دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

افتاب خواهد دمید

افتاب خواهد دمید

مردم. ایران و طبیعت ایران در خطرند

. فراموش نکنیم کورش نماد آغاز تاریخ واقعی ایران در مقابل تاریخ جعلی آخوند و مذهب ساخته است. کورش نماد هویت واقعی ایرانی در دور دست تاریخ است. گرامی اش داریم.بیاد داشته باشیم و هرگز فراموش نکنیم :در شرایط بسیار خطیر کنونی در گام نخست و در حکومت ملایان و مذهب مجموع جامعه انسانی ایران،تمامیت ارضی ایران،و طبیعت ایران در سراسر ایران در تهاجم و نکبت حکومت آخوندها در خطر است. اختلافات را به کناری بگذاریم، نیروهایمان را در نخستین گام در راستای نجات این سه مجموعه هم جهت کنیم و به خطر اصلی بیندیشیم .

این است جهان ما در این لحظه

این است جهان ما در این لحظه
روی تابلو کلیک کنید

کرونا وزمین ما

کرونا وزمین ما
روی تصویر کلیک منید

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی
تاریخ دوران باستانی ایران

۱۳۹۴ اردیبهشت ۹, چهارشنبه

برای ایرج مصداقی. نماهنگ و متن شعرسند افتخار. اسماعیل وفا یغمائی

۱۲ نظر:

ناشناس گفت...

ممنون از اسماعیل عزیز و خوبم
ای کاش شایسته‌ی این همه مهر و محبت بودم.
من جز تلاش برای ادای وظیفه که آن‌هم با سستی و غفلت همراه بوده و انعکاس صدای قتل‌عام شدگان کاری نکرده‌ام که شایسته‌ی قدردانی باشم. می‌دانم این همه از سر مهر است اما توضیح می‌دهم که مبادا خودم به آفاتش دچار شوم.
ای کاش رهبری عقیدتی مجاهدین که اسماعیل وفا به درستی او را «ناخدا» می‌نامد، قدر آن‌همه عشق و محبتی را که به پایش نثار شد می‌دانست و این‌گونه با خون و جان و روح و روان دلدادگانش بازی نمی‌کرد. دریغا که به اعتماد یک نسل و رنج و تلاش‌شان خیانت کرد. ایرج مصداقی

esmail گفت...

ایرج گرامی
سلام
و جانت و تنت سلامت و قلمت علیه بزدلان و بریدگان و توابان و خائنان واقعی توانا باد. کسانی که با وقاحت و شرارت و پلیدی تمام توان خود را برای لجن مال کردن یکی از ارجمند ترین کوشندگان افشای جنایات ملایان بکار گرفته اند و در این راه از هیچ وقاحتی فرو گذار نمیکنند همان خمینی پلیدند که در محتوا حتی خارج از مرزها در سرکوب زندانیانی چون خود تو کوتاهی نمیکنند. اینان شایسته هیچ احترامی نیستند و شهامت والای تو در افشای ناجوانمردیها و ضعفها و پلیدیهای آنان چنان لرزه ای بر جانشان انداخته که تمام توتنشان را علیه تو بکار گرفته اند ولی توجه ندارند قدرت حقایق بالاتر از تمام دیکتاتورهاست. دفاع از تو دفاع از یک تن نیست دفاع از صدای خاموش شده تمام قتل عام شدگانی است کهصدایشان به دلیل بلاهت و شقاوت دو ولی فقیه در زندانها در خون خفه شد. اینها اگر ابله نبودند میدانستند نسلی که در برابر دو دیکتاتور قبلی سر فرود نیاورد در برابر دیکتاتور سوم سر فرود نخواهد آورد. هر تهمت و توهین این باند حقیر جز بر شناخت و شعور من و ما نمی افزاید.ما اندوهی بر دل نداریم بگذار ادامه های خمینی ما را که گوشه ای از ادامه ملت رنجکشیده امان در غربت و تبعیدیم بکوبند. تاریخ فردا و حتی همین امرورز در کار داوریست.
درود بر تو
اسماعیل وفا یغمائی

esmail گفت...

مرتضا اعتمادی
این سایت جای نظرات امثال تو نیست. به آفتابکاران بنویس. تو وامثال تو با عرض معذرت جز خر مگسهائی بر روی فضولات رهبر خودنیستید. بروید و وزوز خود را جای دیگر بکنید و اگر نظری دارید مثل آدم بنویسید. صبوری کافیست.مطمئن باشید پوزه شما و امثال شما در برابر تاریخ به خاک مالیده خواهد شد. در ضمن من نیازی به نصایح ابلهانی چون تو که نه شعر میفهمند و نه کلام حقیقت ندارم.

ناشناس گفت...

سلام آقای یغمایی عزیز
بدرستی گفتید این جریان ادامه دهندگان راه خمینی هستن. ارتجاع مغلوب که در حسرت ولی شدن به هر ریسمانی آویزان شده و میشوند .
زنده باشید و امیدوارم همیشه در کنار این مردم رنجکشیده باشید که پاکترین و مقدسترین جایگاه را انتخاب کرده اید .

مصداقی عزیز سلام
جایگاه و ارزش زندانیان سیاسی رابا بآری که بدوش کشیدی معنا دادی و نقاب از چهره ها برگرفتی و مرز جدیدی از نقد را به این میهن نشان دادی تا سیه روی شوند سلام دهندگان و حقیران دستگاه ضد بشر خمینی .
زنده باشی و درود بر شما
خرمگس

حسین صمیمی گفت...

