دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

افتاب خواهد دمید

افتاب خواهد دمید

مردم. ایران و طبیعت ایران در خطرند

. فراموش نکنیم کورش نماد آغاز تاریخ واقعی ایران در مقابل تاریخ جعلی آخوند و مذهب ساخته است. کورش نماد هویت واقعی ایرانی در دور دست تاریخ است. گرامی اش داریم.بیاد داشته باشیم و هرگز فراموش نکنیم :در شرایط بسیار خطیر کنونی در گام نخست و در حکومت ملایان و مذهب مجموع جامعه انسانی ایران،تمامیت ارضی ایران،و طبیعت ایران در سراسر ایران در تهاجم و نکبت حکومت آخوندها در خطر است. اختلافات را به کناری بگذاریم، نیروهایمان را در نخستین گام در راستای نجات این سه مجموعه هم جهت کنیم و به خطر اصلی بیندیشیم .

این است جهان ما در این لحظه

این است جهان ما در این لحظه
روی تابلو کلیک کنید

کرونا وزمین ما

کرونا وزمین ما
روی تصویر کلیک منید

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی
تاریخ دوران باستانی ایران

۱۴۰۰ اسفند ۱۴, شنبه

درود بر شیرزنان ایران و گرامی باد هشت مارس


۱۶ نظر:

ناشناس گفت...

درباره معنی کاریکاتور توضیح بدید لطفا .
حسین

دریچه زرد گفت...

مادر بزرگ دارد پرچم اینده ایران را میبافد با نقش شیر و خورشید و ملا دلخورست

ناشناس گفت...

دلخوری مال یه دقیقشه ! فول تایم دق مرگه ...

ناشناس گفت...

تحلیل اجمالی ماجرای نمایش امدنیوز !

این پدیده هدایت شده به خارج امده و هدف اصلیش تمسخر اپوزوسیونهای مطرح و جدی است اینها اطاق فکردارن و دربین اپوزوسیونهای مطرح و جدی هم برای حمله و نفی الویت بندی دارن الویت بندی انها با توجه به میزان اقبال اپوزوسیون درداخل و شرایط جهانی انها صورت میگیره و الویت یک اطلاعات رژیم برای زدن اپوزوسیون فعلا رضاپهلوی است چون هم درداخل نسبت به سایرین بالنسبه مقبوایت داره و هم در عرصه دیپلماسی از روابط و اهرمهای لازم و اعتبار برخورداره و اگر توجه کرده باشید چندجریان یوهوبی برعلیه خانواده پهلوی شدیدا موضع گرفتند و بخشی از فعالیت و صحبتهایشان را به بهانه های مختلف روی نفی این خانواده گذاشتند .

امدنیوز ، فخرآور ، امیدنادان و نظائر ان

مناسفانه برخی چهره های سیاسی که ازبردن نام انها پرهیز میکنم نیز در لجنپراکنی و شرکت دراین هجمه فعال شدند !

رژیمیها از یکسو و غیررژیمی ها ازسوی دیگر و جالبه بدانید که کلیه سایتهای مجاهدین نیز در مقابله با خانواده پهلوی گوی سبقت از رژیم هم ربودند !  تئوری شاه و شیخ بعنوان یک آبنبات ازسوی اطلاعات دردهان اپوزوسیونهای قلابی و غیرقلابی گذاشته شد و انها هم بنا به ویژگیهای خود ان را میک میزدند غافل از اینکه وقتی شیخ درقدرته فقط بخش شاه این آبنبات مکیده میشه ! و النهایه این شعار خدمت به شیخ خواهدبود .

من سلطنت طلب نیستم و هرگز بدنبال حکومت قبل نیستم و حرفم چیز دیگری است .

هجمه ای که امروز تلویزیونهای ماهواره ای و اینترنتی برعلیه رضاپهلوی راه انداخته اند نشان میدهد که غالب ان رژیم ساخته است ویا میتواند بهردلیلی مواضع انها را بصورت مرحله ای تعیین کند ... نفوذ اطلاعات رژیم تا عمق جاهایی رفته که واقعا تعجب انگیز است . شاید فکرکنید رژیم نمیتواند در محاهدین تاثیرگذارد اما اگر به تعداد بریده مزدورهایی که دراختیار رژیم هستند و زمانی از بریده چاپلوسان بنام این سازمان بوده اند نگاه کنید عمق نفوذ و تاثیرگذاری هارا شاید کمی درک کنید ! 

به نظرمن شاخص رژیمی بودن مواضع نیروها ضد رضاپهلوی بودن انهاست ..... اینکه قبول کنتد یا نکنند اهمیتی ندارد ...

