دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

افتاب خواهد دمید

افتاب خواهد دمید

مردم. ایران و طبیعت ایران در خطرند

. فراموش نکنیم کورش نماد آغاز تاریخ واقعی ایران در مقابل تاریخ جعلی آخوند و مذهب ساخته است. کورش نماد هویت واقعی ایرانی در دور دست تاریخ است. گرامی اش داریم.بیاد داشته باشیم و هرگز فراموش نکنیم :در شرایط بسیار خطیر کنونی در گام نخست و در حکومت ملایان و مذهب مجموع جامعه انسانی ایران،تمامیت ارضی ایران،و طبیعت ایران در سراسر ایران در تهاجم و نکبت حکومت آخوندها در خطر است. اختلافات را به کناری بگذاریم، نیروهایمان را در نخستین گام در راستای نجات این سه مجموعه هم جهت کنیم و به خطر اصلی بیندیشیم .

این است جهان ما در این لحظه

این است جهان ما در این لحظه
روی تابلو کلیک کنید

کرونا وزمین ما

کرونا وزمین ما
روی تصویر کلیک منید

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی
تاریخ دوران باستانی ایران

۱۳۹۷ اسفند ۲, پنجشنبه

دیدار شهبانو فرح با آیت‌الله خویی و پیش‌بینی پیامبرگونه صدام رضا تقی زاده

  در حالی‌که میهمانان روی زمین نشسته بودند، یکی از دستیاران خویی که در اتاق بود از شهبانو خواست که موقع صحبت مستقیم در چشم‌های او نگاه نکند و سر به زیر بدوزد؛ توصیه‌ای که هنوز یادآوری آن طعم تلخی در کام آخرین ملکه ایران باقی می‌گذارد. هدف از سفر فرح پهلوی به نجف، جلب حمایت خویی از پادشاه ایران و صدور بیانیه‌ای در این زمینه بود، ولی او از دادن هر بیانیه علنی که بتواند در بسیج مردم برای پشتیبانی از شاه مورد استفاده قرار گیرد خودداری کرد. ادامه‌ی مطلب...

۱۰ نظر:

ناشناس گفت...

به نظر میاد خانم فرح پهلوی با یک مشت مزدور توده ای طرف بوده و احتمالا میخواسته تاکتیکی از روحانیت برای استحکام خودشون استفاده کنه ... آیا ایراد داره ؟ چطور خودتون اسم گوه خوردن را میگذارید تاکتیک ( در حزب توده و مجاهدین و فدایی از این نوع تاکتیک ها زیاد بوده و هست ) اما مال دیگران یه اسم دیگه داره ؟؟؟!!!
چطور وقتی حزب توده از خمینی حمایت نیکرد و یا محاهدین خمینی را مجاهد اعظم و پدربزرگوار نام میبرد و فدایی رهبری ضدامپریالیستی خمینی را تمحیدمیکرد حرفی نبود ؟
بابا یکمی انصاف هم خوبه والا .
غریبه

ناشناس گفت...

به نظرمیاد هنوزم سیاست های روسیه تبلیغ میشه !
به نظرمیاد حزب توده هنوزم جامعه روشنفکری را در دستلن خود داره وگرته علیه فرح پهلوی و انهم دراین موقعیت زمانی لجنپراکنی و کنایه صورت نمیگرفت .
من طرفدار خانم پهلوی هیچوقت نبودم و نیستم اما با تفکر و اندیشه سیاسی و نوع تبلیغات حزب خائن توده بسیاراشنا هستم . بگه ای با کلاه بهش میگم تو آبادان چندتا آهو داره . جمع کنید این بساط را .
فرح پهلوی هزاربار به کل رژیم جمهوری اسلامی میارزه .
درمقام مقایسه منصفانه عرض کردم و نه جانبدارانه .
خاکزاد

ناشناس گفت...

بحای این لاطائلات بهتراست از امثال مسیح علینژادها و مبارزات کارگران و دانشجویان و بیش از ۱۰ هزار بازداشتی های اخیر آگاهی رسانی کنید که در شکنجه گاههای رژیم غریبانه در بند هستند .
غریبه

ناشناس گفت...

با جوی که به لحاظ مذهبی درجامعه وجودداشت ( من باب مثال در خیابان ما یعنی خیابان ایران تو هرکوچه یکی دوتا خونه بودن که گاه و بیگاه جلسه تفسیرقران بود و بسیار عادی بود و در بین انان یک خط درمیان انواع گروههای مذهبی هن نفوذ داشتند درایام و مناسبتهای مذهبی اغلب مردم مشارکت داشتند و کلا زیرپوشت جامعه مذهب وجودداشت حتی افراد شیک و پیک فوکول کراواتی هم به حسینیه ها و بنی فاطمیه ها و نظائران رفت و امدداشتند و حتی چپ ها هم مذهبی بودند و فقط نمازنمیخواندندوگرنه عاشق حسین و علی بودند ! همه این داستانها ناشی از بی اطلاعی همگانی نسبت به تاریخ خودشون بود .
یادمه اتوبوس که میخواست حرکت کنه یکنفرمیگفت برای سلامتی اقای راننده صلوات ! و همه صلوات میفرستادیم و خیالمون راحت بود که سالم به مقصد میرسیم !
حالا شما تصورشو بکن اگر نثلا فرح پهلوی میامد با اسلام مبارزه میکرد میشد اپوزوسیون مردم !!!
با وجودیکه ایشوت بسیاری اقدامات را با شجاعت انجام داد و پیه مخالفتها را به جانش خرید .
یکمقدارباید منصفانه قضاوت کنیم وگرنه از حقیقت دور میشیم و نتیجه نمیگیریم .
اتفاقا هرچقدرکه فرح پهلوی با اقدامات فرهنگی جامعه را از مذهب دورمیکرد به همان میزان مخالفت ها ازسوی مذهبیون و مراجع برعلیه ایشون بیشترمیشد . لطفا طوری ننویسید که خواننده فکرکنه فرح پهلوی درحد بتول خمینی بوده ! این تاریخنگاری نیس بلکه لحن نگاری است واقعا وجدان و انصاف هم خوب چیزیه . منم درجوانی رفتن ایشونو به "حرم امام رضا" مورد انتقادشدید شدید قرارمیدادم اما ایکاش به جو جامعه و خودم هم نگاه میکردم . من هرگز علاقه ای به پرداختن به بابک خرمدین نداشتن درحالیکه عاشق امام حسین بودم ! حالا که براثر مطالعه و تحقیق یکمی دوزاریم افتاده زرتی به فرح پهلوی انتقاد میکنم که چرا ایشون فلان کاررا نکرد !
ببینید ما سه تا مشکل تو این مملکت داشتیم که سدومانع رشد فرهنگی و مانع آگاهی عای سیاسی - اجتماعی ما بودند
اول مراجع تقلید و شیکه اخوندی چاههای تاریک که مذهبیون را خوراک میدادن و جهل را ماندگارمیکردند .
دوم حزب توده که درباره همه چیز از زاویه منافع شوروی ذهن ردشنفکرلن جامعه را آلوده میکرد .
سوم روشنفکران مذهبی که سعی دعشتند "ترمودینلمیک" را با اسلام پیوندبزنند و از توش ایده الوژی توین ! بیارن بیرون .
همه گروهها و سازماتها هم تحت تاثیر این سه جریان پدیدار گشتند ... از فداییان اسلام تا چریک فدایی تا مجاهدین ولاغیر
وگرنه این بلای خانمان برانداز سرمان نمیامد . اغلب سیاسیون ما یعنی گروهها و سازمانهای فوق الذکر ازتاریخ ایران حتی متنفربودند و این همان فاجعه بود درحالیکه تاریخ شوروی و ماجرای عاشورا را موبه مو میدانستند ! مسیر بدون شک اشتباه بود ما فریب اخوند ، روشنفکردینی و حزب توده را خوردیم اگرچه با هرسه انها "مرزبندی" داشتیم . مرزبندیمان کشکی بود با شعارهای توخالی جنجالی اما فاقد محتوا .
یکمی انصاف بدک نیست .
غریبه

ناشناس گفت...

