دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

افتاب خواهد دمید

افتاب خواهد دمید

مردم. ایران و طبیعت ایران در خطرند

. فراموش نکنیم کورش نماد آغاز تاریخ واقعی ایران در مقابل تاریخ جعلی آخوند و مذهب ساخته است. کورش نماد هویت واقعی ایرانی در دور دست تاریخ است. گرامی اش داریم.بیاد داشته باشیم و هرگز فراموش نکنیم :در شرایط بسیار خطیر کنونی در گام نخست و در حکومت ملایان و مذهب مجموع جامعه انسانی ایران،تمامیت ارضی ایران،و طبیعت ایران در سراسر ایران در تهاجم و نکبت حکومت آخوندها در خطر است. اختلافات را به کناری بگذاریم، نیروهایمان را در نخستین گام در راستای نجات این سه مجموعه هم جهت کنیم و به خطر اصلی بیندیشیم .

این است جهان ما در این لحظه

این است جهان ما در این لحظه
روی تابلو کلیک کنید

کرونا وزمین ما

کرونا وزمین ما
روی تصویر کلیک منید

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی
تاریخ دوران باستانی ایران

۱۳۹۸ مرداد ۱۶, چهارشنبه

غبارزدایی از آینه‌ها - «بختیارِ» با اختیار، و نامه‌هایش به خمینی مقاله

1:34
دکتر شاپور بختیار سه نامه برای آیت‌الله خمینی نوشته‌، اولی به تاریخ هفتم شهریور۵۶ که از طریق آقای بنی‌صدر به ایشان رسانده‌‌است، دومین نامه موقعی فرستاده می‌شود که سید جلال تهرانی از طرف شورای سلطنت به پاریس رفت و آنجا استعفا داد. نامه مزبور توسط مهندس مرزبان به احمد خمینی داده می‌شود و به دست پدرش می‌رسد. سومین نامه در رادیو خوانده شده و اطلاعات و کیهان نیز انتشار دادند. قبل از اشاره به متن نامه‌ها؛ می‌خواهم از دکتر شاپور بختیار، بختیاری که بخت‌یار نبود و در زمانه خودش مهجور و تنها ماند یاد کنم. وقتی صحبت از وی به میان می‌آید خواه ناخواه به وقایع دوران انقلاب هم برخورد
می‌کنیم و خاطرات زیادی زنده می‌شوند. برخی نخست وزیری بختیار را حاصل انقلاب و فرصتی تاریخی که ایران از دست داد ارزیابی می‌کنند. از وی با عنوان «کرنسکی» ایران هم یاد شده‌است...
غبارزدایی از آینه‌ها - «بختیارِ» با اختیار، و نامه‌هایش به خمینی 

۱ نظر:

ناشناس گفت...

بختیار یک فرصت تاریخی بود برای تحقق عدالت و آزادی و حفظ آزادیهای اجتماعی و اعتبارجهانی و پیشرفت مملکت اما بعلت کندذهنی و روسی بودن گرایشات روشنفکری در طیف چپ و اخوندی فکرکردن روشنفکران غیرچپ و مآلا مذهبی بودن کل روشنفکران جامعه ،فریب خمینی را خوردند ... مردم که جای خوددارد . امثال اقای همنشین بهار بعتوان روشنفکر زیاد داشتیم در زندان و بیرون اززندان که بیشتر قران خوانده بودند و نالیفات اخوندی تا تاریخ ایران ... برخی از روشنفکران که حتی تاریخ مثلا انقلاب روسیه و چین و کوبا را با جزئیات کامل میدونستن اما از مبارزات امثال بابک خرمدین ها هیچی هیچی هیچی نمیدونستن و الان هم با وجود گذشت ۴۰ سال درس نگرفته اند و هنوز درمدارجاذبه اند . درمورد اقای همنشین همین بس که هنوز وقتی درمورد رجوی صحبت میکنتد انگاردرباره خدا صحبت میکنند و چنان معلم معلم میکنند که آدم مات و مبهوت میشه .
اگر فکرمیکنید قضاوتم غیرمنصفانه است به ثبت وارانه وقایع تاریخی ایشان خصوصا درباره دهه ۵۰ دررابطه با محاهدین رجوع کنید ... ایشون هنوزهم با ایات قران و اشعارمولوی قصد نشان دادن حقیقت را دارند . ما درست نمیشیم تا اینجورروشنفکران هستند وگرنه پشت بختیار به قیمت خون وامیستادیم تا بیش از یک میلیون انسان دراین مملکت کشته نشوند ( اعدام و جنگ و قتل زنجیره ای و کف خیابان و اقوام کشور و هزارقتل و چنایت دیگر )