واقعیت انچیزی است که وجوددارد ونه ان چیزی که دوست داریم وجود نداشته باشد !!!

هنوز هیچ اپوزوسیونی به قدرت نرسیده تا بتوانیم درعمل انرا قضاوت کنیم و فعلا ملاک شعارهایشان است و عملکردشان به نطرمن رضاپهلوی فعلا شعارهایش و عملکردش از بقیه مترقی تر و پخته تراست ضمن انکه هیچگونه سابقه همکاری با رژیم نداشته و بلحاظ ایده الوژیک درپایه ها با رژیم همسویی ندارد بنابراین طبیعی است که ایشون را به بقیه ترحیح بدهم فعلا .

ضمنا نفسم ازجای گرم بیرون نمیاد و میدونم دارم چی میگم ... فکر میکنم با او بهترمیتونم به اهدافم در اینده نطام ازاد و عادل و دموکراتیک برسم و درهمان واحد معتقدم که ایشون باید بی پرواتر و شجاعانه تر خودرا به دریا بزند تا نتیجه بگیرد و ازطرفی معتقدم باید اطرافش را کنترل کند خصوصا اینکه الویت یک رژیم تخریب و نابودی ایشان است .



خاکزاد



ناشناس گفت...

زن در سازمان مجاهدین و شورای رهبری زنان یک ادعای فرمالیستی و تهی از پرنسیپ های شناخته شده زن آزاده است . دراین سازمان زنها مطیع رهبری هستند و اطاعت با مقوله آزادی و آزادگی تضادی آشتی ناپذیردارد اما آزادی در این تشکیلات دربسته جدااز خلق لقلقه زبانی است که به ان خو گرفته و مفهوم گسترده آزادی را با قالب تنگ ضوابط تشکیلاتی و ایده الوژیک اموخته اند . آزادی به مفهوم آزادی در سازمان وجودندارد کمااینکه اولا کسی نمیتواند منتقد رهبری شود چون اختیار و ازادی بصورت قالب ایده الوژیک تنگی و گشادی اش در اختیار تعاریفی است که رهبری ارائه میکند و تعاریف رهبری نیز مجموعه ای از ادبیات کهنه دهه های پیشین است که بندنافش به اسلام وصل است .

شما میتوانید وجود یک ملکه را در شورای رهبری زنان مشاهده کنید که نه تنها حرف اول و آخررا" بفرموده" میزند بلکه لباس و روابط و رفتار او با بقیه فرق دارد !

او "بفرموده " هرچه بگوید شورای مرکزی زنان بابد و باید با کف و هورا و تکان دادن پرچم و چسباندن عکس بر کله و سینه ان را تائید کنند و اجازه ابراز احساسات جز انچه "حکم" شده را ندارد !  اگر اسم این آزادی است پس سگ برینه به این آزادی ( دورازجان سگ) ! پس چه فرقی بین زنان بسیجی که چشم بسته از فتاوی و احکام خامنه ای پیروی میکنند با زنان مجاهد وجوددارد ؟؟؟ زنی که اجازه برداشتن روسری و اختیار پوشش خودرا در سازمان ندارد چطور میتواند دم از آزادی و برابری زن و مرد بزند ؟

این همه درایران زن آزاده و مبارز در میدان و زندان داریم اما کجا یکی از انان شکل و شمایل زنان مجاهد خلق را دارد ؟ ( چه بلحاظ تفکر و چه پوشش) ...

تحولی دیگر باید وگرنه فرمالیسم مجاهدین  در مقابل مبارزه واقعی زنان درایران به گندیدگی خواهد رفت .

۳۷ سال مطیع تشکیلات مذهبی با هزارجور تناقض و پنهانکاری رهبران بی جنم بودن نتیجه ای بهترازاین ببار نمیاورد . پرنده آزاد معنی پرواز را میفهمد و نه پرنده ای در قفس انهم ۳۷ سال ! شوخی نیست ! انسان شرطی میشود و هر جعلی را واقعی تلقی میکند حتی تعریف آزادی و آزادگی را .

خاکزاد

ناشناس گفت...

آوازه زنان قهرمان و مبارز ایران امثال نسرین ستوده ها به جهانیان رسیده است واین بسیار مغتنم است . ما همگی به زنان قهرمان حقوق زنان درایران که در میدان و زندانند افتخارمیکنیم و درود میفرستیم .
راهشان پردوام باد .
پیروزی حتمی است .
شماره ۱۷

ناشناس گفت...

