دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

افتاب خواهد دمید

افتاب خواهد دمید

مردم. ایران و طبیعت ایران در خطرند

. فراموش نکنیم کورش نماد آغاز تاریخ واقعی ایران در مقابل تاریخ جعلی آخوند و مذهب ساخته است. کورش نماد هویت واقعی ایرانی در دور دست تاریخ است. گرامی اش داریم.بیاد داشته باشیم و هرگز فراموش نکنیم :در شرایط بسیار خطیر کنونی در گام نخست و در حکومت ملایان و مذهب مجموع جامعه انسانی ایران،تمامیت ارضی ایران،و طبیعت ایران در سراسر ایران در تهاجم و نکبت حکومت آخوندها در خطر است. اختلافات را به کناری بگذاریم، نیروهایمان را در نخستین گام در راستای نجات این سه مجموعه هم جهت کنیم و به خطر اصلی بیندیشیم .

این است جهان ما در این لحظه

این است جهان ما در این لحظه
روی تابلو کلیک کنید

کرونا وزمین ما

کرونا وزمین ما
روی تصویر کلیک منید

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی
تاریخ دوران باستانی ایران

۱۴۰۰ دی ۱۰, جمعه

زیارتنامه عاشقان مناجات و زیارتنامه و زمزمه دوگانه عاشقان یگانه در گوش یکدیگر اسماعیل وفا یغمائی

 

زیارتنامه عاشقان

مناجات و زیارتنامه و زمزمه دوگانه عاشقان یگانه در گوش یکدیگر

اسماعیل وفا یغمائی

یک عمر برای مقدسین و مقدسات دعا و زیارتنامه خواندیم و مهر خود را نثار کردیم بی هیچ سودی جز در تخیلات واهی.درسال نو میلادی بر آن شدم بجای مقدسین و مقدسات مناجات و زیارتنامه ای برای عاشقان بسرایم بر روال و تکنیک تکرار در زیارتنامه ها اما این بار دو طرفه یعنی عاشق برای معشوق و معشوق برای عاشق در هنگام زیارت!زمزمه سر دهند برای خویشتن زنده و نه برای مقدسین و مقدسات بیحاصل مرده  

مصرع یکم هر بیت را مرد عاشق و مصرع دوم را زن عاشق زمزمه میکند و چشم فرو میبندند و به زمزمه لب میگشایند تا گرمای عشق فرا رسد.از نظر تکنیک الهام ساختمان شعر را از یکی ازشعری گرفته ام که از عهد نو جوانی در خاطرم مانده است و در شکلی مشابه در شعرهای مولانا نیز ثبت شده است در این رباعی با تکرار

کلمات مشابه در هر مصرع شعر جان گرفته است.

کی باشد و کی باشد و کی باشد و کی
می باشد و می باشد و می باشد و می
من باشم و من باشم و من باشم و من
وی باشد و می باشد و وی باشد و وی

در طول سالهای گذشته و حال بسیار از انقلاب و رزم سروده ام و خواهم سرود ،در هنگامه نبرد یک ملت باید از صاعقه و توفان و غرش رعد ولرزه سرای و کاخ جانیان  سرود ولی مهر ورزی و عشق هرگز فراموش مبادکه به قول حافظ: طفیل هستی عشقند آدمی و پری.

سال دو هزار و بیست و دو میلادی خجسته و روزگارتان با گرمای عشق همراه باد و نیز هنگام زیارتنامه خواندن!،بنده را از دعای خیر فراموش نکنید!.کامکار باشید. اسماعیل وفا یغمائی.31 دسامبر 2022میلادی


زیارتنامه عاشقان
زیبای من زیبای من زیبای من زیبای من
یکتای من یکتای من یکتای من یکتای من

مجنون تو مجنون تو مجنون تو مجنون تو
شیدای من شیدای من شیدای من شیدای من

جام منی جام منی جام منی جام منی
مینای من مینای من مینای من مینای من

در این جهان دراین جهان دراین جهان دراین جهان
تنهای من تنهای من تنهای من تنهای من

همتای من همتای من همتای من همتای من
همتای بی همتای من همتای بی همتای من

تنها توئی تنها توئی تنها توئی تنها توئی
سودای من سودای من سودای من سودای من

امروز من امروز من امروز من امروز من
فردای من فردای من فردای من فردای من

در ژرف دل در ژرف دل در ژرف دل در ژرف دل
نجوای من نجوای من نجوای من نجوای من

در خوابها در خوابها در خوابها در خوابها
رویای من رویای من رویای من رویای من

گمگشته ام گمگشته ام گمگشته ام گمگشته ام
پیدای من پیدای من پیدای من پیدای من

می جویمت میجویمت میجویمت می جویمت
جویای من جویای من جویای من جویای من

دینم توئی دینم توئی دینم توئی دینم توئی
دنیای من دنیای من دنیای من دنیای من

بانوی من بانوی من بانوی من بانوی من
آقای من آقای من آقای من آقای من

می پویمت می پویمت می پویمت می پویمت
پویای من پویای من پویای من پویای من

می خوانمت با هر نفس با هر نفس میخوانمت
آوای من آوای من آوای من آوای من

یک واژه ام من، نیز تو،یک واژه ای تو، نیز من
شد عشق من معنای تو، شد عشق تو معنای من

بگذار تا این واژه را،یگذار تا این واژه را
معنی دهد لبهای تو، با بوسه بر لبهای من

۳ نظر:

مسعودعالمزاده (ارسلان) پاريس گفت...

۱۰ دی ۲۵۸۰ ايرانى ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ مسعودعالمزاده (ارسلان) پاريس

دعای..اذن دخول..

سال نو به همه و به استادیغمایی گرامی باد.

سال نو،میلادی یاغیر میلادی اش به کنار،جشنی است جهانی که ریشه اش ایرانی است و میترایی.تازه برای کشورهایی که ریشه های مسیحی دارندهم این جشن شده لاییک.به کشور فرانسه میگن ..دختر بزرگ کلیسا..نخست ازاین رو که واژه فرانسه درزبان فرانسوی(La France)واژه ای است مونث.دیگر اینکه تاسده پانزده مقر پاپ در شهر آوی نیون فرانسه بود.بنابر آمارگیری امسال بیش از ۵۱% فرانسوی ها خودرا آتییست اعلام کرده اند.کلیسادیگه مردم روانگولک نمی کنه،جشنی است بنام نوئل وسال نو بایاد پیامبری که پیامش ..مهر..بود،چون میتراکه..کاجی در دست از مادری باکره زاده شد.با نمادی چون بابانوئل وکاجش :..پیر..میترایی بارنگ سرخ نمادمیترا.و سه مغ پارسی که از شرق بسیاربسیاردور به سوی فلسطین آمدند.این اسطوره سه مغ که بدنبال ستاره به..غرب..رفتند هنوزدر گیلان ومازندران هست.
ما هم این روز ضدعزاکه جشن ماهم هست رابا نوددرصدبشریت به شادمانی می پردازیم.

در پیوند با این شعر زیباوهدیه سال نو.سوژه باز هم بکرودست اوله.من اگرچه بِچِه ی ناف تهرونم،امابیشترایل وتبارم مِشِدی است.اینایی که به زیارت قبر خالی آقارضا میرن،پیش از داخل شدن..دعای اذن دخول..میخونن.

نام اسلام با برده داری،تجاوزدسته جمعی،خون،قتل،چپاول،دزدی،جهل وخرافات یکی شده.درست مثل کلاف کانواهای سردرگمی که مادرمون میدادتا ما باصبروحوصله بازش کنیم.ماباید باصبروحوصله یکی یکی کلاف این خرافات رو باز کنیم وپس بفرستیم خدمت دزدان مدینه.یکی اش همین صیغه ۹۹ ساله،مهریه،شیربها،زیرلفظی،وکیلم بنده واز این دست مزخرفاته.تابرگردیم به..من راضی و تو راضی،گور پدر قاضی.

درجاهایی که مدنیت جای خرافات رو گرفته،مردبدون اجازه حق دست زدن به همسرش رو نداره وگرنه به جرم تجاوزسه تاهفت سال میره آب خنک بخوره.اذن واجازه لازمه.اونجاسوراخی نیست که تو خریدی تا خودتو توش خالی کنی.به بیان قرآن کشتزار نیست که از هرطرف خواستی بیایی تو.شمابرای شخم زدن وبذرپاشیدن از زمین اجازه می گیرین ؟ به زمین چه مربوط که کجاش رو قراره شخم بزنی !
اینجوری نیست که قابلمه رواجاق همیشه آماده باشه تاهروقت حاج آقاخواست نوش جان کنه.
بباور من این خط باباکرم که توعروسی هامیخونند..آب در روضه رضوان نکنداهل نعیم..به این اشاره داره.که بگه حیوون علی، ۴ ساعت دریک ماه میشه دوروز در سال.کف نفس کنی بهتره تا بایار زندگی ات این رفتار روبکنی.اگر نوارماشین تحریرقرمزه،برش نگردون.کف نفس کن.نمیتونی ؟ نامه ات روبادست بنویس !
میگرن بیماری است زنانه(یک زن از هفت).رابطه جنسی دراین زمان لذت بخش نیست،زجر آوره.اگر طرف سردردداشت،بندنکن ولو سنت اون سرکرده ی دزدان مدینه میگه..اگر مردروی شتر هم میل اش کشید،زن بایدحاضر به..خدمت..باشه وگرنه جاش تو جهنمه.

دوره ی کرسی شعر توحیدی تموم شد.توحید رو ببند به گاری.

اگه به اصول داروین،اصلی رو بشه اضافه کرد چرت و پرت..هدفداری خلقت..نیست. خلقتی در کار نیست که هدفدار باشه.اون اصل اینه که در بین حیوانات هم مرسومه : انتخاب آزاد جفت ودراینجاانتخاب بیشتر با ماده است که توانمندی نرها را برای ساخت آشیانه وغذارسانی به ماده وجوجه هابه آزمون میگذاره.سپس پیش از جفت گیری..مناسک رقص ازدواج..(parade nuptiale/courtship ritual)است.نر درجا نمی پره رو ماده.در جوامع انسانی رقص نوعی مناسک انتخابه.کسی که بیمارجنسی باشه نمیتونه پنج دقیقه خودشو نگه داره.چون برای آخوند ابله الدنگ انتخابی در کار نیست وزن شیئی است خریدنی،رقص هم میشه فساد ونه معیار انتخاب وارتقاءانسانی.

آن جاهایی که زن ها را می خرند یا به زور به ازدواج وا میدارند،نسل های بعدی هوش لازمه رو ندارند.اماوقتی دو نفرباکشش طبیعی به سمت یکدیگر میروند،سوای انگیزه جنسی،توازنی بین هوش ودرکشان هست.این به نسل بعدمنتقل میشه.خودهمین انتخاب آزادهمسردرجوامعی که رشد کرده اندعاملی است برای فرگشت(evolution)بهتریا..فراگشت..برای جامعه آخوندزده میشه موجب پسروی یا ..فروگشت..
مردهاوبویژه پسربچه هاباید یادبگیرند که زن رونمی خرند،بهش تجاوز نمی کنند.گور پدراین امامهاوامامزاده های مفت خورالدنگ.از این پس باید دعای..اذن دخول..را نه رو به این گورهای گندیده،که رو به یار زندگی باید خواند : دعای..اذن دخول..

محمود کیا گفت...

درود بر شما واقعا از خواندن این شعر لذت بردم آفرین به این ذوق سال نو برای شما مبارک باشد و برای ما بسرائید واقعا شعرهاتان خیلی شور و حال دارد

ناشناس گفت...

ali ali ali kif kardam

zohreh