دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

افتاب خواهد دمید

افتاب خواهد دمید

مردم. ایران و طبیعت ایران در خطرند

. فراموش نکنیم کورش نماد آغاز تاریخ واقعی ایران در مقابل تاریخ جعلی آخوند و مذهب ساخته است. کورش نماد هویت واقعی ایرانی در دور دست تاریخ است. گرامی اش داریم.بیاد داشته باشیم و هرگز فراموش نکنیم :در شرایط بسیار خطیر کنونی در گام نخست و در حکومت ملایان و مذهب مجموع جامعه انسانی ایران،تمامیت ارضی ایران،و طبیعت ایران در سراسر ایران در تهاجم و نکبت حکومت آخوندها در خطر است. اختلافات را به کناری بگذاریم، نیروهایمان را در نخستین گام در راستای نجات این سه مجموعه هم جهت کنیم و به خطر اصلی بیندیشیم .

این است جهان ما در این لحظه

این است جهان ما در این لحظه
روی تابلو کلیک کنید

کرونا وزمین ما

کرونا وزمین ما
روی تصویر کلیک منید

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی
تاریخ دوران باستانی ایران

۱۳۹۹ اسفند ۱۲, سه‌شنبه

مدیحه ای برای رهبر اسماعیل وفا یغمائی

 

مدیحه ای برای رهبر
اسماعیل وفا یغمائی
....و سالها سرودمت
بر صفحات جوانیم
به سادگی و خطا
و امشب دوباره میسرایمت
هنگام که طلوع کرده ای
طلوع میکنی
از اعماق تاریکیهایت
و تنهائی بی پایانت،
چه تنهائی
و چه تاریک!
***
کوه نیستی
و نمی توانمت بگویمت که مردابی
مرداب را نیز زیبائی هائی یست
که ترا نیست
***
به خشم خود را بر من می آزمائی
به خشم خود را بر من می آزمائی
و بلاهتی کور
و من ناتوانی ترا میشناسم
بیشتر و بیشتر و بیشتر،
من که جز پاره سنگی کوچک نیستم
اما همخون با تمام کوهها و کوهساران
به خشم خود را بر من می ازمائی
و باور نمی کنی
که تو بر من خرد میشوی
چون تکه سفالی پوسیده
و من ترا میشناسم
در روشنای کامل
من کوچکم
اما یقین دارم
که یک معیارم
برای آزمودن تو
***
زنجیری بر پای نداری
که خود سراسر زنجیری
و من با هزار زنجیر تهمت
آزادم
چون هوائی بی نام که میگذرد
اما هواست
و چون سنگی کوچک
که سنگی کوچک است
اماخویشاوند با تمام کوهها و کوهساران جهان
و نیرومند تر از تمام کوههای تاریک سفال
***
عظیمی
بسیار عظیم
با سکه هایت و سودا زدگانت
امادر تاریکی و تاریکیهای
کوچک و کوچکتر میشوی
شده ای
چون روز بیشتر و بیشتر
بر آید
چیزی از تو بر جای نخواهد ماند
چون روز که بر می آید
برآمده است ...

دوم مارس 2021

هیچ نظری موجود نیست: