه همین است که توضیح داده شده است.و از این طریق میشود به آنها کمک کرد. نقطه نظر شما مورد توجه قرار خواهد گرفت

Aliakbar Shokrolla گفت...

ضمن عرض سلام،از حمایت ها و تلاشهای بی دریغ انسانهای والا سپاسگزار هستیم،جهت اطلاع بیشتر هموطنان گرامییمان به لحاظ حقوقی این سندی که یو ان و یا دولت آذربایجان به ما داده فاقد هر گونه اعتبار قانونی میباشد و جهت ارائه به بانک و امور مربوطه غیر قابل قبول میباشد،مضافا به اینکه وقتی متوجه هویت و ملیت ایرانی بودن ما میشوند با پیش کشیدن موضوع تحریم، همین ام الخباعث در این مخمصه و گرفتاری بیشتر با روح و روان و شخصیت مان بازی میکنند،و اگر نبود این عشق و محبت متداول عزیزان ،بدون شک وضعیت روحی و جسمی و گذران زندگی ما در این ابرقو وخیم تر میشد....ضمنا دوستانی که قصد کمک مالی دارند میتوانند از طریق وسترن یونیون بانک به اسم yusif ALISHANOV مبلغ مورد نظر را واریز نمایند،بانک در قبال پرداخت مبلغ،به شما یک کد چند رقمی خواهد داد،و ضروری است که کد مورد نظر را از طریق تماس تلفنی و یا پیامک و یا از طریق آدرس ایمیل به اطلاع ما برسانید،که بتوانیم آنرا دریافت نمائیم... با تشکر: شکرالله،علی اکبر، محمد رضا

ناشناس گفت...


اطلّاعیه شماره ۲
بنا به درخواست عدّه ای از دوستان وهموطنان گرامی که جهت کمک مالی مستقیم به سه هموطن گرفتار در آذربایجان درخواست یک حساب بانکی را داده بودند،ابلاغ می شود که علاوه بر شیوه ارسال از طریق WESTERN UNION BANK که در اطّلاعیه قبلی به آدرس زیر اعلام شده بود.
http://darichehzard.blogspot.ch/2016/03/blog-post_99.html#more
اعلام می گردد که شماره حساب باز شده این هموطنان جهت دریافت کمکهای مالی مستقیم شما به قرار زیر است :با سپاس فراوان از همیاری شما .
برای ادامه روی ادامه مطالب در زیر کلیک کنید

BENEFICIARY : IBRAHIMXALILOV RUFAT NIZAMADDIN OGLU
ACC N 381100120144924i56
IBAN AZ65JBBK00381100120144924i56
BENEFICIARY BANK :
"Bank of Baku "OJS
S.W.I.F.T JBBKAZ22
Baku,Azerbaijan
Tel 145 Melumat Merkezi
Fax (994 12) 437 23 00
INTERMEDLARY BANK :
Raiffaisen Bank international. Vienna, Austria
USD Account number: 070-55.062.160/001
SWIFT: RZBAATWW
Viena, Austria

DETAILS OF PAYMENT :