دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

افتاب خواهد دمید

افتاب خواهد دمید

مردم. ایران و طبیعت ایران در خطرند

. فراموش نکنیم کورش نماد آغاز تاریخ واقعی ایران در مقابل تاریخ جعلی آخوند و مذهب ساخته است. کورش نماد هویت واقعی ایرانی در دور دست تاریخ است. گرامی اش داریم.بیاد داشته باشیم و هرگز فراموش نکنیم :در شرایط بسیار خطیر کنونی در گام نخست و در حکومت ملایان و مذهب مجموع جامعه انسانی ایران،تمامیت ارضی ایران،و طبیعت ایران در سراسر ایران در تهاجم و نکبت حکومت آخوندها در خطر است. اختلافات را به کناری بگذاریم، نیروهایمان را در نخستین گام در راستای نجات این سه مجموعه هم جهت کنیم و به خطر اصلی بیندیشیم .

این است جهان ما در این لحظه

این است جهان ما در این لحظه
روی تابلو کلیک کنید

کرونا وزمین ما

کرونا وزمین ما
روی تصویر کلیک منید

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی
تاریخ دوران باستانی ایران

۱۴۰۱ دی ۲۳, جمعه

از میان خاطرات اسماعیل وفا یغمائی

 

از میان خاطرات

اسماعیل وفا یغمائی

 


برای مشاهدیه بهتر روی تصویرها کلیک کنید.

یادی از گذشته. سال 53 و 52 حدود نیم قرن پیش اردوگاههای عمران ملی به فرمان شاه در تابستان بر قرار شد. من دو سال در این اردوها شرکت کردم. در بهترین نقطه ییلاقی مشهد در وکیل آباد اردو بر پا شد.در املاک ملک.روزها میرفتیم در کوی طلاب مشهد و با ذانشجویان رشته راه و ساختمان از نه صبح تا پنج عصر خانه می ساختیم برای فقیران در کوی طلاب مشهد . بودجه از دولت و کار از ما. به هر نفر از ما بجز غذاهای سه گانه و لباس و وسائل مورد نظر ماهی هشتصد تومان پرداخت میشد. در هر تابستان در دو ماه سی چهل خانه کوچک و متوسط ساخته شد و طی مراسمی اسناد این خانه ها رایگان به افراد واجد شرایط و منجمله چند طلبه فقیر داده شد. عصر در اردوگاه شام مفصل موسیقی و شعر خوانی و ورزش وشنا در استخر بزرگ تا نیمه شب . چهره تیمور قهرمان شاعر و مسئول برنامه های هنری از یادم نرفته است و نیمه شب

در خیمه های راحت میخفتیم.عکسها مال ان سالهاست من چون دانشجوی الهیات بودم و توان فنی نداشتم ولی در آن سالها از نیروی بدنی خوبی برخوردار بودم خود را کاندید کردم وبعنوان کارگر و عمله شادیانه در این کار شرکت کردم نیم قرن از آن روزگار گذشته است گاهی میاندیشم ما هر چه بودیم ولی چه عاملی چز مسمومیت چهار صد ساله مکتب ملایان و شبه ملایان باعث شد یکی پنج شش سال بعد ایران را با فریاد درود بر خمینی تحویل یک ملای قرون وسطائی بدهیم و هنوز هم که هنوزست حکایت برای برخی ها ادامه دارد. در تصویرها من پشت به دروبین مشغول کندن پی و رو به دوربین در حال شنیدن د ستور یکی از دانشجویان مسئول هستم

 




هیچ نظری موجود نیست: