دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

افتاب خواهد دمید

افتاب خواهد دمید

مردم. ایران و طبیعت ایران در خطرند

. فراموش نکنیم کورش نماد آغاز تاریخ واقعی ایران در مقابل تاریخ جعلی آخوند و مذهب ساخته است. کورش نماد هویت واقعی ایرانی در دور دست تاریخ است. گرامی اش داریم.بیاد داشته باشیم و هرگز فراموش نکنیم :در شرایط بسیار خطیر کنونی در گام نخست و در حکومت ملایان و مذهب مجموع جامعه انسانی ایران،تمامیت ارضی ایران،و طبیعت ایران در سراسر ایران در تهاجم و نکبت حکومت آخوندها در خطر است. اختلافات را به کناری بگذاریم، نیروهایمان را در نخستین گام در راستای نجات این سه مجموعه هم جهت کنیم و به خطر اصلی بیندیشیم .

این است جهان ما در این لحظه

این است جهان ما در این لحظه
روی تابلو کلیک کنید

کرونا وزمین ما

کرونا وزمین ما
روی تصویر کلیک منید

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی
تاریخ دوران باستانی ایران

۱۳۹۷ بهمن ۲۷, شنبه

برای بزرگنمائی روی عکس کلیک کنید.... ما انقلاب کردیم


۱۴ نظر:

ناشناس گفت...

مردم برای نفی دیکتاتوری و بدست اوردن آزادی انقلاب نکردن همچنانکه پیشتازان ان اعم از چپ مذهبی و چپ غیرمذهبی و میانه ها تماما طرفدار خمینی بودند و حتی اورا تا مجاهد اعظم و رهبر ضدامپریالیست تبلیغ میکردند ( مراجعه شود به نشریات مجاهدین و حزب توده ) چه برسد به مردم بینوا و ساده که قشر مدرنش همان چپ های امام زده بودند و قشر سنتیش همان چماقدارانی که با چوب برسر زن بی حجاب میزدند و با دهان کف کرده تکبیر میگفتند .
الان خیلی ها متوجه حماقت گذشته خود شده اند اما کمتر ازخود انتقاد کرده اند .
بهرحال ارتجاع مذهبی سرمان کلاه گذاشت چون هویت تاریخ ملی خودرا نمیدانستیم واگر میدانستیم هرگز بدنبال اخوند ۱۲ امامی متحجر که دشمنی آشکاربا تاریخ ایران داشت نمیرفتیم . خمینی میخواست زینب کبری را سمبل زن ایرانی کند و ما غافل بودیم .
خمینی فقط با شاه ضدیت داست ونه سلطنت وما همگی خام شدیم واو سلطنت اخوندی برپا کرد یعنی نظام مبتنی بر رهبر خودکامه و ازحماقت و گرایشات مذهبی مردم نهایت سوء استفاده را برد و جامعه به قهقرا رفت و ان شد که شد .
اما امروز جوانان با شعارهای غیرمذهبی به جنگ اخوند امده اند بشرطیکه خائنین بگذارند .

ناشناس گفت...

ضمنا تصویرشما با مطلبی که درزیران نوشته ای همخوانی ندارد . تصویر برداشت خودش را دارد و مطلب معنی خودش را میدهد .
با اینحال مطلب شما ملاک و توجیه تابلوست ونه بالعکس . من اینجوری فک میکنم .

ناشناس گفت...

بعضیا مبارزه با حجاب اجباری رو مسخره میکنن و انحرافی قلمداد میکنن ( نه که خودشون تو ایران درصف مبارزه مسلحانه اند !!!)
بهرحال مبارزه جهات مختلف داره مشت و لگد و چنگ و ناخن باهم نیست و فقط یکیش هست .
قابل توجه حسودای بی جنم که عرضه هیچی ندارن جز انتقاد ازموضع حسادت و رهبری طلبی کشک .

ناشناس گفت...

ایت اله جزایری نماینده ولی فقیه و امام جمعه اهواز در نمازجمعه این هفته فرمودند که رفته بودم انگلستان برای تائید مدارک حوزوی !
تا دیروز نمیدونستم مدارک حوزه علمیه باید به تائید نهایی انگلستان برسه !
قابل توجه پیروان ایده الوژی اسلام !
البته حالا ژست میان میگن عربی نیس ، انگلیسیه !

ناشناس گفت...

ایت اله جزایری نماینده ولی فقیه و امام جمعه اهواز در نمازجمعه این هفته فرمودند که رفته بودم انگلستان برای تائید مدارک حوزوی !
تا دیروز نمیدونستم مدارک حوزه علمیه باید به تائید نهایی انگلستان برسه !
قابل توجه پیروان ایده الوژی اسلام !
البته حالا ژست میان میگن عربی نیس ، انگلیسیه !

ناشناس گفت...

نمیدونم چه اتفاقی پشت قضایای ازمابهترون داره میافته که همه اصلاح طلبها و اصولگراها و نایاکی ها و گروههای مشکوک و معلوم الحال یکپارچه دارن به فراخور حال برعلیه رضاپهلوی شدیدترین نوع سم پاشی هارا انجام میدن !
من طرفدار رضاپهلوی نیستم ولی خیلی واضح شاهد این هجمه هستم و این مسئله خیلی مشکوکه چون احتمالا اون بالا داره یه اتفاقاتی میافته و اینا همگی با همه اعوان و انصارشون رم کردن !!!

ناشناس گفت...

من طرفداررضاپهلوی بطورخاص نیستم و طبیعیه که نباشم چون با رژیم پهلوی مبارزه کردم اما درحال حاضر به نظرمن ایشون در بدترین شرایط یک لیبرال - دموکراته و طبعا سکولار نیز هست ضمن انکه خودش شخصا ادم سلامتیه و متصف و صادق و تحت هیچ عنوان نمیشه به رژیم چسبوندش چون یه آلترناتیو واقعی است و ازطرفی دربین مردم ایران شدیدا هوادارداره ( شاید بیش از ۳۰۰ برابر اونایی که ادعای هواداردارن ) بنابراین حمایت از ایشون بهتراز حمایت نکردنه . هرچی زودتر رژیم گورشو گم کنه مردم و کشور کمتر اسیب میبینند و اگر ایشون بیاد طبعا برای اونهایی که میخوان فعالیت حزبی و انتخاباتی بکنن راه بازاست .
با چپ زدن ممکنه بدجوری بیافتیم به راست ... بهتره دقیقتر فکرکنیم . الان هزاران مبارز داخل کشوردرزندانند که ته دلشون مخالف رضاپهلوی فکر نکنم باشن . ازاین فرصت باید استفاده کرد برای تغییر سریعتر رژیم . خلاصه رژیم و عوامل خارج کشوریش و اوسکل های سیاسی مختلف بدجوری علیه رضاپهلوی سم پاشی میکنند .

ناشناس گفت...

اقای همنشین بهار یکطرفه هرچی دلش میخواد میگه و مینویسه با پشتیبانی چهارتا شعر از مولوی و چهارتا ایه ازقران ! پاسخگوهم نیست !

ناشناس گفت...

این یه قانونه !

طبل هرچی توخالیترباشه و پوستش نازک ترباشه صداش بیشتره . این قانونه و مصداق طبیعی داره ... هرچی عمق رودخونه بیشترباشه صدای خروشانش کمتره و هرچی سطحی باشه صداش بیشتره ...

تنها طوفانها صدای مهیب دارند و طوفانها با سیل خروشان مردم شکل میگیرند مانند سونامی ها ! حتی کشتی های اقیانوس پیمارا درخودفرومیدهد و وقتی به ساحل میرسد جز تسلیم و شکست موانع نیست ... مواتع یک به یک میشکند .

