دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

افتاب خواهد دمید

افتاب خواهد دمید

مردم. ایران و طبیعت ایران در خطرند

. فراموش نکنیم کورش نماد آغاز تاریخ واقعی ایران در مقابل تاریخ جعلی آخوند و مذهب ساخته است. کورش نماد هویت واقعی ایرانی در دور دست تاریخ است. گرامی اش داریم.بیاد داشته باشیم و هرگز فراموش نکنیم :در شرایط بسیار خطیر کنونی در گام نخست و در حکومت ملایان و مذهب مجموع جامعه انسانی ایران،تمامیت ارضی ایران،و طبیعت ایران در سراسر ایران در تهاجم و نکبت حکومت آخوندها در خطر است. اختلافات را به کناری بگذاریم، نیروهایمان را در نخستین گام در راستای نجات این سه مجموعه هم جهت کنیم و به خطر اصلی بیندیشیم .

این است جهان ما در این لحظه

این است جهان ما در این لحظه
روی تابلو کلیک کنید

کرونا وزمین ما

کرونا وزمین ما
روی تصویر کلیک منید

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی
تاریخ دوران باستانی ایران

۱۳۹۴ بهمن ۲۶, دوشنبه

به یاد استاد مهر و صفا حمید ایزد پناه.در نیستی شناورم و کیف میکنم.اسماعیل وفا یغمایی

 بر سر مزن زسوگ من ای دوست دست خویش
بی پا و دست و بی سرم و کیف میکنم
هستی نیستی است مرا پهنه ی وجود
وآن رمز و راز اکبرم و کیف میکنم
نیستی برای من و در شناخت شعری پهنه ناشناسی از هستی است. در جهان شگفتی که یکی از آغازهایش از آتش بیگ بنگ تا بال کبوتر و صدای سازها وشگفتی های بی پایان است نیستی چیست و چندان قابل توضیح نیست؟جهان یکپارچه وجود است و بی پایان و در این وجود بی پایان که وجود ما را طراحی کرده است در اطوار مختلف  بودن، و هستن،بوده ایم و هستیم و خواهیم بود و اگر دریچه تنگ و بویناک تفکر آخوند و خدای متعفن و هولناک ملا و امثالهم ...چشم خرد را به قواره خود تنگ و تاریک نمی کرد، و اگر مستبدان مجال میدادند تا زندگی کنیم و درخت زندگی خود را آنچنان که میخواهیم بتکانیم،  مرگ  که جزادامه پویش و رفتن نیست هولناک نبود بل سفری بود در پایان یک سفر. مجموعه ترانه های مرگ را من در این پهنه و در دفاع ازمرگ که خود نشان پویش حیات است سروده ام و می سرایم... این شعر را سالها قبل و بجز مصرع اول را من در سفر پدرم سروده ام. حمید ایزد پناه برای من رفیقی شفیق و محبتی چون پدر داشت. باز خوانی این شعر را به خاطره او و جانی روشن که به باور ایرانیان باستان بایست در ستونهای نورهای روشن بامدادن زنده باشد تقدیم میکنم ادامه مطلب

۲ نظر:

ناشناس گفت...

https://www.youtube.com/watch?v=7Y21K3giAM4
خوانندگان، شاعران، آهنگسازان ترانه ها و شعارهای شورش 57 چه کسانی بودند؟_رودست 76

ناشناس گفت...

https://www.youtube.com/watch?v=O64wzrC1Io4