آوازه مبارزه زنان آزاده و خستگی ناپذیر ایران نه تنها  ناقوس مرگ ایده الوژی اخوند و نظامش را بصدا درآورده  بلکه حتی به  تمام محافل جهانی نیز رسیده است .

امروز مبارزه زنان آزادیخواه ایران با حجاب اجباری و ظلم حاکم به قیمت ضرب و شتم و شکنجه و زندان از نفس نیافتاده است . اگرچه اپوزوسیونهای حسود و بخیل از انعکاس شاخص های ان  مانند اخوندها شدیدا  در وحشتند اما نام پرافتخارآنان در محافل رسمی درجه یک جهان طنین انداز شده است و روزبروز جهانی تر میشوند .

از دختران خیابان انقلاب تا برداشتن روسری تا مبارزه با حکومت ظلم و فساد ....

امیدوارم بتوانیم انعکاس صدهیشان باشیم .

شماره ۱۷

ناشناس گفت...

صدها دختر و زن مبارز در کف خیابان دستگیر و به شکنجه و زندان محکوم شده اند حتی یکی از انان اظهارپشیمانی نکرده چون اهل ایده الوژی و کیش شخصیت نیستن .
ولی بنده به ضرس قاطع میگم که اگر ۱۰ تا زن مجاهد را دستگیر کنند مطمئنم ۸ تاشون اظهار پشیمانی میکنن چون ایده الوژیک باراومدن و اهل کف زدن هستن و شعارتوخالی دادن در خارج !
از رهبرشون بگیر بیا تا پایینشون .

ناشناس گفت...

در سایت ایران افشاگر یک مقاله بلندبالایی برعلیه مصداقی نوشته شده مملو از اتهام اما در قسمتی امده است که اگر مصداقی مبارز بوده چرا اینقدر از زندانش منم منم میزنه پس مبارز نبوده !!!

البته من کاری ندارم که مصداقی مبارز بوده یا نبوده چون ایشون دغدغه من نیست اما میخوام به اون نویسنده مقاله بگم والا در تاریخ سیاسی ۱۰۰ ساله ایران تا حالا" منم منم زن " رو دست مسعود رجوی من ندیدم . جدی میگم ندیدم .

و اصولا رودست بریده چاپلوسان سازمان منم منم زن ندیدم . شما به بیوگرافی که به جعل و دروغ برای مریم اختراع کرده اند توجه کنید اوضاع میاد دستتون !

شماره ۱۷

ناشناس گفت...

مصاحبه خلجی با رضا پهلوی چه ربطی داره که به رضا پهلوی پوئن منفی بدهیم ؟

بختیارهم با خمینی خواهان مذاکره بود ایا بختیار مانند خمینی بود ؟

این قیاسات چه قیاساتیه اخه ؟

بنده سلطنت طلب نیستم و معتقدم رضا پهلوی پتانسیل رهبری نداره چون انگیزه ای نداره .... تا حدودی مردم قبولش دارن اما او دنبال پرداخت قیمت نیست چون قضایا را از بالا نگاه میکنه که شاید در بالا یک توافقی بشود و ایشونو بیارن ولاغیر الویت برای ایشون ارتباط با مرحوم مکین و جان بولتن هست تا مردم ایران .

البته اگرهم روزی روزگاری به اتکاء همین ارتباطات به داخل بیاد اینو میدونم  که با مقاومت مردمی مواجه نمیشه و اینوهم خوب خوب میدونم که ایشون کمتراز روسای جمهور اروپایی نیست و اتفاقا بیشترهم هست و میتونه دموکراسی رو تضمین کنه اما حیف که نه پتانسیل رهبری داره ونه جرات و اگر همینطوری ادامه بدهد بزودی هواداران خودرا درداخل ازدست خواهد داد .

البته امروز درایران نسل جوان حرف اول را  میزنه و امثال نسرین ستوده ها و صدها مانند نسرین ستوده ها در قلب نسل عاصی کف خیابان  شعله ور هستند .

کسی در قلب جوانان رسوخ میکنه که در میدان و زندان درکنار انان در حال مبارزه باشه وگرنه درخارج شعاردادن عین سگی است که از پشت نرده پارس میکنه و طبعا بی اثر . صدا داره اما اثرنداره .( البته دورازجان سگ)

خاکزاد

ناشناس گفت...

رژیم بهتراز هرکس میدونه الترناتیوش کیه و ماجرای روح اله زم و هدایت قضیه توسط اطلاعات ته ته ته قضیه خراب کردن رضاپهلوی است ولاغیر . اما متاسفم که
رضا پهلوی پتانسیل رهبری نداره یعنی براحتی میتونن روش تاثیرگذاری کنن . ایشون فرصت تاریخی را ازدست خواهدداد چون تشکیلات منسجم و افراد مطمئن نداره .
فعلا تو ایران افراد مبارز مطرح نسرین ستوده و امثال ایشان هستند و با دست خالی تا ته مبارزه پیش رفتند . درود برایشان و مردم ایران باد .

