دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

افتاب خواهد دمید

افتاب خواهد دمید

مردم. ایران و طبیعت ایران در خطرند

. فراموش نکنیم کورش نماد آغاز تاریخ واقعی ایران در مقابل تاریخ جعلی آخوند و مذهب ساخته است. کورش نماد هویت واقعی ایرانی در دور دست تاریخ است. گرامی اش داریم.بیاد داشته باشیم و هرگز فراموش نکنیم :در شرایط بسیار خطیر کنونی در گام نخست و در حکومت ملایان و مذهب مجموع جامعه انسانی ایران،تمامیت ارضی ایران،و طبیعت ایران در سراسر ایران در تهاجم و نکبت حکومت آخوندها در خطر است. اختلافات را به کناری بگذاریم، نیروهایمان را در نخستین گام در راستای نجات این سه مجموعه هم جهت کنیم و به خطر اصلی بیندیشیم .

این است جهان ما در این لحظه

این است جهان ما در این لحظه
روی تابلو کلیک کنید

کرونا وزمین ما

کرونا وزمین ما
روی تصویر کلیک منید

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی
تاریخ دوران باستانی ایران

۱۴۰۱ اردیبهشت ۲۵, یکشنبه

ایران سه هزار ساله کورش و بابک وستار خان در زیرآفتاب نجاتبخش خدا و مکتب ملایان حاکم

۳ نظر:

ناشناس گفت...

میگن شاه نقش فراقانونی داشت و عملا قانون اساسی مشروطه را گذاشته بود سر طاقچه کاخ نیاوران و برای خودش با حمایت چاپلوسان دربار اختیارات قائل شده بود و به همین علت مردم قیام کردند و محسمه اش را کشیدن پایین ! اما نمیدونم چرا همین مردم وقتی اصل ۱۱۰ قانون اساسی ( اختیارات گسترده و بی نهایت رهبر) را دیدند چیزی نگفتند !؟

بنابراین خیلی از مقالات کشک است و چکیده فکر خراب نویسنده و ماهم فک میکنیم هرچیزی که نوشته شده ارزش خواندن داره !

انقلاب ۵۷ همان قیام ۱۵ خرداد بود درواقع نکبتی بیش نبود که در اوج نادانی و جهل توسط مردم نادان شکل گرفت به رهبری فرصت طلب پنهانکار موذی بنام خمینی که دردش مردم نبودن بلکه دردش قدرت بود .

اگر خمینی درباره دعاوی خودصادق بود چرا درباره اصل ۱۱۰ و اون همه اختیارات گسترده و ولایت فقاهتی سکوت کرده بود ؟ مگه لال بود ؟

از خمینی که انتظاری نبود چون از توچاه قرون وسطی رفته بوددپاریس و با هواپیماهم اومده بود تهران !

از مردم هم انتظاری نبود چون حقیقتا و انصافا حالیشون نبودکه چه بلایی دارن سرخودشون میارن ..

از روشنفکران انتظارداشتیم که همگی ( ۹۸درصد) شده بودن زبان خمینی از حاج سیدجوادیش بگیر تا کریم سنجابیش ...

انقلابیون هم که خمینی را پدربزرگوار و رهبر سازش ناپذیرخلق خطاب میکردند ! الیته خمینی حق روشنفکران و انقلابیون را قشنگ گذاشت کف دستشون تا دیگه خودشونو با پاچه خواری لوس نکنند !!! و تبدیلشون کرد به اپوزوسیون خودش ! چرا ؟ حتما حکمتی داشته !

دهها هزار جوان قربانی سفاکیت و صبوعیت خمینی شدند و نونشم رفت تو جیب گشاد رهبران بی بته ای که تا دوسال قبلش خمینی را پدربزرگوارخود میدانستند ! و امروزهم به همان دلیل سورو مورگنده و زنده در اروپا ! و تاجر خون جانباختگان !

نمیدونم خمینی چه مهره ای داشت که همه را مجذوب خودکرده بود ؟ حزب توده و فدایی و مجاهد و نهصت ازادی و جبهه ملی و غیره و از همشونم کشته گرفت ..... واااای الان که فکرشو میکنم وحشتناکه ... اخه جهل و خریت تا چه حد ؟؟؟!!! 

خلاصه کلام : اگه درد مردم زیرپا گذاشتن قانون اساسی توسط شاه بود چرا درمقابل اختیارات گسترده شاه جدید در اصل ۱۱۰ قیام نکردند ؟

دهستان چیزدیگری است که گفتنش صلاح نیست .

بهلول

ناشناس گفت...

تنها سریکی کلاه نرفت و ظاهرا یکی ازهمه تیزتربود وان کسی نبود جز بختیار که دنبال چهار تا موضوع بود

انحلال ساواک

ازادی زندانیان سیاسی

ایجاد ازادیهای سیاسی

جلوگیری از حاکمیت خمینی و اسلام

او سیمرع ازادی بود  در ایامی که توده های نااگاه با پیام ها و اطلاعیه های خمینی دچار شعف ایده الوژیک میشدند !

و درد انجا بود که حتی دوستان قدیم جبهه ای اش بهش پشت کرده بودند ! سران ارتش هم بهش خیانت کردند .

او تنها بود و یک تنه ..

کاش در انروز های سخت کمکش میکردیم .

