دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

افتاب خواهد دمید

افتاب خواهد دمید

مردم. ایران و طبیعت ایران در خطرند

. فراموش نکنیم کورش نماد آغاز تاریخ واقعی ایران در مقابل تاریخ جعلی آخوند و مذهب ساخته است. کورش نماد هویت واقعی ایرانی در دور دست تاریخ است. گرامی اش داریم.بیاد داشته باشیم و هرگز فراموش نکنیم :در شرایط بسیار خطیر کنونی در گام نخست و در حکومت ملایان و مذهب مجموع جامعه انسانی ایران،تمامیت ارضی ایران،و طبیعت ایران در سراسر ایران در تهاجم و نکبت حکومت آخوندها در خطر است. اختلافات را به کناری بگذاریم، نیروهایمان را در نخستین گام در راستای نجات این سه مجموعه هم جهت کنیم و به خطر اصلی بیندیشیم .

این است جهان ما در این لحظه

این است جهان ما در این لحظه
روی تابلو کلیک کنید

کرونا وزمین ما

کرونا وزمین ما
روی تصویر کلیک منید

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی
تاریخ دوران باستانی ایران

۱۳۹۸ شهریور ۲۲, جمعه

نگاهی از دریچه تاریخ وچند نکته در باره عاشورابخش یکم و دوم. برویم به صحنه تاریخ دوستان



**** 
نه گفتار تحلیلی در مورد ماجرای عاشورا

۱ نظر:

ناشناس گفت...

اخوند پدرسوخته و کربلای حسینی !

واقعیت همیشه چیزی نیست که برایمان گفته اند و شنیده ایم. بیایید بدون تعصب قبل از اینکه بدون مطالعه فحش خواهر و مادر بدین بیایید اندکی فکر کنید .

دهم محرم سال ۶۱ هجری قمری برابر با ۲۱ مهرماه سال ۵۹ هجری شمسی است. بر خلاف آنچه که ادعا میکنند ، عاشورا در تابستان نبوده است.

 در اوج گرما نبود است...

کربلا صحرا نیست .

 جلگه حاصلحیز است.

جلگه‌ای پر آب !

عراق کشوری است که بین دو رود بزرگ و پر آب دجله و فرات قرار دارد.

این دو رود پر آب و زیرشاخه‌هایشان ، عراق را تبدیل به کشوری کرده اند که امروزه یک سوم خرمای صادراتی جهان را تولید می کند.

شهر کربلا در مسیر رودخانه پر آب فرات است. رودخانه‌ای عمیق و عریض که در برخی نقاط عرضش به چند صد متر می رسد.

بستن این رودخانه و بند آوردن آبش نه در توان یک سپاه است و نه در توان ساخت یک سد! نمی توان آب فرات را بست. حتی یک سد بتنی عظیم هم نمی توان در مسیر اصلی این رود ساخت.

به خاطر حجم زیاد آب ، سد‌ها را فقط در مسیرهای فرعی این رود می سازند.

كربلا تقريبا در مدار جغرافيايي شهر اصفهان قرار دارد. هر چه به زمانهای قبل بر می گردیم میانگین درجه حرارت دما کمتر و فراوانی آب بیشتر می شود.جمعیت کمتر و سطح آب‌های زیر زمینی هم بالاتر می آید.

پس کندن چاه برای ۷۲ نفر ، امکان پذیر بوده است! میگویند زمین سنگی و انها نیز کون گشاد بوده اند ! اما دشت کربلا بستر رودخانه و به لحاظ زمین شناسی تا عمق ۴ تا ۵ متر رس و ماسه آبدار است و دسترسی به آب بسیار ساده بوده است .

سپاه حسین بن علی که با کاروانی از شتر‌ها به آنجا آمده بودند.

آیا کسی به ذهنش نرسید که شیر شترها را بدوشند ؟

شیر شتر که خوردنش در میان مردم عرب بسیار رواج دارد!

اصلا همه‌اش راست !

کربلا صحرا بود ، آب را بستند ، شتر‌ها همه نر بودند....

پس چرا اینجا خبری از معجزه نمی شود ؟

مگر این دیوثا  برایمان نمی گفتند که خدا از زیر پای ابراهیم چشمه زمزم را جوشاند ؟ مگر نمی گفتند که خدا برای مریم آب و خرما فرستاد ؟

مگر نمی گفتند که خدا برای عیسی و یارانش از آسمان سبد‌های غذا می فرستاد ؟ چه شد ؟ دستگاه معجزه سازی ته کشید ؟ آن کسی که آتش را تبدیل به گلستان میکرد چه شد ؟ البته که اخوند وقتی کم بیاره خواهدگفت خواست خدا برای زنده نگهداشتن عاشورا و حتما که مشیت الهی !!!

ایکاش در ۱۸ سالگی این چیزهارا میفهمیدم ... واقعا حیف .

از زمانی که بشر توانست وقایع و اتفاقات را ثبت و ضبط کند دیگر نه عصایی به مار تبدیل شد و نه دریایی شکافته!

این تعصب ماست که از کاهی ، یک کوه می سازد و دف و کف میزند .

از آن گذشته در چنین مناطقی به دلیل نزدیکی به رودخانه بستر زیرین زمین را سفره‌های پهناور آبی تشکیل می دهد و دست رسی به آب آسان تر از آن چیزیست که به ذهن می رسید. تنها با کندن ۴ یا ۵ متر از زمین می توان به آب رسید. در منطقه اهواز یکی از مشکلات ساخت و ساز همین سفره‌های زیرزمینی است که کاملا زیر شهر را فرا گرفته اند. ۷۲ نفر که توانستند با هزاران نفر بجنگند نتوانسته اند یک گودال ۴ متری حفر کنند؟

از طرفی بر طبق گفتارو روایات آخوندها و مداحان اهل بیت این رویداد در تابستان و هوای گرم و جهنمی رخ داده ولی با مراجعه به سایت ناساو سایتهای جغرافیایی و وارد کردن تاریخ ۱۰‌ام محرم سال ۶۱ هجری قمری  در می یابید که عاشورا در روز چهارشنیه ۲۱ مهر ماه بوده است.البته ۲۱ مهر نیز هوای کربلا آنچنان خنک نیست ولی آن تابستان جهنمی هم که آخوندها و مداحان اهل بیت میگویند نیست. اکنون می گویند شرایط آب و هوایی ۱۴۰۰ سال پیش با امروز فرق دارد. نخست اینکه در یک پریود ۱۴۰۰ ساله آن تغییر آب و هوایی که در ذهن مسلمانان است نمی تواند رخ دهد و دوم اینکه اگر هم تغییری باشد مطمئنا هوا خنک تر نشده بلکه دما بالاتر هم رفته است. یعنی ۱۴۰۰ سال پیش نسبت به امروز خنک تر بوده.

البته نکات چاخان اخوندی بسیار است .

حال از گریه اسب ابولفضل و دو دست قطع شده انهم نه با تبر بلکه با تیر !!! و مشک به دندان ! و صدها چاخان قهرمانانه اخوندی دیگر میگذریم .

پسرعموها برسر قدرت  و ثروت زدن دهن همدیگرو سرویس کردن مانند هزاران نمونه تاریخی دیگر .... وما امروز گرفتار ایده الوزی چاخان اخوند برای مشتی خمس و ذکات و درهم و دلار !



بازنقل از خاکزاد