بنابراین ان اپوزوسیونی میتواند به پیروزی به مفهوم واقعی برسد که سیل خروشان مردم را درپشت خود داشته باشد وگرنه حل شدن درروابط و نگاه به بالا و پراگماتیسم و قول و وعده هیچ چیزرا تغییر نمیدهد جز انکه همه اینها در ماهئیت خود سناریوی جلوگیری از سیل خروشان مردمی است . ظرف ۴۰ سال گذشته با سیاستهای جمهوری اسلامی اعراب و اسراییل بهم نزدیک و دوست شده اند ! چه کسی میتوانست چنین پروژه ای را عملی کند ؟ بازیهای استعماری ولاغیر . خاورمیانه بازارفروش سلاح برای جنگهای شیعه و سنی که امروز بنام جنگهای نیابتی معروف است ...

روسیه و انگلیس ایران را پیوسته ظرف این چهل سال بدست اخوندها  چاپیده است درحالیکه غرب خاورمیانه را به بازارفروش سلاح تبدیل نموده !

چه کسی میتوانست تا این حد منافع ابرقدرتهارا تضمین کند ؟ شاه ؟ حکومتهای ملی ؟ خیر بهیچوجه .

فقط حکومتهای ایده الوژیک قادربه انجام این وظیفه بود و لذا امام آمد ... امام ازماه امد ...



خاکزاد

ناشناس گفت...

امام امد

امام ازماه امد

امام ازلای قران امد

امام از پستوی خرافات خانه ما امد 

امام از ذهن بیمارچپ غیرمذهبی امد

امام از ذهن بیمار چپ مذهبی امد

امام خمینی ، پدربزرگوار و مجاهداعظم آمد

امام میخش را کوبید

امام گفت برق و اب و مسکن مجانی

امام گفت اقتصادمال خراست

امام گفت زبانهارا بایدبرید

امام گفت یک حزب ، فقط حزب الله

امام گفت پوست بی حجابها بایدکنده شود

امام رهبرسازش ناپذیرخلق قهرمان بود

امام یک " هیچی " بزرگ برای مردم اورد

امام جنگ راه انداخت

امام کشت و تیرباران کرد

امام سید اولادپیغمبربود و جدش موسی کاظم

امام اسلام داد معنویات داد جاسوسی نفوس مسلمین شد

امام سنگسارو کلیه فروشی اورد

امام تعزیرو حد آورد

امام خون آورد .

امام نبستی آورد

ناشناس گفت...

هرکس که بنحوی از انحاء در اظهارنظرهای خود مردم را درارتباط با جنبش مایوس میکنه ( خصوصا درخارج ازکشور) قطعا بجورایی دل درگرو رژیم داره وگرنه ادم حسابی اونم تو خارج تو این شرایط که داخل در قلیان است و تلفات میدهد نمیاد مردم را مایوس کنه .

نمیخوام اسم ببرم چون ممکنه کامنتم پخش نشه اما این نهایت ناجوانمردی است که عین روباه بنشینیم جلوی دوربین چهارتا نق آبکی - سیاسی بزنیم و بعد چهارتا دلیل "محکم" برای مایوس کردن مردم بیاوریم ! این واقعا خیانته .

ضمنا از مباحث روشنگرانه اقای یغمایی بسیارممنونم .

غریبه

ناشناس گفت...

خمینی یک دروغگوبود و به اعتمادمردم خیانت کرد وازانان نه درجهت خواست مردم بلکه درجهت مطامع ارتجاعی خودش سوء استفاده کرد . بنابراین مردم درتله یک حیله اخوندی گرفتارشدند و البته این حیله ازسوی غرب و شرق موردحمایت بود اما نه مردم آگاهی سیاسی داشتندونه پیشتازان انها .
امروز جوانان معمولی کوچه و خیابان که در میدان مبارزه قراردارند صدبار از پیشتازان مدعی ۵۷ جلوترند حداقلش اینه که از مذهب فاصله گرفته و درمیدان مبارزه سعار مذهبی سرنمیدهند واین یک تحول است .
به امیدپیروزی بر رژیم

ناشناس گفت...