بااین حساب رژیم دموکراتی داشتیم که همه جورگرایش درداخلش بوده و نابودش کردیم. اونو که میشداصلاح کرد روشنفکران شعار نابودیشو سردادن و اینی که بایدنابودکنیم شعاراصلاحات براش میدن ! واقعا ما مسخره ایم! چون درهمه موارد گرفتار تاریخ جعلی هستیم! اصلن ماها جعل و تحریف و نادانی را بیشتر دوست دارم تا آگاهی و خردرا!
واقعا چرا ؟

ناشناس گفت...

با درود بردوستان
بنده سلطنت طلب نیستم اما چشمم به اعلام موجودیت ققنوس خیلی روشنه و فکرمیکنم اولین تجمع خارج از کشور باشه که اولا سرش به تنش میارزه و دوما دغدغه ایران آزاد عاری از فقر را دارد .
فکرمیکنم نطفه دولت موقت اینده ایران در ان بسته شود .
برایشان موفقیت و پیروزی آرزو میکنم
بیاییم حمایتشان کنیم .

ناشناس گفت...

با درود بردوستان
بنده سلطنت طلب نیستم اما چشمم به اعلام موجودیت ققنوس خیلی روشنه و فکرمیکنم اولین تجمع خارج از کشور باشه که اولا سرش به تنش میارزه و دوما دغدغه ایران آزاد عاری از فقر را دارد .
فکرمیکنم نطفه دولت موقت اینده ایران در ان بسته شود .
برایشان موفقیت و پیروزی آرزو میکنم
بیاییم حمایتشان کنیم .

ناشناس گفت...

ایا شیخ وارث شاه بود ؟

شاه کجا زنان را سنگسارمیکرد ؟

شاه کجا حجاب را اجباری کرده بود ؟

شاه کجا روی صورت زنان " بدحجاب" اسید میپاشید؟

شاه کجا آواز زنان را ممنوع کرده بود ؟

شاه کجا ساز نوازنده را میشکست ؟

شاه کجا درادارات نماز را اجباری کرده بود ؟

شاه کجا دردانشگاه نمازجمعه برپا کرده بود ؟

شاه کجا پول مال باختگان را بالا کشیده بود ؟

شاه کجا ۱۲۰ هزارنفررا اعدام کرده بود ؟

شاه کجا زن حامله اعدام کرده بود ؟

شاه کجا کودک اعدام کرده بود ؟

شاه کجا ابروی ایرانی را درجهان برده بود ؟

شاه کجا پرچم کشورهارا اتش میزد ؟

شاه کجا قانون مجازات اسلامی داشت ؟

شاه کجا دست و پا قطع میکرد ؟

شاه کجا ۵۰ درصد بیکارداشت ؟

شاه کجا ارزش پول ملی را پایین اورده بود ؟

بابا خجالت بکشید از ذهنی پردازی !

شاه فقط درزمینه سیاسی فضارا بازنکرد و این خصلت دیکتاتوری اوبود و با مبارزین میانه خوبی نداشت و زندان و کابل هم داشت اما درهمان بخش ۱۰۰۰ مرتبه جمهوری اسلامی بدتراست ضمن انکه هزاران چیز ارتجاعی هم  جمهوری اسلامی دارد که شاه نداشت .

بنابراین هم خجالت جیزخوبیه و هم انصاف .

بنده که دارم این حرفهارو میزنم خودم در نوجوانی برعلیه شاه اعلامیهدپخش کردم و درکوچه و پس کوچه ها تعقیب و مراقبت هم داشته ام و نفسم از جای گرم درنمیاد اما انصافم چیزخوبیه .

من شخصا اگر میدانستم که نتیجه مخالفتم با شاه به حاکمیت جمهوری اسلامی میکشد قطعا از بختیار با جان و دل حمایت میکردم تا ملت مظلوم و شریف ما به این سیه روزی نیافتد و دهها هزارجوانش دبدست اخوندها نابود نشود .

ببینید ! حرف مفت زدن هنرنیست شعارتوخالی و پرهیاهودادن ژست نیست چون همه میتونن بدهند . منصفانه و دقیق حرف زدن هنرمیخواد .

غریبه



ناشناس گفت...

هرچی سعی میکنی منصفانه و خردمندانه تر درباره رژیم گذشته فکر و قضاوت کنی بیشتر به اشتباهات خودمون درسال ۵۷ واقف میشویم اخه ما چی دادیم چی گرفتیم ؟
رژیم گذشته اگر ساواک نداشت قطعا از خیلی کشورهای اروپایی جلوتربود اما مردم از مردم کشورهای اروپایی جلوترنبودند چون هویت تاریخیشونو اخوند - مذهب تغییرداده بود و این همان پاشنه آشیل اشتباهاتمون بود ... ضمنا کل جامعه روشنفکری ایران اعم از فعال مسلحانه تا سیاسیش تا نویسنده اش تا شاعرش تا چپ مذهبی و غیرمذهبیش تمام و کمال تابع و وابسته به همون تحلیلها و مواضعی بودند که حزب توده ان را اشاعه میداد اگرچه همه حزب توده را خائن میدانستیم اما این فقط درحرف و تشکیللت بود چون همون علائق سیاسی و مواضع داخلی و جهانی ما کمپلت مواضع حزب توده بود و حتی ادبیات سیاسی ما واین را امروز میفهمیم و دیروز نمیفهمیدیم . ( شایدهنوزهم بعضی نفهمیده باشن )
مثلا از چریکی که مشی مسلحانه را پذیرفته بود تا غیرچریکی که مبارزه سیاسی میکرد شوروی را خلقی میدانستند و فیدل کاسترو را مبپرستیدند و دقیقا ازموضع حزب توده شعارمرگ برامپریالیسم بسرکردگی امریکا میدادند ! اینها چیزهایی نیست که بتوانیم منکربشویم . یا شعارما حق بود یعنی مواضع حزب توده حق بود یا شعارما اشتباه بود یعنی مواضع حزب توده اشتباه بود . اما ما ابلهانه و طی یک مرزبندی فرمالیستی ادعا میکردیم که مرگ برامپریالیسم ما خطرناکه !!! مال حزب توده خطرناک نیست ! ببینید چقدر از نظر بینش سیاسی ضعیف بودیم و بچه بودیم که چنین نتایجی بدست میاوردیم !
عین بچه های ننر مرزبندی میکردیم ! بدون آگاهی و بدون تفکرو مطالعه ... نتیجه چی شد ؟ هیچی اکثریت چریک فدایی رفت به سمت حزب توده چون از همان جنس بود ( بازگشت به اصل خویش)
اگرچه مجاهدین به سمت حزب توده نرفت چون مذهبی بود اما مواضعش دررابطه با اوضاع جهانی همان مواضع حزب توده بود . ( داستان نامه نگاری رجوی برای اخذ وام به شوروی و رفقای حزبی !) ماجرای سعادتی ! و غیره ....
میخوام اینو بگم اگرحزب توده درایران هرگزبوجودنمیامد هرگز فدایی و مجاهد درایران بوجودنمیامدند و درگفته خودشکی ندارم .
روشنفکران دینی هم مانند بازرگانها و شریعتی ها اگرچه افراد صادقی بودند اما دل درگرو اخوند داشتند و بندنافشون به اخوند متصل بود .
در دهه ۵۰ تحولاتی ازاین زاویه درسازمان مجاهدین شکل گرفت که نتیجه دوآلیسم موجوددر اموزشهای ان توسط بنیانگذاران بود که عمدتا درجزوه شناخت و تکامل و اقتصادبزبان ساده متبلوربود . پذیرش ماتریالیسم تاریخی درکنار چهارتا آیه قرانی ! مارکسیسم علم مبارزه و قران فرهنگ اجتماعی !
سرانجام منجرشد به تغییرایده الوژی از اسلام به مارکسیسم و اخراج مذهبی ها و قطع ارتباط اخوندها و بازاریان و نظائران ... حتی مرزبندی با حزب توده و ارتجاعی دانستن مواضع حزب توده ... این تحول درزمان خودش بسیار خردمندانه بود که مصادف است با رهبری بهرام و شهرام درسازمان دردهه ۵۰ و درچنین شرایطی و بربسترچنین تحولی یکمشت مذهبی اپورتونیست درزتدان که اساسا بدنبال رده خواهی بودند مرکزیت زندان را بوجوداوزدند که خیانتی بیش نبود انان با جاروجنجال و کولی بازی جلوی تحول بزرگ ایستادند وچون خمینی آمد بر بستر شرایط تاریخی پدربزرگوارشان و مجاهد اعظمشان سوارشدند و مجاهدین مذهبی را اعلام موجودیت کردند وان شد که شد ... حالا شما فکرمیکنید رفتن خانم فرح پهلوی نزد ایت اله خویی ایرادی داشته ؟ به نطرمن نه .
وقتی ایشون مسئولیت مملکتی داشته درشرایطی که روشنفکران مذهبی توزندان مقابل تغییر ایده الوژی و نفی اسلام خودشونو پاره میکردند چگونه میتوانتد منتقد فرح پهلوی باشند که مجبوربود برای ایجادتعادل قوای ذهنی جامعه عقبمانده اسلام اخوندزده ایران با چهارتا رایزنی داشته باشد !
حتی مجاهدینی که امروز میروند درخارج سینه میزنند و زینب کبری را سمبل زن درجهان میدانند و قران سردست میگیرند چگونه میتوانند حرفهای گنده تراز اعتقاداتشان بزنند ؟
ما مشکل داریم و مشکل ما بی اطلاعی از هویت تاریخی مان است . ما گرفتار پنج تن ال عبا بودیم درصورتیکه قهرمانان آزاده ملی میهنی خودمان را داشتیم .

ناشناس گفت...

یک حقیقت ... ازحقیقت نهراسیم !

امروز هرگروه سیاسی بطوری ادعا میکندگویا ازبیشترین طرفداربرخوردار است من اعضای تلگرامی انان راومقایسه کردم که بشرح ذیل بود :

( به حق یا ناحق بودن انها کاری ندهرم و صرفا بحثم اماری است)

کانال تلگرامی

رضا پهلوی حدود ۱۰۵ هزار

مسیح علینژاد حدود ۸۰ هزار

ایران انارشیست حدود ۵۰ هزار

مجاهدین حدود ۱۴ هزار

میهن تی وی حدود ۲ هزار

البته مسیح علینژاد بیش از ۲ میلیون فالور دارد .

با نگاه به امارفوق خیلی راحت درمیابید که وزن کدام سنگین تراست .

ضمنا مسیح علینژاد توانسته جنبش برعلیه حجاب اجباری را درجامعه به سمت همگانی ببرد و برای نسل جوان فردی کاملا شناخته شده و دارای مقبولیت است .

برنامه های ایشون درتبلت نیز چندین برابر سایر نیروها دیده میشود . ایشون دقیقا درچارچوبدشعار " اصلاح طلب اصولگرا دیگه تمومه ماجرا " بدون هیچ نقصی  فعالیت میکند .