مردم. ایران و طبیعت ایران در خطرند

. بیاد داشته باشیم و هرگز فراموش نکنیم :در شرایط بسیار خطیر کنونی در گام نخست و در حکومت ملایان و مذهب مجموع جامعه انسانی ایران،تمامیت ارضی ایران،و طبیعت ایران در سراسر ایران در تهاجم و نکبت حکومت آخوندها در خطر است. اختلافات را به کناری بگذاریم، نیروهایمان را در نخستین گام در راستای نجات این سه مجموعه هم جهت کنیم و به خطر اصلی بیندیشیم .

ه‍.ش. ۱۳۹۵ بهمن ۱۶, شنبه

بمناسبت نزدیک شدن انقلاب نکبت نمون سرکوب فزون بیست و دوم بهمن پنجاه و هفت.کتاب مستطاب معراجنامه در شرح ظهور حکومت ملایان در ایران.دهقان مردمزاد خراسانی .

در گـُـــه كشيده گشته صَـلـــــوه و صيـــــام ما
غــــرقِ ريـــا و ريب قـــــــعود و قيــــــــام ما
حرف از خــدا و ديــنِ خـــدا نيست، لب ببند
شيطان فــــراري است ز ديـــن و مَــــــرام ما
شد سِنده مــــالِ شيـــخ تمـــــامِ مقـــدّســــــات
بـــويِ خـَــــــلا گـــــــرفته درود و ســـــــلام ما
در آن وطــــن كـــــه دختر ده ساله جنـــده شد
لال اســـت در بيـــــــــان حقيقت كـــــــــلام ما..
منعم مــــــكن عــزيــز، چــــرا بد زبان شدم
كــــز بسكه در نـــظــاره ايـــن جانيان شدم
از سوزكينه يكسره آتش بـــه جــــان شدم

ادامه کتاب مستطاب

۷ نظر:

ناشناس گفت...

واقعا این اثر یک شاهکار ادبی در طنز و جامعه شناسی است قبلا خوانده ام و باز میخوانمش ممنوم
حیدر

ناشناس گفت...

با میلیون درود وفا یغمایی عزیز !
حرف از خــدا و ديــنِ خـــدا نيست، لب ببند
شيطان فــــراري است ز ديـــن و مَــــــرام ما!

حمید

ناشناس گفت...

یک خواننده گرامی! باور کنید به خاطر کار و شغلم زیاد هم بیکار نیستم اما از آنجائیکه کا رم بیشتر با کامپیوتر می باشه دسترسیم به سایت دریچه زرد راحتر است در محل کار! و خیلی وقتها برای اینکه کا رم را جمع و جور کنم ساعت ۹ شب میام خونه از شما چه پنهان سایت دریچه زرد به دلیل علاقه و احترام به آقای وفا یغمایی و مطالبشان و بویژه قلم و شعرهای زیبای ایشون که وصف و حال روزگار ما و خا نواده های ما را بعد از این همه رنج و خون و شکنجه دارد بیان میکند شبکه اجتماعی مورد علاقه من است که چند بار طی روز هنگام کار فرصتهای پیش میاد که سایت را چک کنم !

زنده و تندرست باشی دوست عزیز !

حمید

ناشناس گفت...

با عرض پوزش کامنت را اشتباهی در این صفحه گذاشتم !

حمید

ناشناس گفت...

آقای یغمایی شما چندی پیش نوشته بودید «کارهای شخصی و هنری من روی دریچه پائین میآید یعنی من هم میشوم مثل دیگران و در کنار دیگران و بار و بندیل خود را جمع میکنم و میروم جائی دیگر (وبگاه اسماعیل وفا یغمائی)
نوشته بودید در دریچه بعنوان یکی چون دیگران خواهم نوشت. ولی عملاً اینجور نشده است. در همین صفحه ۶ مطلب از خود شماست.
محمد

esmail گفت...

محمد گرامی
پیشنهاد تو چیست؟ قبلا سی چهل تا بود حالا شده شش تا.علتش شرایط روز است و چالش اخیر در هر حال منتظر پسشنهادت هستم

سلطان علی گفت...

به گهی که افتاد از ماه به خاک
خلا شد همه خاک چو اسلام ناب