بختیار را اخوندها و راستهای مذهبی و به اصطلاح انقلابیون  و توده ای و فدایی و مجاهد و مویتلفه ای ها با شعارهای مبتذل به حساب خودشان لجنمالی اش میکردند درحالیکه او یک ازادیخواه دموکرات بود که ایام جوانی  اش تجربه شرکت در مقاومت مسلحانه فرانسه را داشت ...

تاوان این همه لجنپراکنی به اورا چگونه باید پرداخت ؟

تاوان اون همه خوش خدمتی به خمینی را در مخالفت با بختیار چگونه باید پرداخت ؟

بهلول



مسعودعالمزاده / پاريس گفت...

۸ آبان ۲۵۷۹ ايرانى ۲۹ اکتبر ۲۰۲۰ مسعودعالمزاده پاريس

با درودی به بهلول با کمی تاخیر،

این هشیاری امروز مردم شگفت انگیزه. چند وقت پیش برحسب تصادف یکی از هم میهنان را در محلی کاری در حومه پاریس دیدم. با سن پایینی که داشت چنان درک بالایی داشت که شگفت زده شدم.

اگر نابخردی جمعی ما یک یا دو درسد بود میشد آنرا بحساب فردی گذاشت، اما وقتی به ۹۸ درسد رسید باید به ریشه های تاریخی، جامعه شناختی نزدیک شد. تازه، اگر دقت کنی تنها تو ایران نبود.گروههای چریکی به عنوان نمونه در دوران جوانی ما از ژاپن بگیر تا آمریکای لاتین، خاورمیانه و اروپا خودجوش شکل میرفت. از سالهای ۱۹۸۰ و بویژه سقوط بلوک شرق، یکباره غیبش زد. امروز تخم اش را ملخ خورده. این پدیده با تروریسم و بنیادگرایی مذهبی از زمین تا آسمان تفاوت دارد. این یکی ریش در تیره اندیشی ارتجاعی دارد، آن یکی فرهیخته ترین ها را به میدان می کشید. امروز اسلامگراها مردم عادی را می کشند. امکان نداشت که یک چریک در دوران ما تلنگری به مردم بزند. این دو بیماری از یک جنس نبود.

این ۵۰ سال بین سالهای ۱۹۳۰ و ۱۹۸۰ بسیار قابل بررسی است. از دید فن آوری، فلسفی، اجتماعی دنیا زیرورو شد. در یک نسل ۶ یا ۷ انقلاب سترگ پا به وجود گذاشت که کوچکترین اش کامپیوتر و انترنت بود. در همین سالها نیز، نمیدانم چرا، بالاترین فاجعه های انسانی رخ داد با چند نسل کشی : کولی ها (که بندرت از آن کسی سخن بمیان میاورد)، یهودی ها، ۳۰ میلیون در دوران استالین و ۷۰ میلیون بدست مائو، نسل کشی هوتوها (در سال ۹۴) کمی پس از آن. انگار انسان چون یک تن واحد دچار بیماری شده بود. در همین ۵۰ سال بود که بیش از ۴۰ درسد انواع جانداران از صفحه روزگار محو شد، لایه اوزون دچار پارگی شد و گرمایش زمین از حد آستانه گذشت.
نه اینکه بخواهم مسئولیت نادانی خودمان را در آن فاجعه نکبت بهمن (که نه به ما که به کل بشریت ضربه زد) را نادیده بگیرم، اما این تجربه تلخ فاجعه ای که در ایران چون بهمنی برسرماوجهان آوار شد، آغاز فروپاشی اسلام در اشل جهانی است. در جوانی ما حتا بی دین ترین ها هم در محافل خصوصی به این ارتجاع اسلامی و شیعی که میرسیدند، با کلاچ و دنده یک پیش میرفتند. امروز مردم کوچه و بازار دارند تخته گاز برای حسین و فاطمه و علی جوک میسازند. این وحشیگری بی سابقه اسلامگراها برای این است که خوب فهمیده اند که دارند غرق میشوند. تمثیل استاد یغمایی جالبه که اینرا به ضربه کشتی تیتانیک تشبیه می کند. ارکستر میزد همه داشتند می رقصیدند، اما کار کشتی تمام بود.
کار اسلام سیاسی تمومه و ما در ایران این سعادت تاریخی را خواهیم داشت که گور اسلام سیاسی را در ایران بکنیم.

بشر دارد از کودکی به جوانسالی میرسد که دیگر با پستانک ایدئولوژی و اسلام نمیشود ریشخندش کرد. همچنان که در دوران نازیسم هیتلری و کمونیسم استالینی دیدیم، این پیش از مرگ است که این رژیم ها به بالاتری درجه از خشونت و بلاهت میرسند. این به اصطلاح صلابتی هم که رژیم اسلامی/استالینیستی خامنه ای نشان میدهد، جمود نعش است و بس. این که پس از خامنه ای جنایتکار چه خواهد شد، نمیدانیم. اما یک چیز مسلم است و انکه پس از این رژیم اگر کسی از اسلام سیاسی صحبت کند (حزب اللهی،مجاهد، نواندیش مذهبی، شریعتی چی،داعشی یا وهابی) زیر تف و شیشکی غرق خواهد شد.

هم میهن، از نادانی نسل ما در این نکبت بهمن برای خودت اسباب زجر درست نکن.رزمندگی ات رو میگیره. جریان جهانی و تاریخی بود.

پیروز باشی.