حالا این آقای ایرج مصداقی چه کار خارقالعاده ای کرده که جناب اسماعیل خان براش ستایشنامه چاپ کرده؟ بیمارستان ساخته؟ جون چند نفرو تو زلزله بم نجات داده؟ چارتا درخت کاشته؟ فوق فوقش الکی الکی افتاده تو هلفدونی و بعدش هم الکی الکی ولش کردند اومده اروپا واسه خودش میچرخه. کار هم که نمیکنه.فقط پول پناهندگی میگیره.اما جناب اسماعیل خان شما هم کار زیاد مهمی نکردی که توشعرهات اسم مسعود رجوی رو خط زدی و جاش اسم ایرج مصداقی رو گذاشتی. حالا اسم نه. قبلا شعر به رجوی تقدیم میکردی حالا به مصداقی تقدیم میکنی. انگاری مدح کفتن تو خونت هست و نمیتونی خودتو از دست این عادت نجات بدهی؟

ناشناس گفت...

جناب یغمائی و مصداقی عزیز دمتان گرم !

آرزو سلامتی و طول عمر با عزت را از خدای غیرت و با شرف زندگی کردن طلب میکنم !

شاد و قلمتان پایدار !

حمید

esmail گفت...

حسین صمیمی گرامی
مصداقی یک زندانی سیاسی بوده. سالهاست در حال افشای ملاهاست. روز وشبش این چنین میگذرد.من می شناسمش عزیز.مردی است مدافع حقیقت. عده ای میخواهند بنامردی و نادرستی او را لجن مال کنن.نه میتوانند و نه میگذاریم.دوران این حقه بازیها سر آمده اگر شدنی بود من وشما زیر علم خمینی بودیم. من با رجویها دشمنی شخصی ندارم. آری روزگاری او محبوب من بود ولی امروز نیست بخاطر اینکه نه اشتباهات را میپذیرد ونه در رابطه با دیگران رعایت انصاف را میکند. البته من دیگر از او انتظاری ندارم ... حرف زیادست و بگذرم
خوش باشی

esmail گفت...

در ضمن آقای صمیمی
زندانی سیاسی یک شاخص در جامعه ماست. من خود در دوران شاه زندانی سیاسی بوده ام زندانی سیاسی در دوران خمینی عبور از دوزخ است. کسانی که بجان یک زندانی رها شده از زندانهای خمنی می افتند و خمینی وار میخواهند بی دلیل و مدرک او را نابود کنند ولجن آلود ذاتشان همان ذات خمنی است و بسیار بیشرفند دوست عزیز
کدام مزدوری این چنین شجاعانه علیه ارتجاع آخوندی جنگیده؟
دهها ایمیل برای من رسیده که مصداقی چنین است و چنان و همه توطئه آمیز و دروغ
کسانی که خود در آغاز کار از میدان گریختند به دلیل بریدگی خود است که این چنین تیغ میکشند
من در زندگی هیچ ندارم هیچ
نه میهنی نه در درون زبان پارسی و زبانهای ایرانی زندگی میکنم نه در میان کسانم تنها در این غربت بی پیر دل به این خوش داشته ام که اندکی از حقیقت دفاع کنم
همین و بس
و همین جا میگویم اگر مصداقی پاکیزه باشد که هست صد سازمان هم بر سر او بریزند و هزار رهبر شکست خواهند خورد به یک دلیل ساده
ما در کاری که میکنیم حق داریم همین و بس

یک دوست گفت...

دست بردار از سر این ایرج به کار و شعر خودت برس آقای یغمایی گل. ایرج مصداقی خودش هم دست به قلم دارد. به کار شعر و فرهنگ خودت برس جناب اقا یغمایی. کو گوش شنوا.

ناشناس گفت...

برو بابا خدا روزی ات را جای دیگه بده.
اسماعیل تو هم جدا از مغز ایراد اساسی داری که این خزعبلات را برای مصداقی سر هم می کنی.
یک کم جدی باش مرد. خجالت نمی کشی از اینهمه مزخرف نویسی؟
حسین

Unknown گفت...

سلام
آقای اسماعیل یغمایی!
ایرج مصداقی فرد مسئول و توانمند و با انصافی است که فعالیت خوب و روشنگرانه ای دارد. ولی اسماعیل جان من و شما باید بدانیم که حضرت نوح نیز ممکن است اگر زیاد مورد ستایش و تعریف قرار گیرد، دچار اشتباه و توهم شود. منظورم بطور خاص آقای ایرج مصداقی نیست. همه چنین هستند از مسعود رجوی گرفته تا خمینی. بیشتر منظورم خود شماست که اشتباه می کنید. من و بویژه شما که با احساس بیشتر قلم می زنید نباید اشتباهات گذشته مان را تکرار کنیم.
صابر

esmail گفت...

دوستان سلام
من نمیدانم چرا روشن نیست
دو سال قبل یک زندانی سیاسی را خواستند با رذالت لجنمال کنند من این شعر را سرودم
کجایش ستایش است؟
من و ایرج مصداقی و هرکس دیگر هزار عیب داریم ولی در مقابل رذالت باید ایستاد یا نه؟
بجای این یکبار علت سرودن شعر و خود شعر را بخوانید میبینید ستایشی در کار نیست فکر میکنم نیازی هم نیست
ممنون