دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

افتاب خواهد دمید

افتاب خواهد دمید

مردم. ایران و طبیعت ایران در خطرند

. فراموش نکنیم کورش نماد آغاز تاریخ واقعی ایران در مقابل تاریخ جعلی آخوند و مذهب ساخته است. کورش نماد هویت واقعی ایرانی در دور دست تاریخ است. گرامی اش داریم.بیاد داشته باشیم و هرگز فراموش نکنیم :در شرایط بسیار خطیر کنونی در گام نخست و در حکومت ملایان و مذهب مجموع جامعه انسانی ایران،تمامیت ارضی ایران،و طبیعت ایران در سراسر ایران در تهاجم و نکبت حکومت آخوندها در خطر است. اختلافات را به کناری بگذاریم، نیروهایمان را در نخستین گام در راستای نجات این سه مجموعه هم جهت کنیم و به خطر اصلی بیندیشیم .

این است جهان ما در این لحظه

این است جهان ما در این لحظه
روی تابلو کلیک کنید

کرونا وزمین ما

کرونا وزمین ما
روی تصویر کلیک منید

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی
تاریخ دوران باستانی ایران

۱۳۹۷ تیر ۱۳, چهارشنبه

همایش سالانه سازمان مجاهدین خلق

بازداشت دیپلمات ایرانی در آلمان؛ ضربه مهلک به دولت حسن روحانی؟
گزارش رادیو فردا از همایش سالانه سازمان مجاهدین خلق

دستگیری یک دیپلمات ایرانی در ارتباط با 'طرح بمب‌گذاری' در گرد‌هم‌آیی مجاهدین
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می گوید بازداشت دیپلمات ایرانی را زیر نظردارد
گردهمایی «مقاومت ایران» در پاریس
گردهمایی مجاهدین خلق ایران در پاریس برگزار شد
در رابطه با نشست سالانه مجاهدین خلق و کنگره سوم منصور حکمت- آذر ماجدی
حاشیه‌های نشست سازمان مجاهدین خلق
دستگیری چند ایرانی به ظن طراحی حمله تروریستی به همایش مجاهدین
اتریش از دیپلمات ایرانی بازداشت‌شده سلب مصونیت می‌کند

۹ نظر:

دریچه زرد گفت...

کامنتهای حاوی دشنام و توهین به افراد حقیقی یا حقوقی منتشر نمیشود

ناشناس گفت...

گفته های خانم اذرماجدی تا حدود بسیار زیادی اراده گرایانه ذهنی با پوشش تحلیل طبقاتی است ولذا وجاهت اجتماعی ندارد ولی حاوی نکات قابل توجهی خصوصا در باره مجاهدین میباشد از اینکه مجاهدین پایگاه طبقاتی ندارند کاملا اشتباه است اتفاقا پایگاه طبقاتی مجاهدین بخش بورژوازی ملی - مذهبی است که مورد طبع جناح اخوند نیست به همان نسبتی که بازرگان مورد طبع اخوند نبود ... اما مسئله اینجاست که ساختار غالب اقتصادی ایران بورژوازی کمپرادور یا وابسته است که با نوعی راهکارهای اقتصادی اسلامی در زمینه های تهاتر و بانکداری متکی بر ربا و دلالیسم بصورت رانت اقتصادی درامده و در محدوده سرمایه داری دولتی با محوریت رانت خواران حکومتی که عموما مراجع و اخوندها هستند مورد بهره برداری منافع شخصی قرار گرفته وبه تجمع ثروت در دست عده ای که در اطراف بیت رهبری هستند درامده و در راس ان نیز ثروت رهبر وجود دارد که تماما از درامد منابع ملی و بورژوازی وابسته بعلاوه درامدهای سرشار سیستم اوقاف میباشد ... بگذریم ...
اذرماجدی در زمینه خودبزرگ بینی شانه به شانه مریم خانم میساید با این تفاوت که مانند مریم خانم هنوز فرش قرمز پیش پای کنگره چی ها و سناتورهای امریکایی پهن نکرده است ! واقعیت اینه که جنبش اعتراضی در ایران خارج از خواست و تمایل مریم خانم و یا اذرماجدی به پیش میرود . اینان شاید در بین طرفداران خود شناخته شده باشند اما در جامعه امروز ایران و خصوصا در بین جوانان نرگس محمدی ها ، نسرین ستوده ها ، ستاربهشتی ها و نظائر ان شناخته شده هستند و هزاران فعال دخترو پسر دیگر که هرروز درگیر بازداشت و ضرب و شتم و زندان و غیره اند ... در چنین کشوری با چنین جنبشی اصولا امثال مریم خانم و یا اذرماجدی نشانه ای در جنبش ندارند . ضمنا تحلیل های دهه ۶۰ منصور حکمت نیز عاری از اشتباه نبود .

ناشناس گفت...

مسئله بعدی اینه که جماعت رجوی بدنبال کسب قدرت سیاسی به هر قیمت هستند و افرادیکه میخواهند طی تحلیل سیاسی جایگاه مجاهدین را مشخص کنند اشتباهشان در این است که هنوز فکر میکنند این جریان همان جریان سه سال اول پس از ۵۷ است ! در حالیکه اینطور نیست ... رهبری خودشیفته و خودبزرگ بین مجاهدین با رفتارها و تعیین سیاستها و پراتیک روزمره و شلم شوربای پر از تناقض خود این سازمان مبارز را به یک جریان تفاله و سیاهی لشگر تبدیل کرد که خود و چاپلوسان در راس و بقیه خدم و حشم و دون ! این سیر نزولی و میرنده ارتجاعی از بدو رفتن به عراق و به خدمت سیاستهای حزب بعث درامدن شروع شد تا به مورنگ کردن ! و نشستهای برتری طلبانه و غیره رسید یعنی یجورایی تشکیلات را بعثی کردند و یکسری اموزش ها و تنظیم رابطه ها و مناسبات هم از فرملندهان بعثی به انها دیکته شد و مورد پذیرش قرار گرفت .
مجاهدین ان مجاهدینی که پس از سال ۵۷ تشکیل شدند نیستند گرچه درسال ۵۷ هم کاملا فرصت طلبانه اپورتونیستی در غیاب رهبران اصلی و توسط مشتی تصفیه شده با توجیب ریزی سوابق نظامی گذشته سازملن تشکیل شد و بر اثر بی اطلاعی هواداران منجر به یک تشکیلات بزرگ شد ... ابتدا به شهادت صدها اطلاعیع و اعلامیه و مقاله حامی خمینی بودند و بعدا خمینی شمشیر از رو بست و ضد یکدیگر شدند بدون انکه از مردم بابت گذشته خمینی صفتیشان از مردم عذرخواهی کنند به یکباره " الترناتیو " شدند و انهم با برنامه جمهوری اسلامی دموکراتیک !!! عنوانی که مردم فاتحه هم برش نمیخونن .

ناشناس گفت...

واما نقطه مشترک مریم خانم و اذر ماجدی این است که هردو سالیان خارج نشین هستن و بدون انکه مستقیما در مبارزات مردم شرکتی داشته باشن فقط دلشون خوشه که مبارزات داخلی را به گروه خودشون نسبت بدهند !!! ولی حرف اول و اخر را جوانان کف خیابون میزنن و نه خارجه نشینان کشک .

ناشناس گفت...

طاهره

فرقه رجوی ارتجاع مغلوب و فاشیزم مذهبی حاکم بر ایران؛ ارتجاع غالب؛ هر دو متحد استراتژیک یکدیگر هستند که در لحظات مورد نیاز به هم نان قرض می دهند؛ مسئله ای بمب گذاری اخیر نیز در این چارچوب قابل ارزیابی میشود
در این میان این ایران و سرمایه های ملی ایران زمین است که بر باد می رود
بی مسئولیتی در این دو نیروی ضد مردمی؛ حد و مرزی ندارد

کوچک مصدقی گفت...

تنها نیروی واقعی در میدان فقط و فقط مجاهدین خلق هستند حالا شماها هی چرندیات بنویسید. درود بر شورا و مجاهدین ننگ بر جمهوری کثیف اسلامی و مزدوران

ناشناس گفت...

مریم خانم درست در ابتدای سخنرانی مشعشع شان فرمودند که افرین بر مردم که به امام جنعه با شعار گفتند نمازت باطله ! از اونجایی که من با روانشناسی رجوی ها اشنام مثلا میخواست خیر سرش بگوید مردم مسلمان هستند و چون نماز خوان هستند لذا نماز امام جمعه را باطل اعلام کردند ! یعنی میخواست بگه شعارهای مردم سمت غیر مذهبی نداره ! تورا به خدا ببینید کیا ادعای رهبری دارن و دلشون به چیا خوشه ؟!
علت استدلال مریم خانم چیه ؟ علتش اینه که یعنی جمهوری اسلامی دموکراتیک ما خیلی هم درسته چون مردم نماز خونن ! ته ذهن اینا همین چیزاست و بنده روانشناسی اینارو خوب میشناسم ... اخرشم قیام را ریخت تو جیب خودش ! ولی با شعارهای پوشالی و اراده گرایانه صددرصد ذهنی ! اگه با حلوا حلوا دهن شیرین میشه ازصبح تا شام حلوا حلوا کنید .

ناشناس گفت...

واقعیت اوضاع چیست و واقعیت مجاهدین کدام است ؟
به دور از هرگونه رودربایستی جامعه شدیدا آبستن حوادث اعتراضی برای سرنگونی است اما این زایمان فعلا در حال درد است و نشانه های تولد نوزاد علیرغم اسیب هایی که نیروهای سرکوبگر به مام وطن میزنند تولد نوزاد اجتناب ناپذیر است و حتی خونین .
مجاهدین نیز در ایران در بین نسل معترض کنونی شناخته شده نیست و حتی بخاطر همکاریشان باصدام گاها بدنام نیز میباشند . البته این رهبری فاقد صلاحیت مجاهدین بود که چنین سابقه سیاهی را برای خود بوجود اورد . نسلهای قدیمی تر مجاهدین را میشناسند اما علاقه ای به انان ندارند و بیشتر انها معتقدند که اینها دنبال کیش شخصیت و بت سازی هستند و چون نستالوژی مثبتی از کیش شخصیت و بت سازی خمینی ندارند لذا علاقه ای نیز به مجاهدین ندارند ... انها رسما میگویند خمینی و مجاهدین فرقی با هم ندارند و حتی میگویند مجاهدین اوائل طرفدار پروپاقرص خمینی بودند .
افراد قدیمی روشنفکر ازادیخواه بخشا نخوه تشکیل مجاهدین پس از ۵۷ را میدانند و به وجود انها اهمیت نمیدهند .
مجاهدین بد مسیری را رفته اند و متاسفانه اشتباه کردند که خودشان را خاص تلقی کردند چون این نوع حسادت و خودبزرگ بینی باعث شد که نه تنها از تشریک مساعی و همکاری با سایرین استنکاف کند بلکه به اتحاد نیروها لطمه زد و غیر مستقیم ریخت تو جیب رژیم . بعد هم ادا و اصول هایی در اوردند که هیچ نیرویی در تاریخ سیاسی جهان از خودش درنیاورده و این باعث شده که به الت دست و وجه المصالحه قدرت ها تبدیل شوند .
و من مطمئنم دوباره نیز وجه المصالحه خواهند شد .
انها باید شجاعانه از خود انتقاد کند و به پیروی از جوانلن مبارز ایران بپردازد و از ژست های الکی و رهبربازی هم فاصله بگیرد .

ناشناس گفت...

باسلام خدمت دوستان
دیشب جایی مهمان بودم که چندجوان درسنین ۲۰ تا ۳۵حضورداشتند و همان هنگام بی بی سی داشت تصاویری از گردهم ایی مجاهدین را پخش میکرد و فرصتی شدتا صحبتها مطرح شود . بدون استثناء همه جوانان حاضردرمهمانی از اینهمه عکس و پوسترکه به سینه مهمانان بود بقدری عصبانی و ناراحت شدند که واقعا برای من قابل تامل بود .یکی از انها که دانشجوی رشته مهندسی دانشگاه ازاد تهران بود حرف جالبی زد اوگفت جایی خوانده که اگرعکس رهبری را بزرگتراز یگ تمبرپستی چاپ کردند و انرا اویزان کردند حتما گرایشات برتری طلبانه و دیکتاتوری وجوددارد من گفتم ولی اینها از دموکراسی صحبت میکنند او گفت اقای فلانی ! پس میخواستید برضددموکراسی صحبت کنند ! بعدگفت رفتاربسیار رهبری زده اینها مشمئزکننده است و مانند بسیجی های خامنه ای هستند و صحبتها ادامه پیداکرد . انها بعضا از رفتار مهمانان درگردهمایی خصوصا از وجود اینهمه عکس و پوستر شدیدا احساس تنفرکردند و جالب بود که مدام انها را با نوع تبلیغات خامنه ای مقایسه میکردند .