خمینی یک شیطان و ماشین کشتار مردم بود .
خاکزاد

ناشناس گفت...

تضاد سنت و مدرنیته خصوصا از ۵۰ به بعد کاملا حس میشد مثلا یکسری اهل موسیقی و پارتی و نظایران بودند و دربین انها سیاسی هم زیادبود یکسری اهل هیئت و فاطمیه و تکیه و منبرو روضه و هیئتهای مذهبی بودن و دربین اینها هم مخالف شاه زیاد بود ... خلاصه هردو بخش خورده بورژوازی مدرن و سنتی تمایلات ضد حکومتی داشتند وقتی ماجرای خمینی علم شد همه رفتند زیر پرچم خمینی اما پس از سقوط شاه و غلبه خمینی طبعا خورده بورژوازی سنتی ازقدرت برخوردارشد و درراس  قدرت خورده بورژوازی سنتی ان قشر دگم هیئتی خرافاتی امام زمانی بیشواد جاهل فاسد قرارگرفت چون ایده آل روحانیت بود ... بعدا کمیته ها توسط لاتها و دزدها و بی مخ ها تشکیل شد و جرقه سرکوب باقیمانده بخش مدرن همراه با چپاول و غارت و دست درازی به اموال شروع شد ... این قشر بتدریج با حمایت حزب جمهوری اسلامی همه ارکان قدرت را یک به یک فتح و مصادره کردند و بعد از یکی دوسال که کاملا قدرت خودرا جاانداخته بودند سرکوب و حذف نیروی مقابل را به صورت قهرامیز جنایتکاراته شروع کردند وان شد که شد . بتدریج خورده بورژوازی مدرن ضعیف و تاحدودی حذف شد و خورده بورژوهزی سنتی در راس قدرت به سمت بورژوازی کمپرادور سنتی استحاله نمود و به اتکاء فتاوی روحانیت که در راس اموربودند یک به یک تمام نهادهای مدنی را بایکوت کردند حجاب اجباری بستن روزنامه ها ضرب و شتم و سرکوب آزادی بیان توقیف نشریات و سرکوب کلیه سازمانها بهمراه انقلاب فرهنگی و جایگزینی مشتی اراذل و اوباش با اساتیدو روشنفکران درهمه عرصه ها جامعه را بسرعت به سمت عقب میش برد ... جنگ و اعدام دههاهزار انسان بیگناه همراه با گسترش مساجدوتکایا و روضه خوانی نمازجماعت دردانشگاه ماجرای "لانه جاسوسی" و حذف لیبرالها و نظائران نظام جدیدرا به سمت حاکمیت روحانیت و عناصر مذهبی پیش برد ... ازابتدا پنهانکاری و قتل و کشتار و سرکوب توسط فتاوی روحانیت همراه با اختلاس و غارت و توسعه فقر عمومی هدف گیری اصلی اخوندها بود . انها ۴۰ سال باتبلیغات مذهبی ازمدارس و دانشگاه تا ادارات سعی در مذهبی کردن کل جانعه نمودند و متیجه ان امروز جز فقرو تنگدستی و خفقان و سرکوب برای مردم بهمراه نداشته است .

درهیچ کجای دنیا کارگرمعترض به حقوق معوقه اش را به دستورحاکم شرع شلاق نمیزنند اما درحکومت اسلامی این امررایجی شده است ...

هنوز هم جنگ سنت و مدرنیته ادامه دارد و طبعا مدرنیته برسنت پیروزخواهدشد همچنانکه بالنده برمیرنده پیروز میشود اما خونبار .

به امیدپیروزی

خاکزاد