دریچه زرد
دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی
افتاب خواهد دمید
مردم. ایران و طبیعت ایران در خطرند
۱۴۰۴ آذر ۱۶, یکشنبه
میهن و فرهنگ خود را در تهاجم نکبت حکومت آخوندها پاس داریم آذر و جشن آذرگان
نگاهی از پنجره به تاریخ معاصر ایران و صد سال پهلوی| تهیه و تنظیم از فرید خلیفی
۱۴۰۴ آذر ۱۵, شنبه
۱۴۰۴ آذر ۱۴, جمعه
۱۴۰۴ آذر ۸, شنبه
۱۴۰۴ آذر ۷, جمعه
۱۴۰۴ آذر ۵, چهارشنبه
۱۴۰۴ آذر ۲, یکشنبه
قصةجام اسماعيل وفا يغمائي
چند
دقيقه پيش مرده بودم!. بدنم آنجا مقابل رويم افتاده بود و داشت كم كم سرد
مي شد. به دستهايم نگاه كردم، به دهان بازم و دوتا از دندانهائي كه دكتر
«ژان» تازه آنها را تعمير كرده بود ولي متاسفانه نتوانستم چند روزي بيشتر
از آنها استفاده كنم. به پاهايم نگاه كردم ، پاهائي كه سالها راه رفته
بودند و دويده بودند و به جائي نرسيده بودند، به گوشهاي خنده دار و
پشمالودم كه ديگر مجبور نبودند سر و صداهاي آزار دهنده را بشنوند، به چهره
ام كه حالا آرام بود و به جسمم كه بر خلاف تمام عمر ديگر نيازي نداشت، نه
نياز به غذا ، نه نياز به هوا، نه نياز به خانه و كاشانه و شغل ، نه نياز
به زن ونه نيازهاي فلسفي وسياسي ومذهبي وانواع و اقسام چيزهاي ديگر.
ديگراحتياجي نبود كه براي تمديد كارت اقامت..........قصةجام اسماعيل وفا يغمائي
۱۴۰۴ آبان ۳۰, جمعه
۱۴۰۴ آبان ۲۹, پنجشنبه
۱۴۰۴ آبان ۲۵, یکشنبه
نیایش یک مُرتد اسماعیل وفا یغمایی
نیایش یک مُرتد
اسماعیل وفا یغمایی
پروردگارا
منادیان تو
برترین نمادهای انکارتواند
تا بیش از این انکار نشوی
آنان را به زمانهای گذشته باز گردان
به غارها و خلوتگاهاشان
با معجزات و کتابها و فرشتگانشان
۱۴۰۴ آبان ۲۳, جمعه
۱۴۰۴ آبان ۲۲, پنجشنبه
ماجرای مجسمه ساختن آخوندها از شاپور ساسانی نشان شکست آنها از ملت و هویت زنده ایران و ایرانیان استو هویت نیرومند ایرانی به همت نسل نوین عبور کرده از ۵۷ درخشش نوستالوژی عصر پهلوی چنان ملایان را به وحست افکنده که اینبار بجای پناه بردن به روضه خوانی ویاوه پراکنی میخواهند از فرهنگ و تاریخ ایران برای توجیه خود بهره جویند در حالیکه محمد رضا شاه و رضا شاه دوشا دوش شاپور ساسانی و اردشیر بابکان در کنار هم ایستاده اندو شهریار نامدار شاپور ساسانی و محمد رضا شاه شبیه یکدیگرند و نیز شاپور محمد رضا شاه یعنی شاهزاده رضا پهلوی در مرکز مهر مردم ایران قرار دارد این تمام ملایان و ملا نمایان را به وحشت انداخته است
۱۴۰۴ آبان ۱۹, دوشنبه
۱۴۰۴ آبان ۱۷, شنبه
۱۴۰۴ آبان ۱۶, جمعه
با چهره ها و اندیشه های نو آشنا شویم.......... دین فردوسی دکتر شروین وکیلی
برای فهم شرایطی که فردوسی در آن
میزیست، و زمینهای که این تهمتها و بدگوییها در موردش پدیدار میشد و
به هدف مینشست، باید نگاهی سریع به بافت فرهنگی آن زمانِ خراسان بزرگ که
زادگاه فردوسی بود، بیندازیم. فردوسی در 314 خورشیدی (323 ه. ق. و 935 .م)
در قریه ی طابران در طوس زاده شد. خانوادهاش به طبقه ی دهقانان تعلق
داشت، که زمین داران مرفه و ریشه دار در آن منطقه بودند. طبقه ی دهقانان در
دوران ساسانی همچون نوعی طبقه ی متوسط مولد عمل میکرد، و به دنبال
سیاستها و برنامههای انوشیروان دادگر پدید آمده بود. این طبقه تا دیرزمانی
پس از فردوسی نیز همچنان نگهبان میراث فرهنگی ایران باستان محسوب ۱۴۰۴ آبان ۱۲, دوشنبه
بشنویم . در روشنای رنجهای علی دشتی برای شناخت خرافات و دروغهایی که ایران را در سیاهی فرو برد
راز تعدد همسران پیامبر | نگاه بیپرده علی دشتی به ازدواجهای محمد | علی دشتی
علی دشتی | زن و پیغمبر | (زنهای عقدی و غیر عقدی پیامبر )کتاب 23 سال اثر علی دشتی
علی دشتی | زنهای عقدی و غیر عقدی پیامبر چند تن بودند
علی دشتی | قرآن میگوید زنان شما مزرعه شمایند و در هر جای مزرعه خود میتوانید وارد شوید؟
علی دشتی | داستان عاشق شدن پیغمبر بر زن زید بن حارثه زینب | کتاب 23 سال علی دشتی
ماجرای کتاب ممنوعه 23سال اثر علی دشتی برای چه ملحد شد
علی دشتی | آیا سنگها و درختان با پیامبر صحبت می کردند ؟
علی دشتی | اگر از پشت به پیش زن روی آورند بچه او چپ خواهد شد ؟
علی دشتی | چرا خدا همه جوره به فکر سکس محمد بوده اما به فکر حقوق بشر نبوده ؟
علی دشتی | باورت نمیشه حجاب از چه چیز مسخره ای بوجود آمده ؟؟
آخوند ملحدی که کتاب ۲۳سال را نوشت ،علی دشتی
علی دشتی ایرانیان افتخار کردند که عرب دخترشان را بگیرد مباهات کردند نام عربی بر خود گذارند ؟
علی دشتی | چگونه ممکن است وحی الهی ( قرآن ) پنج نویسنده عرب داشته باشد ؟؟
کتاب قرآن ۱۸۰ سال پس از وفات پیامبر نوشته شده است
علی دشتی| زن در اسلام | قرآن میگوید مرد حاکم و زن رعیت است می توانید او را بزنید و ...
۱۴۰۴ آبان ۱۰, شنبه
آی ابراهیم. اسماعیل وفا یغمایی
یاد واره ابراهیم ال اسحاق
چهار سال گذشت!مروز اول نوامبر است. و من به رویا یا واقعی بودن روزها و لحظه هائی فکر می کنم که کولی همراهم را آماده سفرش می کردم. اول نوامبر است. و من باردیگر از هیاهوی باشکوه، پرعظمت و شتاب آلود هستی فاصله ای
می گیرم، به گوشه اتاقک کوچکم برمی گردم و به رختخوابی که در آن آسود، به پیراهنی
که هنگام مرگ بر تن داشت، و به آخرین برق چشمان مهربانش فکر می کنم!..........http://yadnamehomid.blogspot.nl/
۱۴۰۴ آبان ۹, جمعه
۱۴۰۴ آبان ۸, پنجشنبه
۱۴۰۴ آبان ۶, سهشنبه
برای شناخت گوشه ای از تاریخ ایران. به بهانه چهار آبان و صد و پنجسالگی زاد روزمحمد رضا شاه شاهی که پس از سقوط در انقلاب سیاه و ننگین ۵۷ به میان تاریخ و مردم خود بازگشته است
چهار آبان تولد روز تولد آخرین شاه ایران است و با مرگ او پادشاهی در ایران بپایان رسید و دوران ولایت و امامت شیعی آغاز شد.زندگی و نکات مثبت و منفی خاندان پهلوی تا حدود زیادی روشن است و در سینه تاریخ ثبت شده است اما اگر شخصیتهای تاریخی به طور اخلاقی قضاوت نشوند و مجموع کارکردهای مثبت و منفی اجتماعی و تاریخیشان مورد بررسی قرار گیرد چشم اندازها را بی آنکه سلطنت طلب یا... باشیم به گونه دیگری خواهیم دید. من خود زندانی سیاسی دوران محمد رضا شاه بوده ام و در این باره قبلا نوشته ام و باز هم در فرصتهائی خواهم نوشت امافکر میکنم برای نسلی که الان سی تا چهل سال دارد نگاهی به زندگی آخرین پادشاه ایران و مقایسه با بهشت کنونی اسلامی در ایران نگاهی گذرا حتی به ویکیپدیا بی مناسبت نیست......ادامه محمدرضا شاه پهلوی - ویکیپدیا، دانشنامهٔ آزاد سخنرانی محمدرضا شاه پهلویدر جشتهای 2500سال
*(تصاویر) آلبوم دیدهنشده از محمدرضا پهلوی*از “فوزیه” تا “فرح” تمام همسران محمدرضا شاه پهلوی
واژگونانیم بر چنگک به قصابان بگو.اسماعیل وفا یغمائی
غرش توفانی دریای خون خواهد رسید
نوبت لرزیدن سقف و ستون خواهد رسید
درب دژهای شقاوت گر چه از پولاد و سنگ
لحظه بشکستن قفل و کلون خواهد رسید
این نسیم نرم، صرصر،بعد از آن توفان شود
خیزش توفان خشم و موج خون خواهد رسید
عقل میگوید، تحمل، صبر! نرمش[بازهم]
لیک میداند که هنگام جنون خواهد رسید
سالها افسون رمالان بسی دلها بکشت
۱۴۰۴ آبان ۵, دوشنبه
بررسی جنبشها و خیزشها ی عصرپهلوی بخش اول تاهشتاد 80اسماعیل وفا یغمائی
بررسی جنبشها و خیزشهای عصر پهلوی از آغاز تا پایان قسمت هفتاد و هشتم ۷۸اسماعیل وفا یغمایی
بررسی جنبشها و خیزشهای عصر پهلوی از آغاز تا پایان قسمت هفتاد و هفتم ۷۷اسماعیل
بررسی جنبشها وخیزشهای عصر پهلوی از اغاز تا پایان قسمت هفتاد و ششم. ۷۶. اسماعیل وفا یغمایی
بررسی جنبشها و خیزشهای عصر پهلوی از اغاز تا پایان.قسمت هفتاد و پنجم.۷۵.اسماعیل وفا یغمایی
بررسی جنبشها و خیزشهای عصر پهلوی از آغاز تا پایان قسمت هفتاد و چهارم۷۴ اسماعیل وفا یغمایی
بررسی جنبشها و خیزشهای عصر پهلوی از اغاز تا پایان قسمت هفتاد و سوم ۷۳اسماعیل وفا یغمایی
بررسی جنبشها و خیزشهای عصر پهلوی از اغاز تا پایان قسمت۷۲هفتاد و دواسماعیل وفا
بررسی جنبشها و خیزشهای عصر پهلوی از اغاز تا پایان قسمت هفتاد و یک۷۱اسماعیل
بررسی جنبشها و خیزشهای عصر پهلوی ازآغازتا پایان قسمت هفتادم ۷۰اسماعیل وفا
۱۴۰۴ آبان ۴, یکشنبه
۱۴۰۴ آبان ۳, شنبه
بررسی جنبشها و خیزشهای عصر پهلوی از آغاز تا پایان.قسمت هفتادو هشتم 78 بروایت اسماعیل وفا یغمایی ۱۵ خرداد جنبشی ارتجاعی و ضد ملی و ضد ترقیخواهی علیه شاه تبدیل به نقطه اتکا گروههای چریکی برای بر افروختن جنگ مسلحانه برای برا فکندن حکومت پهلوی که تلاششان بطور عملی به جیب عبای خمینی و آخوندها ریخته شد و روزگار ملتی به سیاهی کشانده شد.. ایا چریکها واقعا روشنفکر بودند؟ ایا مامدارانی چون شریعتی و بازرگان واقعا ملی بودند.. بیاندیشیم
۱۴۰۴ آبان ۲, جمعه
۱۴۰۴ مهر ۲۸, دوشنبه
۱۴۰۴ مهر ۲۴, پنجشنبه
۱۴۰۴ مهر ۲۳, چهارشنبه
۱۴۰۴ مهر ۲۲, سهشنبه
بانوی نامدار و محبوب خاندان یغما وتلاشگر پر توان جهان ادب ایران به حبیب خود پیوست
بانوی نامدار و محبوب خاندان یغما وتلاشگر پر توان جهان ادب ایران به حبیب خود پیوست
بانوی شاعر قصه نویس ادیب توانمند افسانه یغمایی به سفر رفت و پس از سالها تلاش در عرصه فرهنگ و تاریخ و موسیقی به حبیب خود
پیوست
افسانه یغمایی فرزند ارجمند استاد حبیب یغمایی از تناوران گستر ادب و فرهنگ ایران پس ازهشتاد و هشت سال زندگی و تلاشهای ادبی به سفر رفت. او زاده یکی از تناورترین چهرههای ادبی و فرهنگی خاندان یغما و نیز گستر فرهنگ ایران در کنار برادران و خواهران ادیب خود اسماعیل یغمایی باستانشاس نامدار و شاعر. پرویز یغمایی محقق و شاعر پیرایه یغمایی شاعر و پژوهشگر از چهرههای زنده قلمرو ادب ایران است
او در عرصه شعر ترجمه تاریح ادبیات همکاری با دنیای موسیقی دربرنامه گلها با خوانندگان نامدار ایران سالها کوشید .او از چهرههای برجستهی شعر و پژوهش ادبی
سروده ها و ازسروده های تازه رها اخلاقی ......................چند سروده تازه.
بر درِ مسجد «لُری» بنشسته بود
شاهدِ جمعی «مسلمان» در سجود
شاهدِ ورد و دعا و سجده شان
غرقِ اشک جملّه ببود سجّاده شان
مؤمنین و مؤمنات جملّه دعا
گریه و زاری به درگاهِ خدا
«لُر» بپرسید بهرچه گریان همه
اینهمه زاری و ترس و واهمه؟
مؤمنین پاسخ بدادند ای «گَهو»*
سالهاست بر درگش عُوعُو «بَهوُ»**
می کنیم زاری چو سگ روز و شبان


















.jpg)