ناشناس گفت...

تفرق اپوزوسیون بزرگترین لطمه به جنبش داخلی است و طبعا وزارت اطلاعات پشت این تفرقه است اما شکی نیست که مجاهدین هم به دلیل خصلت رهبری طلبانه و گنده گویی و خودمحوربینی و بخاطر بخل و حسادتی که از افراد شاخص مبارزات داخل کشوردارند غیرمستقیم در ایجاد تفرقه کمک کار رژیم هستند . چه بخواهند وچه نخواهند کمک کار رژیم شده اند وگرنه تاکنون یکبار هم از نماد مقاومت ملی ایران یعنی نسرین ستوده و صدها مانند ستوده ها چیزی مینوشتند اما از نام زنان مبارز داخل کشور مانند رژیم وحشت دارند . میدونم دارم چی میگم چون این فرصت طلبان بریده چاپلوس گنده گو را خوب خوب میشناسم چون معتقدند دیگی که برایشان نجوشد سرسگ توش بجوشد ! اره جانم .

ناشناس گفت...

همه رسانه های مطرح جهان از نسرین ستوده بخاطر مبارزه در دفاع از حقوق زنان ایران ستایش و با حکم زندان ۳۴ سال وی انزجار خودرا اعلام نموده اند اما دریغ از سایتهای مجاهدین ! از زلزله و سقوط هواپیما نوشته اند اما دریغ از انعکاس یک خبر از نماد ملی مبارزه آزادیخواهانه زنان ایران یعنی نسرین ستوده و صدها زن زندانی دیگر .

من فکرمیکنم مجاهدین در حقدوکینه به نسرین ستوده کمتراز جمهوری اسلامی و اخوندها نباشند و روی این ادعا به شرفم قسم میخورم .

ردپای اخوندها و مجاهدین درباره دشمنی نسبت به زنان مبارز سرشناس در میدان و زندان یکی است .

واقعا به این رسیده ام که اخوندها ارتجاع غالب و محاهدین ارتجاع مغلوبند و دشمن وحدت ضد رژیم . رنگ و لعاب مواضعشون برغم همه شعارهای معمولشان  که اینومیگه .

ناشناس گفت...

اوضاع بس پیچیده و بغرنج است ... چرا ؟

از همان روزی که فرصت طلبی و منم منم بازی در اپوزسیونهای اورجینال و کپی باب شد ... ازهمان روزی که هرگروهی برای حقانیت خودش به لیست تلفات و اعدام شدگانش استناد میکرد ... اپوزوسیون مرده بود گرچه فرصت طلب زنده بود . انان که میتوانستند تغییردهند صف به صف بازو به بازو در اوج فقر امکانات تشکیلاتی یکی پس ازدیگری لورفتن و به حبس و اعدام گسیل شدند و انهایی که اهل تغییرنبودند و اهل تعبیر و تبیین انچه گذشت بودند فله ای سوار امکانات تشکیلات شدند و به ماوای امن گریختند و بعد هی گریختگان زیادشدند و این آسیاب  گشت و گشت ....

اجازه بدهید اندکی مکث کنم و حقیقی را برملا نمایم .

حمله شروع شد بهانه کافی بود و قتل وعام مجوز داشت وچه مجوزی بالاتراز فتوای امام امت اسلام که درجنگ با "کفارپهلوی" پیروزشده بود و گردن زده بود و غنیمت گرفته بود .....

گروهها صبوعانه قتل و عام شدند ... نامشان مهم نبود زیرا قتلشان دردستورکارقرارداشت . بترتیب قدمت و ریش سفیدی توده ای و فدایی و مجاهد و پیکاری و دیگران راشامل شد . با توده ای و فدایی همان شد که با مجاهدو پیکاری و گروه های دیگر ... تروخشک را باهم سوزاندند . هرگروهی که نام حزب جمهوری اسلامی برخودنداشت سوزانده شد واین درتاریخ بشر هرگز نمونه نداشت از دختربچه ۱۲ ساله تا زن حامله تا جوان و پیر .... رحم نکردند ... بی مروتان عالم حاکم شده بودند .

درخارج باهم نساختند و اولین خیانت زیرپاگذاشتن میثاق بود که با توجیهات آبکی قدرت طلبی نهفته در طرفهای میثاق را برملا میکرد که بیشتر به عهده عراق طلب ها بود و امروز بازهم تفرقه واشتباه ... بطوریکه قورباغه ها مانند زم و فخراور و امیدنادان و نظایران به جنبش درس دستگاه ابوعطا میدهند و حامیان رژیم نیز در شکل انواع تلویزیونهای ماهواره ای و اینترنتی با مجریان تناقض گوی مشکوک جولان میدهند و مردم تنهای تنها با قهرمانان خوددرداخل که یا درمیدانند و یا درزندان ... اما درخارج مزدوران انان را انگ میزنندو کمرنگ میکنند ...

میترسم ازان روز که به تلافی اینهمه خیانت سالها خون ریخته شود .

ناشناس گفت...

مجاهدین خودشان رافیلم کرده اند یا مارا ؟

جماعت رجوی در مقاله های تبلیغاتی خود طوری مطلب مینویسند که مخاطب بیچاره فکرمیکند انها سلاح بردوش و بقیه اپوزوسیون عاطل و باطل و بی سلاح !

انگارنه انگار که ۱۵ ساله که صدام سقوط کرده و کلیه سلاحهای اهدایی صدام را امریکا گرفته و دسته خرم به اینها نداده ! و اینها ۱۵ ساله که جزیک مداد جیزدیگری دراختیار ندارند ! بنده خوشحال نیستم که انها جز مداد چیزدیگری ندارند بلکه ناراحتم که چرا رهبران بزدل این سازمان بدون شلیک یک تیر درمقابل امریکایی ها زبونانه تسلیم شدند ! انگارنه انگار که قول داده بودن عراق را به باتلاق امریکایی ها تبدیل کنند ! مناسفانه این جماعت به پیروی و عادت رهبری خودشیفته بزدل درحرف و شعار وسط میدانند اما درعمل درغیبت کبری و تو سوراخ !

من واقعا گیج شدم ... ایا امام حسین هم درعاشورا یاران خودرا ول کرد رفت پنهان شد یا در پیشاپیش انان میجنگید ؟ لطفا اگرکسی حقیقتومیدونه منو روشن کنه !

من درطول این خصوصا ۳۰ سال گذشته تنها چیزی که کیفا درعمل دیدم این بوده که "بریده چاپلوسهایی" که در کف و سوت زدن برای رهبرعقیدتی سرازپا نمیشناختند امروز خیلی ازانها به " بریده مزدوران" رژیم تبدیل شدن و این از برکات نشستهای برادر بوده است . اخه یکی به من بگه وقتی فردیت و همسر کسی رو ازش میگیری و تو صورتش تف میکنی چطوری میتونی تو رویش نگاه کنی ؟ چه برسه که ازش بخوای خودشو برات هلاک هم بکنه ! اخه خودشیفتگی مگه حدو مرزی نداره ؟ مگه کهکشانه که حدومرزنداشته باشه ؟ نکنه منظوراز کهکشان اشاره به بی حدومرزبودن خودشیفتگی است ؟

خوب معلومه که در یک چنین سرندی مبارزین واقعی میان بیرون و برای مبارزه با رژیم جبهه دیگری را بدون تشکیلات میگشایند و اتفاقا درد رهبرعقیدتی و بریده چاپلوسان وی هم همین است . ( بریده چاپلوسانی که عنقریب به ورطه بریده مزدوری سقوط میکنند ) این سازمان خروجیش بهترازاین نمیشه . سازمان مجاهدین درواقع پیمانکار وزارت اطلاعاته که سالی چندتا بریده مزدور تحویل میده ! واین دردآوراست . زرق و برق فراوون مبارز هیچی ! افتابه لگن هفت دست !

ناشناس گفت...

درایران افراد مبارز ذیصلاح برای پیام دادن به اندازه کافی در میدان و زندان داریم ...
اقا چقدربدیم تا این حاج خانم ( مریم رجوی) انقدر زرپ و زرپ از پاریس برای ما پیام نده ؟
اون مبارز کوجیک کوجیکه تو ایران به صدتا گتده تراز مریم پیام میده !
اخه این پیامها یعنی چی ؟ اگه میخواد بگه ماهم هستیم اینکه کاری نداره بلندشه بیاد تو ایران وسط میدون مانند هزاران زن قهرمان مبارزه کنه ! حتی اگه تو همون پاریس هم بره روی سکو روسریشو سرچوب کنه ما قبولش داریم وبه شجاعتش احترام میزاریم اما وقتی جربزه و عرضه اینکارم نداره اخه حرف حسابش چیه ؟
چقدرباید بدیم که پیام نده ؟