دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

افتاب خواهد دمید

افتاب خواهد دمید

مردم. ایران و طبیعت ایران در خطرند

. فراموش نکنیم کورش نماد آغاز تاریخ واقعی ایران در مقابل تاریخ جعلی آخوند و مذهب ساخته است. کورش نماد هویت واقعی ایرانی در دور دست تاریخ است. گرامی اش داریم.بیاد داشته باشیم و هرگز فراموش نکنیم :در شرایط بسیار خطیر کنونی در گام نخست و در حکومت ملایان و مذهب مجموع جامعه انسانی ایران،تمامیت ارضی ایران،و طبیعت ایران در سراسر ایران در تهاجم و نکبت حکومت آخوندها در خطر است. اختلافات را به کناری بگذاریم، نیروهایمان را در نخستین گام در راستای نجات این سه مجموعه هم جهت کنیم و به خطر اصلی بیندیشیم .

این است جهان ما در این لحظه

این است جهان ما در این لحظه
روی تابلو کلیک کنید

کرونا وزمین ما

کرونا وزمین ما
روی تصویر کلیک منید

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی
تاریخ دوران باستانی ایران

۱۳۹۷ مهر ۲۷, جمعه

گریز از متن، توقف‌ در حاشیه ‌ (در تقابل‌ رویكرد عرفان‌ ایرانی‌ با عقل‌ و منطق‌ فلسفی)نسرین پورهمرنگ

دوستان نوشته این بانوی خردمند را حتمابخوانیدماجرای‌ زندگی‌ شیخ‌ شهاب‌الدین‌ سهروردی‌ از جمله‌ مشهورترین‌ این‌ موارد است. اما این‌ مخالفتها و شكنجه‌ها و اعدامها همواره‌ از ناحیه‌ی‌ قدرت‌ و به‌ تحریك‌ علمای‌ قشرگرا و عوام‌ هوچی‌گر و متعصب‌ صورت‌ نگرفته‌ است. بخش‌ عمده‌یی‌ از مخالفت‌ با فلاسفه‌ و فرزانگان‌ عقلگرا در طی‌ حیات‌ فكری‌ - اجتماعی‌ ایرانیان‌ از ناحیه‌ی‌ عرفا و اهل‌ ..................ادامه مطلب .

۲ نظر:

ناشناس گفت...

با درود

جناب همنشین در باره کیفرخواست شیخ فضل اله برنامه میسازد اما منظورش را نمیفهمم چیه ؟ چی میخواد بگه ؟ اگه میخواد ازایشون دفاع کنه خوب چرا لای پتو ؟

اینهمه جوان در دهه ۶۰ ناحق به قتل رسیدند ... شیخ فضل اله دیگه کیه ؟! 

خدایا ! مارا از شر اخوند و روشنفکران پتو کار گرفتار در مدار جاذبه و دافعه نجات بفرما .

اصولا مارا از شر روشنفکران خصلت نمای عشق بحث و فحص های بیخودی نجات بده ...

اینهمه گرفتاری داریم ایشون رفته سراغ مظلومیت !!! شیخ .

افکار و شخصیت پاندولی بین چپ و راست یعنی ادامه راه روشنفکران بی خاصیتی و مصری مانتد جلال آل احمد .

شماره ۲۵۵

ناشناس گفت...

عارضم که اقای ناصر شاهین پر در مصاحبه اخیرشون در میهن تی وی مطالبی را درباره شاعر و جلنیاختگلن مدعی شده اند که اولا ادعای بدون سند هست و دوما اصلا صحت نداره .

ایشون میگه دلیل عقب ماندگی ما احساساتی بودنه و دلیلش را هم تعداد بی شمار شعرا میدونه !!! بعدشم میگه بیش از ۵۰ درصد اعدام شدگان دهه ۶۰ متعلق به هواداری از هیچ گروهی نیودن !!! درمورد دومی چخان به این گندگی درروز روشن ! در مورد مگه از نظر ایشون هر جامعه ای که به شعروادبیات علاقه مند باشه حتما غیرمنطقیه ؟ و احساساتیه ؟؟؟ کی گفته ؟ اتفاقا ادمهای احساساتی از متعصبین و فندقی مغزها هستن و نه شعرا که اگر افکار قوی نداشته باشن نمیتونن به شعروادب وزود کنن . اقای شاهین پر صددرصد اشتباه میکنه ... یعنی هیستریک نتیجه گیری میکنه . اتفاقا شعرای بزرگ و نامی ایران از متفکرین و دانشمندان و خردورزان عهدوزمانه خودشون بودن که گاها مورد حنله متعصبین و احساساتی  های کم عقل و جاهل  قرار‌ داشته اند و دارند . چه در قدیم و چه در امروز تئوری اقای شاهین پر مردود است و به درد خودش میخوره .

دهها هزارنفر بخاطر هواداری از گروه ها جان باهتند حالا پس از ۳۷ سال ایشون اومده ادرس غلط میده !



شماره ۲۵۵